Ik heb sinds zaterdag 22-12-01 de 24" van Sony staan.
Tot nu toe heb ik nog geen mooi strak recht beeld kunnen krijgen.
- Tekst is onscherp (vooral links), als ik kleur afstel is het bijvoorbeeld rechts ok, maar links nog niet.
In het midden is alles nog het scherpst.
- Wat ik verder nogal vervelend vind is dat alles naar de zijkant to verbreed en alles in het midden van de monitor weer smaller is.
Hierdoor lijkt het ook alsof onderst horizontale lijnen van een venster in het midden naar boven buigen en bovenste horizontale lijnen, in het midden naar beneden buigen.
Mijn resolutie staat op 1920 x 1200, 32 bit en 85 hz. Systeem Windows XP.
En ik gebruik de monitor niet voor games maar voor grafische programma's dus met vervormingen kan ik niet leven.
Kaarten die ik heb geprobeerd:
- matrox g550 (zit er nu in maar is ook niet goed)
- geforce II gts (asus) (had ik draaien bij mijn vorige monitor, een Compaq 24")
- tnt II ultra (asus) Deze oudste videokaart is nog het scherpst.
- ati redeon 64 mb vivo (deze begon op 1920x1200 en 1 stapje lager zelfs te trillen)
Ik heb een email naar Sony gestuurd en na de kerst ga ik maar eens bellen. Ik vraag me af wat voor een videokaart zij zelf gebruiken om de monitor af te stellen.
Ik ben benieuwd of het nu aan mijn videokaarten ligt.. de afstellingen die je zelf kan maken of dat die monitor gewoon niet goed is afgesteld.
Op de Sony site kon ik nieuwe drivers downloaden maar voor XP waren ze er nog niet
Heeft er iemand nog advies of een weet iemand van een hulpprogramma dat kan helpen bij het afstellen van deze
monitor?