Toon posts:

sony fw900 24inch monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik ben van plan deze: http://www.macwarehouse.nl/Detail.tmpl$search?db=db/catalog.db&eqskudata=E235147&cart=30901763571750920

monitor te gaan kopen, heeft hier iemand ervaring mee? (of slechte ervaringen???)

LARO_

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ooit een keer met de eerste 24" van sony gewerkt (weet nummer ff niet meer) erg fijne monitor, had er wel een matrox millenium II voor nodig (speciale resolutie) maar dat zal nu wel niet meer nodig zijn :) ook erg leuke monitor voor een dual monitor setup :9

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Op dinsdag 04 december 2001 11:58 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb ooit een keer met de eerste 24" van sony gewerkt (weet nummer ff niet meer) erg fijne monitor, had er wel een matrox millenium II voor nodig (speciale resolutie) maar dat zal nu wel niet meer nodig zijn :) ook erg leuke monitor voor een dual monitor setup :9

hehe wel leuk ja voor dual monitoring maar wel flink $$$

Verwijderd

Topicstarter
tja ik was toch voorlopig van plan er 1 te kopen, kost zo ongeveer 4500,-!!! :P dat klop ik maar een keer ff uit mn zak, ik ga er eerst een computer voor kopen en dan kijk ik wel naar een tweede...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 04 december 2001 11:59 schreef janster het volgende:

[..]
If i had the money i would buy it!...ben nu aan het sparen voor een 22" Iiyama

edit:

make that 2 :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
tja nu heb ik dus nog niemand gehoord die slechte ervaring heeft met dit bakbeest, misschien kan ik er ook wel vanuit gaan dat zo'n dure monitor gewoon goed is maar toch... iemand nog ervaring???

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb hem dus in huis, ze kwamen hem van van Gend en Loos brengen, stond gewoon op een PALLET!!! echt een megadoos eromheen dus. Ik krijg hem maar net op mn bureau, echt een vet groot ding dus. En retestrak. Duurt wel lang voordat je m mooi hebt ingesteld. Er zit een klein krasje (van 5 millimeter ofzo) in het scherm dus ik ga morgen meteen een nieuwe regelen, heb niet voor niets dat extra servicepack erbij gekocht. Das 24uur per dag online hulp enzo... verder echt net het idee alsof je naar een tv zit te loeren, maar dan wel een hele strakke. Ik draai nu een res van 1920 x 1440 met een simpele tnt2 4x agp kaart. Ben van plan (ja heb echt geld te veel) om een quadro2 pro te gaan kopen, ach, mooie monitor dan ook een vette grafixkaart toch??! maar iedereen met geld te veel is deze monitor aan te raden! :9

ik ga nog wel een serieuze review schrijven ofzo, dit zijn toch geen dingen die je graag mis-koopt zeg maar...

Verwijderd

Topicstarter
dag 2 van het hebben van het bakbeest: meer tijd gestoken in het instellen van de uhhh instellingen. Alle kleurtjes eens nagetrokken, de twee bekende trinitron strepen zijn echt minimaal bij deze monitor maar wel te zien. Echter heb ik de hele dag al het idee dat ik tegen een muur aan het typen ben want het is echt een enorm vlak dat je kan benutten. 6 message-windows van msn naast elkaar, of twee websites en winamp passen erop... werkt echt lekker...

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 11:58 schreef Gutteguttegut het volgende:
... ook erg leuke monitor voor een dual monitor setup :9
Bedoel je zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.realtimesoft.com/upload/gallery/111.jpg
8-) (8> B-)

http://www.realtimesoft.com/multimon/gallery_browse.asp?ID=111
Is niet mijn setup hoor, alleen klopt eriets niet denk ik. Ik dacht niet dat de Apple Cinema Display aansluitbaar was op een pc.

Verwijderd

Hmz dure setup, maar zwaar klote om mee te werken. RSI gevoelig, en vervelend.

Een 2 gigantisch mooie monitoren, maar allebij aan de zijkant van je gezichts veld, je moet dus steeds met gedraaide nek naar een moni kijken. verder een beetje overbodig voor 90% van de de computer gebruikers aangezien een dergelijke hoeveelheid info nooit goed verwerkt kan worden, althans niet tegelijk. Tja als je de alt-tab toets absoluut haat, dan is dit een oplossing.

Beter gewoon een scherm voor je, en een secundair scherm voor bijzaken als toolbars, icons, etc.

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 13:52

Invincible

Wat denk je zelf???

Het is inderdaad een super monitor, maar met een G-Force 2 is de 2D zwaar klote. Een Matrox G450 is dan ook zeker aan te raden.

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als je er zoveel voor uit wil geven waarom koop je dan niet een mooi LCD scherm ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Dia-Ray273
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb sinds zaterdag 22-12-01 de 24" van Sony staan.
Tot nu toe heb ik nog geen mooi strak recht beeld kunnen krijgen.

- Tekst is onscherp (vooral links), als ik kleur afstel is het bijvoorbeeld rechts ok, maar links nog niet.
In het midden is alles nog het scherpst.
- Wat ik verder nogal vervelend vind is dat alles naar de zijkant to verbreed en alles in het midden van de monitor weer smaller is.
Hierdoor lijkt het ook alsof onderst horizontale lijnen van een venster in het midden naar boven buigen en bovenste horizontale lijnen, in het midden naar beneden buigen.

Mijn resolutie staat op 1920 x 1200, 32 bit en 85 hz. Systeem Windows XP.
En ik gebruik de monitor niet voor games maar voor grafische programma's dus met vervormingen kan ik niet leven.

Kaarten die ik heb geprobeerd:
- matrox g550 (zit er nu in maar is ook niet goed)
- geforce II gts (asus) (had ik draaien bij mijn vorige monitor, een Compaq 24")
- tnt II ultra (asus) Deze oudste videokaart is nog het scherpst.
- ati redeon 64 mb vivo (deze begon op 1920x1200 en 1 stapje lager zelfs te trillen)

Ik heb een email naar Sony gestuurd en na de kerst ga ik maar eens bellen. Ik vraag me af wat voor een videokaart zij zelf gebruiken om de monitor af te stellen.

Ik ben benieuwd of het nu aan mijn videokaarten ligt.. de afstellingen die je zelf kan maken of dat die monitor gewoon niet goed is afgesteld.

Op de Sony site kon ik nieuwe drivers downloaden maar voor XP waren ze er nog niet :(

Heeft er iemand nog advies of een weet iemand van een hulpprogramma dat kan helpen bij het afstellen van deze
monitor?

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb m tot nu toe ook niet scherp kunnen krijgen op die resoluties :(
Ik heb een Radeon 64MB Vivo, en die kaart kan geen andere breedbeeldresoluties aan...

En owja, de hoofdreden waarom ik 'm terug ga brengen zo gauw ik tijd heb: er zit een luchtbelletje IN het glas (dus lijkt het alsof er een dode pixel zit)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zaterdag 08 december 2001 20:44 schreef MrOisO het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[afbeelding]
8-) (8> B-)

http://www.realtimesoft.com/multimon/gallery_browse.asp?ID=111
Is niet mijn setup hoor, alleen klopt eriets niet denk ik. Ik dacht niet dat de Apple Cinema Display aansluitbaar was op een pc.
Hier is een converter kastje voor verkrijgbaar dat het ADC signaal omzet naar een analoog of digitaal signaal. Het gaat dus wel, maar kost weer extra $$$

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1