Toon posts:

Verschillen in de protocollen...

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er ergens op internet een site is die alle verschillen tussen de protocollen (TCP/IP, SPX/IPX en NetBEUI) beschrijft. Het moet hierbij gaan om de volgende items:

-handshaking;
-timing;
-frame structuur;
-adressering;
-opbouw van de verbinding;
-verbreken van de verbinding.

iemand die het weet? alvast bedankt!

Verwijderd

tcp/ip is geen protocol... (tenminste niet zoals je het opschrijft) het tcp protocol maakt hier gebruik van het ip protocol... maar andere combinaties ook mogelijk.....

heb ff geen link voor je maar ik stel voor een google zoekactie :)

Verwijderd

Topicstarter
ben ik al de hele dag mee bezig!!! waarom denk je dat ik het hier post!

Verwijderd

lol...

ok ik zal wel ff wat zoeken...

al hier gekeken?: www.cisco.com

daar zal je vast wat vinden hierover

Verwijderd

Als je echt wil weten hoe het werkt http://www.rfc-editor.org/ (en tijd te veel hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het nou juist. Heb dus niet al te veel tijd en ik zoek dus een site met het IP, SPX/IPX en het NetBEUI protocol vergeleken naast mekaar...

Wat kan het ene protocol wel en het andere niet... dat zoek ik en heb tot nu toe dus geen ene **** kunnen vinden

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 04 december 2001 12:10 schreef _insomnia_ het volgende:
Ik vraag me af of er ergens op internet een site is die alle verschillen tussen de protocollen (TCP/IP, SPX/IPX en NetBEUI) beschrijft. Het moet hierbij gaan om de volgende items:

-handshaking;
-timing;
-frame structuur;
-adressering;
-opbouw van de verbinding;
-verbreken van de verbinding.

iemand die het weet? alvast bedankt!
misschien komt dat ook wel omdat je op de verkeerde dingen zoekt. Je zult nergens vinden hoe TCP/IP een verbinding op bouwd en verbreekt, simpelweg, omdat TCP/IP geen verbinding opbouwd of verbreekt. het is een connectieloos protocol.
Handshaking vind dus ook niet plaats (Je hebt het denk ik over het PPP protocol, als je aan inbel-internet denkt)

Timing word gedaan door je modem.

Daarnaast zul je ook geen framestructuur van IPX vinden. Je zult dan op zoek moeten gaan naar de framestructuur van een Novel_Ether frame, of een Ethernet_802.2 / 802.3 frame.

wat je wel zult vinden is de (routing en )adressing van IP/IPX/Netbuei. Dit is namelijk het enigste wat deze protocollen doen.
ga daar maar eens op zoeken.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 09:35 schreef Dirk-Jan het volgende:
omdat TCP/IP geen verbinding opbouwt of verbreekt. het is een connectieloos protocol.
Hmm.. dat ligt er maar aan wat je precies onder TCP/IP verstaat. Als TCP/IP voor jou synoniem is aan IP, klopt het. Maar als je TCP/IP ziet als TCP over IP, klopt het niet. ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 05 december 2001 09:35 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

....
Je zult nergens vinden hoe TCP/IP een verbinding op bouwd en verbreekt, simpelweg, omdat TCP/IP geen verbinding opbouwd of verbreekt. het is een connectieloos protocol.
...

Timing word gedaan door je modem.

....

wat je wel zult vinden is de (routing en )adressing van IP/IPX/Netbuei. Dit is namelijk het enigste wat deze protocollen doen.
ga daar maar eens op zoeken.
TCP gebruikt wel een connectie systeem
er moet eerst kunnen een connectie op de poort gemaakt worden voor de data verstuurd wordt en deze moet bevestigd worden (ACK)

UDP NIET

TCP/IP is een protocol suite bestaande uit
IP(ICMP & IGMP & ARP erin) met daarboven TCP UDP en daarboven nog es al de hogere ( telnet,ftp,dns enz .... )
cfr OSI model

btw insomnia je zoekt best achter pdf files in de aard van "introduction to networking technologies" enz...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Weet er toevallig iemand hoe verbinden en verbreken werkt bij IPX/SPX?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Schop je daarvoor een topic van een jaar oud omhoog ?

Zoek dat ff op met google :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.