Gigabyte GA7DXR sloopt geheugen

Pagina: 1
Acties:

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
kheb hier een leuk probleempje, kheb een Gigabyte GA7DXR, met daarop 2x 256DDR DIMM's. Echter het is al het derde setje van geheugen en moederbord wat dit probleem heeft.

Het probleem is dat zogauw als ik in de bios Top Performance aanzet dat het geheugen gesloopt wordt, krijg met elk geheugentest programma een zooi error's dat wil je niet eens weten.

Er zit bios revisie F7 op.

Enig idee waar dit aan kan liggen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

zeer vreemd, ik heb er geen last van gelukkig met mijn 7DXR... misschien al 3x slecht geheugen ofzo?
er is trouwens alweer een nieuwere bios, maar die is beta, misschien dat die helpt?

Verwijderd

misschien heb je een latency die groter is als de ingestelde(zoek ff op CAS latency hiero, dan snap je het wel) dan sloopt het je geheugen, doordat ie 8ns probeert t4e sturen terwijl het 10ns is bijvoorbeeld!(goed(dane-elec, infineon) geheugen geeft dsaar geen probs mee, maar goed koop geheugen(no-name, eigen merken, assembly troep uit japan enzo) wel)