Toon posts:

lol Duron 700 word warmer dan Athlon 1.2 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zo'n 1,5 jaar een Duron 700 en de laatste tijd met een zalman Cnps 3100 koeler en mijn temp was zo'n 40 graden stressed!! en nu heb ik er sinds gister een athlon 1.2 in en nu wordt die athlon maar 33 graden stressed ik snap er geen hol van!! zelfs idle word die ahtlon maar 22 graden }:O

iemand??

Verwijderd

duron erg veel dikkere sporen, meer verbruik, dus hogere temp, mijn P3 500 katmai is ook heter(meer verbruik) als een athlon 1000!!!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 12:13 schreef twakker het volgende:
Ik heb al zo'n 1,5 jaar een Duron 700 en de laatste tijd met een zalman Cnps 3100 koeler en mijn temp was zo'n 40 graden stressed!! en nu heb ik er sinds gister een athlon 1.2 in en nu wordt die athlon maar 33 graden stressed ik snap er geen hol van!! zelfs idle word die ahtlon maar 22 graden }:O

iemand??
Dat kan niet kloppen..dan zit je temp sensor niet goed onder je cpu

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me sterk!! want je temperatuur censor zit vast gesoldeert en zit er al anderhalf jaar en gister heb ik die censor niet verplaatst, terweil ik die duron met de athlon verwisselde duhzz.....

Verwijderd

Dat is hier ook zo, deze TB1333 wordt minder warm dan mijn oude Duron 600@1000.

Don't ask me why !! ;)

Verwijderd

0,23 en 0,1nogwat micron is het verschil he!!!

Verwijderd

het verschil in gebruik van stroom is erg groot(groter als verhouding spporgrootte)

Verwijderd

Njet,
TB en Duron hebben dezelfde microns..

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 13:37 schreef supercows.nl het volgende:
0,23 en 0,1nogwat micron is het verschil he!!!
BS allebij 0,18 micron.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ze bijde dezelfde microns hebben..wat is dan het verschil?
ik dacht echt dat ahtlons warmer werden, omdat ze meer trancistoren ofzo in de core hebben ingebouwd. een duron is namelijk gestripte athlon. (correct me if i'm wrong!)

Verwijderd

BIOS update gedaan ofzo?
33*C stressed met een ATHLON 1,2GH lijkt mij niet echt kunnen met die HSF. Zit je niet bij de verkeerde temp sensor te kijken? Chipset temp ofzo.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 09:04 schreef twakker het volgende:
Maar als ze bijde dezelfde microns hebben..wat is dan het verschil?
ik dacht echt dat ahtlons warmer werden, omdat ze meer trancistoren ofzo in de core hebben ingebouwd. een duron is namelijk gestripte athlon. (correct me if i'm wrong!)
Yep, I will correct you, it's wrong. ;)
TBird en Duron werken wel met dezelfde methode en principes, maar hebben een kompleet andere core. De TBird heeft 50% meer halfgeleiders (15 tegen 25 miljoen of iets in die gesst) en meer L2 cache. Ze worden (werden inmiddels) ook in een andere fabriek gemaakt.

Van binnen zijn ze helemaal niet gelijk, je kunt het ook er aan zien dat TBirds altijd een default VCore van 1.70 of 1.75 hebben, alle Durons hebben 1.60.
(Behalve de eerste 600 Mhz serie, die was 1.50)
Pagina: 1