Toon posts:

IBM Hardisk opgestuurd betere terug :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAHA, ik had een defecte 40GB 75GXP hardeschijf opgestuurd naar IBM en krijg een 60GB 60GXP Terug, dus niet alleen een grotere maar ook nog eens een snellere!! Ik hou van IBM (nu hopen dat deze ook niet gaat crashen :))

Verwijderd

Das mooi man... ik heb die van me vader gisteren weg gebracht (30gig) duz :) Had die van jou ook bad sectors ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 12:31 schreef mgfun het volgende:
Das mooi man... ik heb die van me vader gisteren weg gebracht (30gig) duz :) Had die van jou ook bad sectors ?
jep bad sectors en rare geluidjes... je moet wel fftjes wachten voor je hem terug krijgt maar gelukkig kun je alles hier checken http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp (dus of ze hem al ontvangen hebben en of ze hem al opgestuurd hebben)

Verwijderd

hm, bedoel je niet een 45GB hd? Want de 75GXP heeft 15GB per platter dus 40GB kan niet. En ik heb zelf ook een 60GB, 60GXP terug gekregen voor een 45GB 75GXP zoals al velen.

Dit moeten ze wel doen aangezien de 75GXP schijven niet meer gemaakt worden en een mindere hd kunnen ze niet teruggeven, dus dan kom je terecht op de 60GXP. De 60GXP serie heeft alleen weer 20GB per platter dus een 45GB versie bestaat niet. Een 40GB versie wel, maar das weer een minder aantal GB dus dat kunnen ze ook niet doen. Wat blijft dan nog over? Juist: de 60GB :P

Ze hebben gewoon geen keus... ze hebben gewoon dikke pech dat juist de 45GB versie van de 75GXP zo onbetrouwbaar blijkt te zijn. Daar hebben ze eigenlijk geen goede vervanger voor dus moeten ze grotere en nieuwere schijven terug geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 12:42 schreef PsyFlux het volgende:
hm, bedoel je niet een 45GB hd? Want de 75GXP heeft 15GB per platter dus 40GB kan niet. En ik heb zelf ook een 60GB, 60GXP terug gekregen voor een 45GB 75GXP zoals al velen.

Ze hebben gewoon geen keus... ze hebben gewoon dikke pech dat juist de 45GB versie van de 75GXP zo onbetrouwbaar blijkt te zijn. Daar hebben ze eigenlijk geen goede vervanger voor dus moeten ze grotere en nieuwere schijven terug geven :)
hey het zal dan wel de 45 zijn geweest :) Ik heb hem gekocht als een 40, tja zal wel :).

Maarja het is ook hun verdiende loon dat ze grotere schijven terug moeten geven >:). Ze hebben me genoeg problemen veroorzaakt... ik heb nu bijvoorbeeld een aardige collectie "backup" CD-Rommetjes liggen, dat kost geld, en opsturen kost ook al geld... mhh, ik heb er eigenlijk zo ongeveer voor betaald :)

Verwijderd

IBM heeft van de 60 GXP serie geen 40 gb, dus moeten ze wel een 60 gb 60 GXP terug sturen want ze hebben geen 45 gb 60 GXP.

du
:+

nu maar wachten tot hij terug komt ik heb hem 2 weken geleden opgestuurd.

hoelang duurde het bij jullie ongeveer?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 12:56 schreef justanumber het volgende:
IBM heeft van de 60 GXP serie geen 40 gb, dus moeten ze wel een 60 gb 60 GXP terug sturen want ze hebben geen 45 gb 60 GXP.

du
:+

nu maar wachten tot hij terug komt ik heb hem 2 weken geleden opgestuurd.

hoelang duurde het bij jullie ongeveer?
iets van drie weken ofzo maar zoals ik al zei hier http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp kun je de status opvragen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27
hmm wat hebben jullie toch allemaal voor problemen met die hd's ?? ik heb ook een ibm, 40gb ... ook een 60GXP meen ik, of ik moet hier al aardig vergissen ... 40gb, UATA/100 en 7200rpm ... dat is die toch? nah dan zal ik maar es effe scandisk doen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:18 schreef Stropdas het volgende:
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/21
:) daar hoort dit topic thuis
mhh ja, je hebt wel gelijk ja... sorry.. ik kijk soms ook niet verder dan m'n neus lang is (en das toch best wel ver)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:21 schreef De_Bastaard het volgende:
hmm wat hebben jullie toch allemaal voor problemen met die hd's ?? ik heb ook een ibm, 40gb ... ook een 60GXP meen ik, of ik moet hier al aardig vergissen ... 40gb, UATA/100 en 7200rpm ... dat is die toch? nah dan zal ik maar es effe scandisk doen he :)
De 75GXP is degene met problemen.. vooral die van Nov. 2000 naar ik meen... er is ergens op GoT een topic over die hardeschijven maar die kon ik niet vinden..

(vandaar dat ik deze topic geopend had)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 12:56 schreef justanumber het volgende:
IBM heeft van de 60 GXP serie geen 40 gb
wat een onzin..de 60GXP is er in 20, 40 en 60 GB smaak...

Verwijderd

had ik pas ook:

oude seagate 8,6 Gig 5400 rpm opgestuurd
nieuwe seagate 20 Gig 7200 rpm trug gehad....

I LOVE THAT COMPANY !!

Verwijderd

--> OM!!!!! :z

Verwijderd

Dit is op zich wel fijn nieuws voor mij. Op 20 november was mijn 45 gig daar aangekomen. dus nu 2 weken geleden. Dus als het verhaal ook voor mij klopt krijg ik over een week ook een 60 gig 60gxp in huis. En dat wij probs hebben met de 45gig hdds is dus dat de 45gig 75gxp een heel erg slechte serie was. Dus ik wacht nu ook erg hoopvol op een 60 gig hddtje *D

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31

The_Duke

ho gek!

ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt, 1 keer ook met een hd, stuurde een 6.4 gig op en kreeg een 10.2 terug :P
en ook een keer een cd-rom speler terug gebracht (36x) en kreeg een gloednieuwe philips 48 speed terug :P

Verwijderd

Hoi,
ik heb ook bad sectors... :(
Kan je me een adres zeggen waar je het naartoe gestuurd hebt? En hoe lang heeft het geduurd?
ThankX

Verwijderd

check hier eerst maar es. Je moet namelijk eerst een RMA nummer hebben voordat je die drive op kunt sturen. Als ze namelijk een doos binnenkrijgen zonder RMA (return material authorization) nummer sturen ze 'm vrolijk weer retour. En tijdens de procedure krijg je vanzelf het adres naar je toegemailed. Bovendien krijg je tijdens de procedure ook instructies hoe je de drive in moet pakken enzo, en daar mag je dus ook niet alteveel van af wijken want dan vervalt je garantie. Tis dus niet simpel een kwestie van opsturen :)

Het heeft bij mij trouwes zoals bij de meeste mensen 3 weken geduurt. Bij een enkel geval was het nog wel binnen een week en het uiterste geval waar ik van gehoord heb was 3 maanden :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 11:52 schreef star het volgende:
Hoi,
ik heb ook bad sectors... :(
Kan je me een adres zeggen waar je het naartoe gestuurd hebt? En hoe lang heeft het geduurd?
ThankX
Ik had ze geemaild erover en dit kreeg ik als antwoord... gewoon dus de stappen volgen.
Dear Mr,

If clearing the drive of bad sectors has not helped , and the drive is
still crashing , then it probably should be replaced . Please follow the
instructions below ....

Simply connect to the internet and point your browser to
http://www.storage.ibm.com/warranty/

On this page you will see a link called Run Drive Fitness Test (DFT). You
should download and use this utility on your drive to confirm that is is
faulty. It is possible that you could avoid having to return the drive and
that DFT can fix your problem immediately. DFT will also give you a return
code to help you create an RMA if the drive is in fact defective.

After you have run DFT and checked the drive Click the link called Verify
warranty status and create RMA. You can then work through the wizard on
screen to authorise your drive for warranty.

If when using this system you are unable to return your drive you will be
given a telephone number to call for further support and advice.

Many thanks for purchasing an IBM drive.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

WD doet dat beter, die maakt gewoon ffies een disk voor je. Stuurde een 6,4Gb op, kreeg een 6,4 Gb terug met productie datum 4 dagen eerder. Helemaal nieuw, dus geen gemaakte. Vriend van me had ook een 45Gb IBM stuk en kreeg een andere, gerepareerde, terug, dus geen 60Gb... Misschien zijn ze door de onderdelen heen :)

Mijn WD 40gb kreeg ik ook een plinternieuwe voor terug, WD RMA duurt trouwens nog geen 2 weken, IBM veel langer he?
En dat terwijl je em helemaal naar Duitsland moet sturen voor WD, duurt 2 dagen heen en 2 dagen terug, al met al zijn ze er net een week mee bezig. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 12:58

Scighera

swim-bike-run

Ik heb zelf een 60XP van 41,1 GB maar hij wordt herkent als 33,3 GB. Het is ook onmogelijk om partities aan te maken, een ramp met defragmenteren. ik heb er z'n 18 GB opstaan.

maar als opsturen drie weken duurt dan kan ik dus niks. En ik heb voor school de Pc hard nodig.

Ik ga even vragen of ze anders een schijf kunnen toesturen.
Ik heb een Abit KT7A met award 3r bios

www.triathlete.nl

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 12:27 schreef Scighera het volgende:
Ik heb zelf een 60XP van 41,1 GB maar hij wordt herkent als 33,3 GB. Het is ook onmogelijk om partities aan te maken, een ramp met defragmenteren. ik heb er z'n 18 GB opstaan.

maar als opsturen drie weken duurt dan kan ik dus niks. En ik heb voor school de Pc hard nodig.

Ik ga even vragen of ze anders een schijf kunnen toesturen.
Ik heb een Abit KT7A met award 3r bios
hm, das wel een heel vaaag verhaal :?
het is onmogelijk om partities aan te maken, maar je hebt er wel 18GB op staan?
En het is een ramp met defragmenteren? Hoezo dan?

En tenslotte: heb je niet per ongeluk de 32GB limiet van de hd aangezet?

Wat betreft die 3 weken zonder hd... dan moet je het via je leverancier doen, want IBM zal je zowiezo niet een schijf opsturen. Maar als je leverancier een beetje service verleent geeft hij je wel een leenschijf. Dat heb ik zelf ook een keertje gekregen toen m'n maxtor kaputt was.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 12:58

Scighera

swim-bike-run

ikzet er dingen op en gooi ze er weer, moet nu2 keer per week defragmenteren, hij staat btw niet op 33 G ingesteld. dat partitieprobleem heeft volgens mij te maken met het IBm programmatje wat ik heb geinstallerd

www.triathlete.nl

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 12:49 schreef Scighera het volgende:
ikzet er dingen op en gooi ze er weer, moet nu2 keer per week defragmenteren
Tsja, dat heeft nix te maken met de hd, maar met het feit dat je er zoveel op/af gooi. Hetzelfde zul je ook hebben met een andere hd.
hij staat btw niet op 33 G ingesteld. dat partitieprobleem heeft volgens mij te maken met het IBm programmatje wat ik heb geinstallerd
welk proggie bedoel je?
Of heb je soms een DDO (dynamic drive overlay) geinstalleerd met diskmanager 2000?

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:17
Op woensdag 05 december 2001 12:18 schreef nigelator het volgende:
WD doet dat beter, die maakt gewoon ffies een disk voor je. Stuurde een 6,4Gb op, kreeg een 6,4 Gb terug met productie datum 4 dagen eerder. Helemaal nieuw, dus geen gemaakte. Vriend van me had ook een 45Gb IBM stuk en kreeg een andere, gerepareerde, terug, dus geen 60Gb... Misschien zijn ze door de onderdelen heen :)
WD die maakt dus echt geen nieuwe 6,4 GB HD's meer... Het stickertje wat erop zat hebben ze wel ff uit de printer laten rollen, maar verder is het waarschijnlijk gewoon een gerepareerde HD (of uit een rest voorraad).

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Pagina: 1