Toon posts:

IBM HD piept?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Ik heb 6 maand terug een IBM 60GXP 40gb 7200rpm HD gekocht, maar sinds kort piept ie. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ikzelf heb ook een 60GXP 40gb, maar de mijne is gewoon ok en is al een stuk ouder. Is dit misschien ook te verhelpen?

Greetz

Verwijderd

Die van mij piepte ook. Heeft ie 1 keer gedaan. Ik wist toen nog niet wat voor een geluid dat nou weer was. Maar het kon onmogelijk mijn cooler zijn... Tsja met ibms weet je het nooit. Maak iig een backup succes verder.

(swieeeeeeeeeeeeeeeeeeEeeeeeeee)
Zoiets bedoel je...

Verwijderd

ok heb het wel met een seagate. Voor info zie topic over piep in seagate

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:30 schreef freaky164 het volgende:
ok heb het wel met een seagate. Voor info zie topic over piep in seagate
LOL @ Freaky164 :P , dat tooltje van Seagate schijnt inderdaad te werken bij andere merken harde schijven.

Verwijderd

cool

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen piep bij het opstarten ( das normaal doet de mijne ook ), maar het is een constante piep als de HD in bedrijf is. Hele hoge piep.

Greetz

Verwijderd

quote uit FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verwijderd

f=dat was mijn probleem ook dus niet tijdens het opstarten maar tijdens het inbedrijf zijn van de hd...

Verwijderd

Nouw ik zou in ieder geval maar wel al je data ff redden... Want rare geluiden en IBM harddisks.... hummmm zie de overige 100 topics en trek je conclusie :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:51 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
quote uit FAQ
[..]
blabla

Verwijderd

Bij mij was het een zeer hoge piep, ik vond het te hoog en schel voor een aanlopende koeler.. Ik heb het echter 1 keer gehoord, daarnaast zijn die IBMS verdoemd tot kapotgaan, dus wees gewaarschuwd... Zeker de 60 versie...

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ook naar mijn ervaring is een hoge fluittoon uit een IBM-schijf een waarschuwing dat het tijd wordt voor een back-up. Ik heb drie van dergelijke schijven (2*75GXP serie, 1*60GXP), en eentje begon na ongeveer 9 maanden een irritant hoge fluittoon te produceren, en ruim een maand later hield de schijf er mee op. De andere twee maken het bewuste geluid niet, en doen het nog prima.

Haal anders voor de zekerheid de IBM Drive Fittnes Test er eens overheen.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:53
mijn quantum ging ook piepen (na ruim 2 jaar) maar hij heeft de kans niet gekregen om kapot te gaan wat gister is me mobo gesmolten. :'(

Maar dat piepen is meestal wel dat je hdd het einde van zijn leven nadert.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1