Web/FTP Server opzetten in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Ik heb in de search niet veel nuttige informatie kunnen vinden..

Ik heb hier een servertje met WinXP Pro draaien. Nu wil ik een ftp servertje opzetten. Ook een webserver en een mailserver.

Maar eerst ftp.

Is IIS een aanrader? Zo ja: ik kan met geen mogelijkheid een ftp server ermee opzetten. Waar kan ik bv. accounts voor verschillende users aanmaken? Ik wil een algemeen anonymous account, die voor iedereen toegankelijk is en ik wil een account specifiek voor vrienden/thuis zal ik maar zeggen (met meer rechten).
Kan iemand me een stap-voor-stap uitleg geven? Ik heb IIS al aardig doorgespit (ook de help-file) en ik kan niks voor mekaar krijgen :(.

Als jullie IIS afraden, wat raden jullie me dan aan?

PS Ik ben als administrator ingelogd. Ik heb op die pc dus alle rechten. De firewall laat als het goed is ftp-verkeer door.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Voor een webserver is IIS een hele goede webserver. Je moet wel even URLScan van MSDN downloaden, want daarmee ben je meteen invulnerable voor Nimda en CodeRed achtige virussen.

Voor de FTP-server gebruik ik BFTP-server. Werkt perfect. Alleen het is me ook wel ns gelukt om hem onder IIS op te zetten. Maar dat was eigenlijk meer intern. (Elke gebruiker op je computer kan dan inloggen).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je gebruikers aanmaakt in IIS...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

volgens mij zijn de users die erop kunnen dezelfde users waarmee je je op windows aanmeld. Dus als je daar ff wat accountjes voor je vrienden enzo aanmaakt zou het moeten werken.

Hoi

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Je kan hem gewoon instellen onder IIS. Vaak staat hij hier niet bij omdat hij niet standaard mee wordt geinstalleerd met IIS. Je moet hem dan even installeren. Ga naar add/remove sofware (gewoon software in Ned. versie) ga dan naar add/remove windows components. Ga dan naar IIS en klik op details, je kan hier FTP aanvinken, standaard staat hij uit.

Ik draai zelf ook IIS. Met de webserver ben ik erg tevreden. Wat de FTP server betref. Deze vind ik veel te beperkt. Je kan erg weinig dingen instellen en je kan gebruikers ook niet volgen als ze ingelogd zijn. Een beter alternatief is Serv-U hierin valt echt alles in te stellen en het is redelijk gebruiksvriendelijk.

• Molybdenum
ik heb nu CesarFTP gedownload. freeware. via Google gevonden.

hier kan ik heel makkelijk dingen (rights en users enzo) instellen.

ik heb IIS maar gedeinstalleerd. ik zal voor http en mail later nog wel kijken.

bedankt voor jullie reacties.

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb ook een xp servertje. Daar staat nu apache php mysql en serv-u op. In je serv_u kun je zelfs per user datalimieten en snelheden veranderen. Ook ip rules zijn in te stellen. Ook een tip. Die remote desktop connection is erg makkelijk.

I'll be back

• Molybdenum
remote desktop gebruik ik ook met erg veel plezier!

dat is het mooie van XP vind ik!
:)

Verwijderd

Ha, Ja ik probeer ook remote desktop in te stellen, maar de computer die ik wil laten inloggen op remote desktop draait windows 98 en krijgt geen toegang tot de windows xp harde schijf. Ik heb de schijf gekoppeld in tsweb, maar krijg de foutmelding kan de website niet vinden. Er wordt ook geen aanval uitgevoerd op de geinstalleerde firewall. Wat doe ik fout?

Ik typ in in een webbrowser gewoon http://computernaam/tsweb. Verder krijg ik als ik de website op de win xp computer in typ wel een aanval op de firewall en de foutmelding dat ik niet op de zelde computerkan inloggen.

Verwijderd

Wat heeft dat met IIS en Windows XP te maken :? En waarom kick je daar een topic van twee jaar oud voor omhoog?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.