[Win2K] Appletalk mappen in windows-shares

Pagina: 1
Acties:

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Het betreft een Windows 2000 Server met AD, en daarop geinstalleerd: Appletalk, File & Printersharing for Macintosh. Een G4 maakt gebruik van Windows shares.

Dit werkt allemaal uitstekend. Echter, sinds de Apple op de shares kan rondneuzen worden er een aantal mappen aangemaakt in de shared folder. Zoals Network Trash Folder, TheVolumeSettingsFolder etc. Ook verschijnt er een bestandje genaamd "Icon" in de map.

Dit is best wel irritant, en verwijderen heeft geen zin. Ik denk zelf dat deze worden aangemaakt door de service op de server die Apple(talk) toegang op de Windows shares biedt. In ieder geval, het is nodig dat deze folders bestaan.

Nu ben ik bezig om een rechtenstructuur op te zetten, zodat users niet vanalles meer kunnen doen op de shares (het betreft een produktieomgeving). Het is nu zo dat Everyone Full Control heeft, op NTFS niveau.

Ik heb de rechten beperkt, d.w.z. de users kunnen nu niet meer zomaar een hoofdmap verwijderen uit een share, of aanpassen. Daaronder mogen ze wel alles.

Echter, na implementeren van deze veranderde rechtenopzet, kan de Apple G4 niet meer op een desbetreffende share kijken. Dit heeft er natuurlijk ongetwijfeld mee te maken dat er niet meer geschreven kan worden naar bovengenoemde Apple(talk) ondersteunende- mappen.

Wie heeft hier ervaring mee, of een kant- en klare rechtendefinitie (de MacOsUser extended rechten geven op de shared folder, of de service meer rechten geven o.i.d.)???

Ik moet er wel bij vermelden dat ik de Apple mappen bij wijze van try out had verwijderd, en daarna de rechtenstructuur aangepast.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wij draaien appltalk op NT4 servers, en hebben deze probs niet.
Komen die directorys nit af van AD ofzo :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Had er ook al last van toen ik Dave gebruikte op een Win98 bak, om daarmee de Win98 shares aan te bieden via Appletalk aan de G4.

Er zijn i.i.g. meer servers met deze mappen, check

Google zoeken 'TheVolumeSettingsFolder'

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 09:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben bang dat je daar niet van af komt. Je kan ze iedere keer wegkieperen en de volgenden keer als de G4 de shared map gebruikt staan ze er weer. De Apple gebruiker heeft deze zaken ook op zijn hd staan maar ziet ze niet.
Wat je eventueel kan doen is de Apple gebruiker een eigen map te geven waar hij alleen komt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....