Hoi
maargoed na 150 mater zal die 150kb van chello nog wel aankomen....
heb hier 16 meter coax en 2 meter utp en haal max snelheden met chello
Verwijderd
(als ik het goed heb tenminste)
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew
Coax = analoog, dus signaalsterkte verlies naarmate lengte toeneemt, UTP heeft hier minder last van (lees: geen).
Je kan beter 10 meter UTP hebben liggen dan 2 meter Coax.
Ik heb hier mijn COAX op 18 Meter en mijn UTP op 4 meter...Buurjongen heeft psies andersom...Hij is trager als mij..(hij woont naast me) en daarin tegen ben ik 20% sneller als hem en hij heeft ook nog eens een snellere computer dus het maakt naar mijn zeggen niets uit...kabelmodem versterkt het vast wel...Bij Chello wordt de data Gedragen als het goed is op 100hz maar dat weet ik niet zeker
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Nou echt niet 80 meter max anders heb je verliesOp dinsdag 04 december 2001 10:30 schreef Tutti-frutti het volgende:
voor geen snelheidsverlies maximaal 1 meter coax, na de modem kan je gerust 150 meter utp gebruiken.
Coax (Digitaal) kan 185 meter maar niet bij een kabelmodem daar de afstand zo klein mogelijk (volgens kabelinstalateur) het kan wel verder maar is niet verstandig. BTW kabel signaal is analoog voor je kabelmodem. Daarna digitaal.
Meh ...
Dus zo kort mogelijk houden.Op dinsdag 04 december 2001 11:11 schreef Twarp het volgende:
Specs Cat5 is 100 meter, wil niet zeggen dat het niet meer werkt na 100m maar goed.
Coax (Digitaal) kan 185 meter maar niet bij een kabelmodem daar de afstand zo klein mogelijk (volgens kabelinstalateur) het kan wel verder maar is niet verstandig. BTW kabel signaal is analoog voor je kabelmodem. Daarna digitaal.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=maximale+lengte+kabel&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=maximale+lengte+kabel&data%5Border%5D=relevance#hitstart
Zoeken heeft ook ze nut trouwens
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
OK maar dit topic gaat over de afstand: CIA Kabelaansluiting (meterkast) - Kabelmodem. Die topics gaan veelal over maximale lente van UTP bekabeling.Op dinsdag 04 december 2001 11:18 schreef ThaNetRunner het volgende:
Je zoekactie naar 'maximale lengte kabel' leverde 107 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=maximale+lengte+kabel&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=maximale+lengte+kabel&data%5Border%5D=relevance#hitstart
Zoeken heeft ook ze nut trouwens
In elk geval legde @Home vroeger coax van de aansluiting naar je pc. De kabelmodem kwam dan vlakbij je pc te staan, en vanaf daar zat er dan 1 metertje UTP tussen modem en PC.
Tegenwoordig ziet @Home in dat UTP goedkoper is dan coax, en nu gebruiken ze er dus zo weinig mogelijk van.
Siditamentis astuentis pactum.
[topic=304461/1/50]
Maakt dus zoveel niet uit. Misschien in theorie, in de praktijk (bij mij) niet.
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Router helpt dan niet een repeater welOp dinsdag 04 december 2001 10:34 schreef WorkForce2 het volgende:
utp heeft standaard een max. van 90 meter dacht ik. Meer kan atijd maar dan kun je er beter een routertje tussen leggen..
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
eehhhh...120 feet =+/- 40 meter....Op dinsdag 04 december 2001 11:29 schreef cool0 het volgende:
de officiele lengte van UTP is iets van 120 FEET afgerond op 100 meter.
Same here met 20 meter coax. Wel zelf aangelegd, die rommel die Kabel Noord mee had was enkel afgeschermd, had overal dubbel afgeschermd neergelegd hier.Op dinsdag 04 december 2001 10:32 schreef Unknown het volgende:
geloof dat utp 100 meter heeft als max
maargoed na 150 mater zal die 150kb van chello nog wel aankomen....
heb hier 16 meter coax en 2 meter utp en haal max snelheden met chello
Verwijderd
nee...Op dinsdag 04 december 2001 10:34 schreef WorkForce2 het volgende:
utp heeft standaard een max. van 90 meter dacht ik. Meer kan atijd maar dan kun je er beter een routertje tussen leggen..
een repeater is meer dan voldoende (hub, switch natuurlijk ook goed... ingebouwde repeater
overigens officieel is het 100 meter utp
hmm iemand was me voor... overigens werkt een router wel maar een beetje zinloos geld verspillen als het alleen gaat om om langere afstanden dan 100 m.