Toon posts:

2 voedingen: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn aopen 300 watt voeding het niet meer trekt, moet ik wat anders verzinnen. Ik kan natuurlijk een betere kopen, maar die zijn aardig aan de prijs.

Is het ook mogelijk om een 2e voeding te plaatsen, die vb alle drives van stroom voorziet?

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ja dit kan, alleen mischien gaat je voeding uit omdat hij dan niet aangesloten is op een moederbord.
Hier staat een guide omdat te verhelpen http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

Verwijderd

Is perfect mogelijk denk ik. Probleem is wel dat de ene voeding de andere zal moeten schakelen. Of je moet je ATX stekker een beetje modden zodat beide voedingen samen geschakeld worden. Je kan anders ook 1 ATX en 1AT voeding nemen. De AT schakel je dan via een gewone schakelaar. Deze moet dan de spannig voorzien voor je drives terwijl de ATX voeding je MOBO onder spanning houdt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
ja kan, ik heb het ook gedaan, zorg wel dat je de aardes en de 0 (zwart) draden met elkaar verbind, zodat er geen spanningsverschillen kunnen onstaan. Met een relais zou je de 2e voeding kunnen schakelen. Zoek anders even op got, ik heb daar al eens eerder een topic over geopend.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

FAQ, Search dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.