Moederbord of geheugen... Ik kom er niet meer uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Mijn eerste post hier en hopelijk ook niet de laatste..

Sinds gisteravond krijg ik mijn PC (PIII 450 Mhz, 256 MB, 1x 10,8 Gb en 1x 40 Gb) niet meer fatsoelijk aan de praat.. Wat was het geval:

Ik had het Tweakers forum de afgelopen weken aandachtig gevolgd omdat ik een dualboot wilde maken van Win 98 SE samen met Win 2000. De 10,8 schijf diende als primary master met op C:(2 gig) Win98 (draaide al een week volledig stabiel) de D: (ook 2 gig) schijf had ik vrij gehouden voor W2K (pro overigens) en op E: (de rest) stond alle software en de andere HD was voor alle data...

Nu kreeg ik gisteren de CD van W2K pro binnen en vol goede hoop steek ik hem in mijn CD speler... de autorun herkende dus meteen Win98 en vroeg of ik deze wilde upgraden. Toen ik op "Nee" klikte, staakte hij de installatie maar verder deed hij helemaal niks... Ook niet toen ik hem handmatig wilde installen... PC uiteindelijk maar gereboot maar toen kreeg ik ineens een aantal fatal errors op de driver van mijn kabelmodem en Windows deed dus helemaal niks meer...

Uiteindelijk heb ik mijn complete HD maar leeggegooid en opnieuw de partities aangemaakt en een poging gewaagd alls opnieuw te installen.. Dat lukte dus niet omdat ik steeds fatal error kreeg op heet bestand user.exe in een bepaald register en ook werd gesproken van chache overflow...

Toen maar een andere HD erin gehangen (2 gig) maar die gaf hetzelfd probleem en uiteindelijk heb ik om 3 uur vannacht mijn laptop maar aan mijn kabelmodem gehangen en ben ik naar mijn nest gegaan...

Mijn vragen aan jullie:
1) HOE heeft dit kunnen gebeuren?
2) WAT is er nu aan de hand in mijn PC aangezien ik niet het idee heb dat er iets mis is met mijn harddisks?
3) Hoe kan ik het verhelpen?

Bij voorbaat hartelijk dank...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ga er even vanuit dat er met je hardware niks aan de hand is. Dan zou ik het zo doen:

Eerst Win98 installeren.

Als dat er helemaal goed op staat, moet je rechtstreeks opstarten vanaf de cdrom met win2k. Daarin geef je aan dat je win2k op D: wil installeren. Hij maakt dan automagisch een dual-boot voor je aan.

Dit heeft bij mij altijd nog gewerkt.

Siditamentis astuentis pactum.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ja OK maar ik had Win98 al een week erop staan en de 2de partitie vrij gehouden.... Maar uiteindelijk toch maar de hele HD leegggooid en Win98 als eerste opnieuw proberen te installen en dat lukte niet.. Ook W2K pakte hij niet.. Ik vrees dus toch dat er iets aan de hardware mankeert...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Is die Win2K niet bootable dan (*lleg*le kopie? :p )

Ik starttte altijd vrolijk van CD (tenzij dat bij jou niet mogelijk is) en gewoon Win2K op een andere partitie dan Win98 (ik heb zelf dual met WinME)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Breek me de bek niet open....

En om op je eerste punt terug te komen: Ik ben nog een arme student nu dus dan weet je het wel... ;)

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Mijn ervaring is dat als een WinXX setup fatal errors geeft meestal het geheugen een beetje brak is. Of het ligt aan je HD, maar die heb je al helemaal opnieuw gepartitioneerd, dus dat zou moeten werken (is mijn ervaring).

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Het geheugen is gloedjenieuw (met dank aan John van Exile en de pricewatch..) Maar ik zou eens kunnen proberen om er een andere module in te stoppen (had ik nog niet geprobeeerd)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:25 schreef judgem het volgende:
Het geheugen is gloedjenieuw (met dank aan John van Exile en de pricewatch..) Maar ik zou eens kunnen proberen om er een andere module in te stoppen (had ik nog niet geprobeeerd)
Misschien overbodige vraag, maare kwamen die problemen nadat je dat nieuwe geheugen had geplaatst?
Want gloedjenieuw geheugen is maar al te vaak al meteen stuk :(

Verwijderd

DE manier is een nederlandse versie van 98 te hebben en dan de engelse w2k AS instalen, dan KAN hij niet upgraden en doet ie automatisch clean install op partitie naar keuze(maakt een dualboot)
dit onderstaande heb ik niet gezegd, maar w2k AS kun je downloaden op een combinatie van de url [link verwijderd] en daarachter /ddisk/w2kAS/ dit is uiteraard een kopie die is voor mensen die een gelicenseerde windows hebben , maar waarvan de cd tijdelijk niet bereikbaar is en je moet de gedownloade data binnen 24 uur vernietigen!!!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Het geheugen zat er al in dus ik weet niet of het daar aan gelegen heeft....

Supercow: Dat maakt toch geen hout meer uit als ik mijn HD leeggemaakt heb en opnieuw ga installen of zit ik er nu naast?

Verwijderd

als je twee wins hebt van dezelfde taal, dan heb je altijd last van de ingebouwde upgrade mogelijkheid(M$ he), en w2k kan niet meer een andere taal pakket upgraden, dan gaat het vrijwel altijd goed, ik kon mijn w98NL ookniet dual maken met w2kPRONL ik heb toen w2kPRO EN binnengehaald en toen ging het wel goed
edit: \ff verduidelijkt

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ja OK maar dat is iets wat voor mij nu op dit moment de 2de prioriteit gekregen heeft... Ik zou nu op dit moment al heel erg blij zijn als hij 1 OS gewoon fatsoenlijk zou kunnen installen maar zelfs dat lijkt teveel gevraagd....

Verwijderd

moet je een level-0 formatter hebben(seagate heeft wel zoiets op hun site staan, werkte bij mijn maxtor ook), ff de hele sector 0 herbouwen dan doet alles het weer alsof het een fabrieks-af HD is

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 04 december 2001 13:29 schreef supercows.nl het volgende:
DE manier is een nederlandse versie van 98 te hebben en dan de engelse w2k AS instalen, dan KAN hij niet upgraden en doet ie automatisch clean install op partitie naar keuze(maakt een dualboot)
dit onderstaande heb ik niet gezegd, maar w2k AS kun je downloaden op een combinatie van de url [link verwijderd] en daarachter /ddisk/w2kAS/ dit is uiteraard een kopie die is voor mensen die een gelicenseerde windows hebben , maar waarvan de cd tijdelijk niet bereikbaar is en je moet de gedownloade data binnen 24 uur vernietigen!!!
Sorry vriend, maar je zou moeten weten dat dit niet toegestaan is. Ik moet je er dus een officiele waarschuwing voor geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:39 schreef supercows.nl het volgende:
moet je een level-0 formatter hebben(seagate heeft wel zoiets op hun site staan, werkte bij mijn maxtor ook), ff de hele sector 0 herbouwen dan doet alles het weer alsof het een fabrieks-af HD is
Ik heb een Fujitsu en een Western Digital dus ik ga nu efe beide sites checken..

Tot op heden iedereen bedankt voor de tips! :Y)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik heb mijn 10,8 gig schijf weer aan de praat gekregen, opnieuw in 3 partities verdeeld en Win98 draait weer.. Dit heb ik gedaan door mijn 2 oude 64 MB modules er weer in te zetten... Alleen durf ik het nu nog niet aan om W2K erbij te installen... Kan dat trouwens ook als Win98 al volledig operationeel is of is dit een vraag voor het Windows forum?

Edit: OMHOOG (voor morgen)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Niemand? :'(

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik waag nog effe een poging...

Als ik erop terugkijk dan komt Supercow zijn verhaal wellicht nog wel het meeste in de richting... Toch maar eens kijken of ik er op zo'n manier aan kan komen want ik hoop stiekem ook dat W2K WEL een driver heeft voor mijn videokaart...

Afijn, u wordt op de hoogte gehouden...

Pagina: 1