Op m'n werk willen we terminal server gebruiken voor een satelietkantoor als inbeloplossing. Nu wordt er nog een lekker ouderwets character gestuurd programma gebruikt waaruit geprint moet kunnen worden. Is er iemand die dit voor mekaar heeft gekregen?
Met RDP 5.0 is het volgens mij goed mogelijk om lokale COM en LPT poorten te gebruiken. Met Metaframe is dit geen probleem tenzij er een terminal emulator gebruikt wordt. Je kunt lokale devices iig adresseren, dit kan nl ook vanuit de Terminal Services Advanced Client (webbased)...
Sucess
Sucess
Move > [forum=24]
Heb je meer kans denk ik.
Wat voor OS draai je, WinNT 4.0 of W2K ?
Heb je meer kans denk ik.
Wat voor OS draai je, WinNT 4.0 of W2K ?
Tijd voor een nieuwe sig..
Oke you got me! ik heb geen flauw idee wat RDP 5.0 is!
AppleMooz zou je daar wat over kunnen uitwijden?
We draaien overigens Windows 2000 server. Zit nu te kijken naar op www.ncd.com die boys hebben een pakketje wat thinpath heet. Iemand hiermee bekend?
Heb net de TS advanced Client gehaald van microsoft en die ga ik maar even testen.
AppleMooz zou je daar wat over kunnen uitwijden?
We draaien overigens Windows 2000 server. Zit nu te kijken naar op www.ncd.com die boys hebben een pakketje wat thinpath heet. Iemand hiermee bekend?
Heb net de TS advanced Client gehaald van microsoft en die ga ik maar even testen.
Euh... ik wil niet lullig overkomen hoor, maar als je met TS werkt, en niet eens weet wat RDP of ICA is ... zou ik maar vlug eens achter de oren krabben en kijken of je niet iemand kan inhuren.
Of een bloedspoed cursus "Terminal Server voor dummys"
Of een bloedspoed cursus "Terminal Server voor dummys"
Tijd voor een nieuwe sig..
RDP is Microsoft's Remote Desktop Protocol. Het protocol op basis van TCP/IP dat er voor zorgt dat de keystokes en mouseclicks van de client worden verstuurd en dat de geassocieerde beeldscherminformatie wordt gepresenteerd. De tegenhanger van Citrix' ICA protocol. Ik ben meer bekend met Metaframe, maar ik las laatst een whitepaper van MS over RDP 5.0 waaruit bleek dat Terminal Services een aantal grote voordelen ten opzichte van ICA al afvangt. Kijk voor de grap eens op http://www.thethin.net voor meer informatie.. Hier zul je een hoop kunnen vinden..
Sucess
Sucess
Verwijderd
Je moet op de client de printer delen
Op de terminal-server in het login-script dan even een capture daarnaar aanmaken
et voila
Zit te twijfelen of je die specifieke printer dan nog moet installeren op de termserver, dat zal je even zelf moeten proberen.
Op de terminal-server in het login-script dan even een capture daarnaar aanmaken
et voila
Zit te twijfelen of je die specifieke printer dan nog moet installeren op de termserver, dat zal je even zelf moeten proberen.
Mijn dank ik groot!
Ik was wel bekend met het ICA protocol van Citrix, maar uiteraard moet hier een budget systeem komen te staan vandaar enkel Terminal Server.
Ik was wel bekend met het ICA protocol van Citrix, maar uiteraard moet hier een budget systeem komen te staan vandaar enkel Terminal Server.
Pagina: 1