MP3 ID3 - > Minidisc titels ?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb hier een minidisc recorder
nu heb je bij mp3 dat je titels kan opgeven van het nummer
minidisc heeft die funtie ook maar is nogal een gedoe om dat per nummer in te voeren
is er niet iets mogelijk dat de titels van de mp3's meegenomen worden naar de minidisc ? of dat je via je pc de titels op kan geven op de minidisc ? er zit een digitale ingang op toch ?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
afaik, nee

Verwijderd

Het is al niet eens mogelijk om automatisch Track-marks aan te maken (en dan niet met die pauze-truc), dus laat staan titels invoeren! Hoewel het met een Sony-CD-speler (met CD-Text) en een Sony-MD-recorder wel kan geloof ik.

Jammer dus (ik zou het ook wel willen)

Verwijderd

Tja inderdaad, dit zal wel enorm handig zijn. Ik heb nl. precies hetzelfde probleem. Ik heb zo'n mooie optische uitgang op mijn SBLive zitten. Als daar nu ook de ID3 van MP3 verstuurd kunnen worden. Bestaan d'r geen simpele proggies voor o.i.d. (die minidisc Centre van Creative doet het nl. ook niet).

• Abom
MD-recorders maken toch automatisch track-mark wanneer er een pauze van langer dan 1 sec is. En ja, Sony-CD tekst wordt meegenomen (1st hand experience). :}

• AP3X
  • Niet online
pcies
als je ziet wat er deze dagen allemaal mogelijk is zou dit toch een eitje moeten zijn
en als het dan nog ff kan ook nog versneld opnemen :)

• Abom
Dit gaat trouwens alleen met een optische link (maybe bij een component ook met digitaal coax).

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

DJTimo

Cuyoapart.mza

Er bestaat een proggie met de naam WinRemote. Volgens mij kan het hiermee. Hoe weet ik ook niet psies en dit geldt alleen voor SONY MD-spelers.

Op: http://www.czechin.com/minidisc/default.htm staat wat uitleg. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zou wel 8-) zijn als het werkt.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Weet niet of ik het goed gelzen heb.. maar volgens mij staat dat je je MD Recorder op een COM port moet aansluiten..

Zijn daar kabels voor dan??

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 04 december 2001 12:33 schreef HenkieSpankie het volgende:
Weet niet of ik het goed gelzen heb.. maar volgens mij staat dat je je MD Recorder op een COM port moet aansluiten..

Niet om je MD-speler op de com-poort aan te sluiten, je hebt 1 of andere IR-module nodig.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op dinsdag 04 december 2001 12:33 schreef HenkieSpankie het volgende:

Die zijn er: Computer i/o: serial rs232 D-sub 9, parallel D-sub 26.

Bij de lokele omroep in Nieuwegein waar ik af en toe eens kom hebben ze MD-spelers aan een pc gekoppelt door middel van een RS-232 interface. Hiermee is het onder andere mogelijk om de hele n8 onbemand uit te zenden :P
Er zullen vast een hoop andere toepassingen zijn die je kan gebruiken dmv van zo'n interface. Het fijne weet ik er zelf ook niet van.

Verwijderd

Helaarsch dus... Ik heb dus niet echt de beschikking over een Minidisc met RS232 aansluiting (ik heb een Sony 5-serie Deck).. Ik heb mijn PC verbonden via een optische kabel uit mijn SBLive Platinum naar de Optical In van mijn Deck. Bestaat er echt geen methode om titels via de optische kabel te versturen (vanaf de PC). Dit is namelijk wel het geval bij mijn CD-Speler met CD-Text.
Volgens mij moet een PC dat ook wel kunnen maar ik heb geen idee...

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op dinsdag 04 december 2001 13:37 schreef TheOrk007 het volgende:
Helaarsch dus... Ik heb dus niet echt de beschikking over een Minidisc met RS232 aansluiting (ik heb een Sony 5-serie Deck).. Ik heb mijn PC verbonden via een optische kabel uit mijn SBLive Platinum naar de Optical In van mijn Deck. Bestaat er echt geen methode om titels via de optische kabel te versturen (vanaf de PC). Dit is namelijk wel het geval bij mijn CD-Speler met CD-Text.
Volgens mij moet een PC dat ook wel kunnen maar ik heb geen idee...
Ik denk ook niet dat de beperkingen voor deze features liggen bij jouw pc. Met software is immers (bijna) alles mogenlijk. Volgens mij is de optische vebinding van de MD speler zelf er gewoon niet geschikt voor. In ieder geval niet voor jouw type speler.

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Owke, misschien niet helemaal ten bate van de topic starter, maar ik had nog eventjes een vraagje over dat overnemen van cd-tekst door het md-deck.

Ik heb namelijk een MDS-JE520 icm met een CDP-XE530 cd-speler (met text dus) maar wat ik ook probeer, ik krijg die tekst niet op dat md-tje.

Het is waarschijnlijk net dat ene jaartje verschil dat ervoor zorgt dat die ouwe 5-serie het NIET kan en de MDS-JE530 dat die het dus wel kan |:(

Of heeft er hier iemand dezelfde als ik én krijgt het voor mekaar?

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• AP3X
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 13:54 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat de beperkingen voor deze features liggen bij jouw pc. Met software is immers (bijna) alles mogenlijk. Volgens mij is de optische vebinding van de MD speler zelf er gewoon niet geschikt voor. In ieder geval niet voor jouw type speler.
maar via de afstandbediening ( deck of portable ) kan je wel titels invoeren, vast wel een manier dat dit via een pc geëmuleerd kan wordn

• AP3X
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 12:02 schreef DJTimo het volgende:
Er bestaat een proggie met de naam WinRemote. Volgens mij kan het hiermee. Hoe weet ik ook niet psies en dit geldt alleen voor SONY MD-spelers.

Op: http://www.czechin.com/minidisc/default.htm staat wat uitleg. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zou wel 8-) zijn als het werkt.
thanx dit zou wel een oplossing zijn voor sony decks jah
nu nog voor een portable speler :P
Pagina: 1