Toon posts:

[probleem] A7v133 herkent DVD-speler niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeiemorgen heren van 't tweakers front,

Ik heb een a7v133 waarvan ik de raid-controller gebruik voor m'n hd's. Daarnaast wil ik op een van de normale ide-poorten een dvd-speler (lite-on 12x2h) aansluiten, maar die wordt niet herkent onder bios en windows 98se :(
Master/slave kan 't niet aan liggen (1 device op kabel) en ook dvd-speler moet werken (getest op andere machine). Verder heb ik bios op "auto" staan, als ik hier cdrom van maak moet ik pio en udma mode instellen. Dit heb ik met verschillende waarden geprobeerd, maar dan krijg ik bij boot "drive failed" :'(

Wat doe ik fout?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je de laaste bios al geprobeerd?
Probeer ook eens 1 harddisk en de DVD op de gewone IDE controler, en niks op de raid.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 04 december 2001 12:16 schreef Microkid het volgende:
en niks op de raid.
Hoezo niks op raid? :?
Die raid is een aparte controller en heeft absoluut niks met je standaard ide interface te maken. Het hoort geen ruk uit te maken dat er disks aan je raid zitten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op dinsdag 04 december 2001 12:50 schreef sjuk het volgende:

[..]

Hoezo niks op raid? :?
Die raid is een aparte controller en heeft absoluut niks met je standaard ide interface te maken. Het hoort geen ruk uit te maken dat er disks aan je raid zitten.
Toch even proberen. Ik had met m'n A7V133 ook wat rare aanloop problemen met de raid controller en de gewone. Je moet toch alles kunnen uitsluiten, niet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.