freesco -> eigen keuze uit 2 netwerkkaarten???

Pagina: 1
Acties:

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Topicstarter
ik heb dus een P1 133 als freesco bakkie toen ik een dialup account gebruikte werkt dat toen zat er een 8139 10/100mbit PCI kaartje van realtek in.

geen problemen

tegenwoordig heb ik adsl (althans, als xs4all mij aanmeld bij hun.) dus ik ga testen met freesco en 2 netwerkkaarten (2de netwerkkaart is bedoeld voor de adsl aansluiting (8029 10mbit PCI)) nu pakt freesco automatisch voor mij netwerk met de rest van mijn computers het 10mbit kaartje en dat is niet de bedoeling.

maar freesco zegt zelf dat ik geen irq en dergelijke hoef mee te geven aan de kaarten
toch heb ik dit wel geprobeerd maar heeft het nog niet mogen baten...
kortom dhcp server draait op de 8029 en dat wil ik niet want daar hangt mijn modem aan.

heeft iemand een oplossing?

PS. het omdraaien van kaarten in de verschillende sloten had geen zin.

!!! HELP HELP HELP !!! :'(

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Verwijderd

Kun je niet opgegeven dat eth1 intern is en eth0 extern of zo ??? :?

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Topicstarter
nee, dit kan niet naar mijn weten...
maar ik ga er nog maar eens flink mee prutsen alweer...:'(
maar als iemand mij dan toch kan helpen dan zou dat heel mooi zijn...

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

gewoon meegeven als alias bij het laden van de modules welke interface ie is.... en je ipchains/iptables goed instellen natuurlijk...........

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Heb je de man van FreeSCO al doorgelezen ? (http://www.ssp.be.tf/)

Daar staat ook uitegeld dat je op moet geven hoeveel NIC's je hebt, en vervolgens welke IRQ's beiden hebben.

Verder zou ik het ook niet weten. MOet pas over enkele dagen een dergelijke config installen bij een klant...dus dan weet ik meer.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

freesco heeft geen ipchains. Gewoon de freesco setup opnieuw draaien dan kan je die IP's van je netwerkkaarten aangeven dus voor Eth0 10.0.0.150 (adsl) en voor eth1 10.20.1.1 ofzo wat jij wil alles wat je al ingesteld had kan je gewoon op enteren. Veel succes en laat het effe weten als het gelukt is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1