Modem vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje over een intern PCI modem, met Conexant chipset erop! Zelf ben ik niet meer op de hoogte van modems (Kabel internet :)), maar mijn vriendin wilt een nieuw modem en nu heb ik op het werk een intern PCI modem dus gevonden, met Conexant chipset! Nu is mijn vraag, wat is het verschil met de rest van de interne PCI modems mbt dit modem...?
Iemand een idee?

Alvast bedankt hehe ;)

Verwijderd

he,

what ever you do: take no SOFTMODEM!!! Geen Aztech MR2800, noch Conexant MSP3880. neem asjeblieft een hardwaremodem en dan het liefst nog origineel japans kopieerwerk!

succes!

Roland

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat modem wat je nu hebt is een softmodem, waarmee wordt bedoeld dat dit modem zelf niet alle berekeningen aan de datastroom doet. De processor moet dit dus voor 'm doen en dat kost processorkracht.
Je kunt beter een hardwaremodem nemen, die deze berekeningen wel zelf kan doen en dus niet zo een aanslag doet op je systeem...

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Damnit, vond ik nu maar iemand met een hardware modem, voor rond de 40piek...

Hmz nog maar ff doorzoeken bij t.net (vraag & aanbod) hehe.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb nog wel een 56K PCI modem voor je liggen, voor F25,- mag je hem hebben. Mail me @ da_man@hetnet.nl Of mag ik dat hier niet zeggen. Niet? Ow sorry

Verwijderd

Zijn alle modems met een 'Conexant chipset' softmodems :?

[added]

(ik heb een 'Conexant RH56D/SP-PCI' chipset, is dit ook een softmodem :? )

[/added]
Pagina: 1