Toon posts:

Via chipset versus Amd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles al volg zijn er met de nieuwste moederboreden van asus en msi veel problemen met de kt266a chipset van via.
aan de andere kant lees je dat dus nooit van bijvoorbeeld de amd 761 chipset, deze loopt zeer stabiel onder winxp.
Bijvoorbeeld de a7m266 van asus.
Dus ik denk dat de meeste problemen vanuit de via chipset komen.
Misschien als een ieder eens probeert hier weer te geven of hij een via of amd chipset heeft en zijn ervaringen.
Want er zijn momenteel een hoop mensen die een nieuw moederbord willen aanschaffen.

Verwijderd

Ik heb nu ook een mobo met een via kt266a chipset en heb geen enkel probleem. Alles is lekker snel.(geheugen)

Bij de kt133a chipset had ik altijd een blauwescherm als ik win2k wou installeren en met de nieuwe kt266a chipset heb ik er geen last meer van.

En die mobo van asus waar je het over hebt is dat een amd 760 of 761 chipset

Verwijderd

ik heb een Aopen mobo met een via chip set en echt 0 problemen...

ik heb ook al jaren in me pc een via chipset met amd's(ik had zelfs al een amd 386... >:))
en eigelijk nooit prob's gehad....
ooit eens een keertje bij me K6-3 ofzo moest ik wel de drivers installen maar daarna werkte die echt goed...duss
geen reden om niet voor een mobo met een via chipset te kiezen lijkt me...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik heb nu een kt266a chipset, en ik het hiervoor een kt133 chipset gehad, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Echt zo stabiel als een huis. Als je gewoon de juiste via drivers installeerd dan draait het zaakje wel lekker. Of je moet echt hele gekke dingen gaan doen of vage exotische hardware hebben.

Met de amd chipset heb ik geen ervaringen. Deze schijnt ook erg stabiel te zijn, maar iets trager.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat van Asus om een amd 761 chipset.
Als ik er over lees zijn er nagenoeg geen problemen en met de via chipset toch erg veel.
Het valt gewoon op