"voltage verlagen"

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Zo, ik heb mijn voltage verlaagd, van 1.7v naar 1.6v. Ik heb een AMD Duron 700. En het werkt ook nog, en de processor word minder heet.

Ik kreeg mijn CPU dus gewoon niet fatsoenlijk overgeklokt, dus toen dacht ik: laat ik mijn voltage verlagen... Tjah, het is dus geen overklokken, maar op zich leek het me wel leuk om te kijken hoe laag dat voltage nou eigenlijk kan... :9 (Ik heb dus een AMD Duron met zo'n slechte core weetjewel :( )

Ik ga kijken of ik het voltage nog verder kan verlagen, naar 1.5v ofzo, kan dit trouwens schadelijk zijn? :)

Heeft iemand hier ook ervaring mee, met voltage verlaging?

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Bij bij draaide hij nog goed op een voltage van 1,55V. Nu draaid die iets harder, dus moest het voltage iets hoger

Verwijderd

Ik weet wel dat als je het voltage te ver verlaagt. Dat er dan soms raardere dingen gebeuren als bij te ver verhogen. Ik heb het meegemaakt dat er een processor overleed. Maar dat was omdat ik hem op 1.2 volt had gezet denk ik.
Ach iedereen begint als n00b. Maar als je voorzichtig bent kan het geen kwaad denk ik.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Goh,da's toevallig daar had ik het ook net over in mij topicje.... :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Oh was jouw topic eerder? Sorry voor mijn reply daar dan.

• eX0duS
Op dinsdag 04 december 2001 11:24 schreef apestaartje het volgende:
Goh,da's toevallig daar had ik het ook net over in mij topicje.... :?
Oh, sorry dat had ik ook niet gezien...

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Iemand bij een P4 al het voltage verlaagd?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Misschien kun je een bios up-date nemen? lijkt me sterk maar je kunt het proberen!

...en volgens mij draaid een duron standaard op 1,6 volt

• eX0duS
Ik zie nu trouwens zelfs dat het standaard voltage zelfs maar 1.5v is voor een Duron 700... Ik heb het op verschillende site's gezien, maar hoe komt het dan, dat als ik in de BIOS het voltage op "auto" zet, dat hij toch 1.7v aan geeft?

Kan dat zijn omdat ik een soort van "afgekeurde" processor heb, die maar net als een Duron 700 door het leven kan, alleen maar door het voltage een beetje op te schroeven in vergelijking met een "beter-gekeurde" Duron 700? :?

Verwijderd

Je processor kan echt niet sterven door het voltage te laag zetten, wat is dat nou voor een onzin opmerking |:(

Hoogstens dat die niet meer wil booten, en je je BIOS moet resetten

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

FF rechtzetten.. (8>

Nee,mijn topic was niet eerder,ik denk dat we hem zo'n beetje tegelijkertijd aan het schrijven waren. :Y)

Puur toeval dus.. :)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 04 december 2001 13:02 schreef -KOD- het volgende:
Je processor kan echt niet sterven door het voltage te laag zetten, wat is dat nou voor een onzin opmerking |:(

Hoogstens dat die niet meer wil booten, en je je BIOS moet resetten
Mwah, dat weet ik zo net nog niet.

Beredenering: Er vanuit gaan dat je processor gebaseerd is op een soort complementairy mos systeem trekt ie dus stroom tijdens het schakelen. Door het verlagen van de spanning stijgen dus de Trise en Tfall. Dat kan dus als gevolg hebben dat een gate meer te verwerken krijgt en daardoor sneller kapot gaat. In een extreem geval is de stijgtijd zo langzaam dat ie in een soort van tussenstate hangt en er dus een zeer grote stroom loopt die de gate vernielt. In het slechtste geval is je processor dan voorgoed kapot!
Pagina: 1