Toon posts:

[EIO LCD] Zijn er nog geintereseerden?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zie ik geen actieve inkoopactie bij EIO, zag er wel eentje hier waar de lcds dus al lang bij de mensen moest wezen, maar daar dus problemen mee waren.

ik ben zelf geintereseerd in een nieuw lcdtjuh, die van mij heeft namelijk geen backlight. mijn vraag is of iemand de mogelijkheden heeft om zo'n actie op te starten, want als hier genoeg mensen op reageren kunnen we maybe een nieuwe actie houden, alleen ik heb dus niet de tijd om dat allemaal te regelen, dus zou graag mee willen doen.

ik ga voor een Sanyo L2014

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/l2014.gif

Verwijderd

Ik kan een bestelformulier maken zoals hier waar mensen zich in kunnen schrijven. Is wellicht makkelijker dan een groot forumonderwerp.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:24 schreef Sjord het volgende:
Ik kan een bestelformulier maken zoals hier waar mensen zich in kunnen schrijven. Is wellicht makkelijker dan een groot forumonderwerp.
das natuurlijk altijd handig, maar wie heeft de tijd, en wil deze actie opzetten, omdat je er toch wel even druk mee bent.

Verwijderd

ja ik wel.. hoe duur moet dit ongeveer worden?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:31 schreef s0bn1b0r het volgende:
ja ik wel.. hoe duur moet dit ongeveer worden?
nou we zouden eerst moeten bedenken hoe we het het beste kunnen afhandelen, kwa geld en bestellingen. maar ik heb wel zo'n idee dat iedereen dan vooraf moet betalen, omdat het anders niet te doen is. en we zullen nu al een datum moeten prikken wanneer de order uit de deur gaat, anders krijgen we weer frustaties bij sommige mensen. :7

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik denk dat het moeilijk is om dit op te zetten.
Die dingen zijn namelijk best wel duur: $15 dus je moet al snel denken aan Hfl 50,- (verzendkosten etc...)
En aangezien de vorige actie niet zo'n succes is willen mensen denk ik niet zoveel vooruit betalen.

Voordat iemand zich hierin wil storten moet het dus duidelijk zijn hoe duur de verzendkosten etc zijn. En er moet zekerheid zijn dat er geleverd word.
Zo een formulier op internet is daar denk ik verschrikkelijk makkelijk voor en overzichtelijk!!!

Voor degene die het op zich gaat nemen: succes!!!

Verwijderd

Topicstarter,

Ik weet nl. niet of je
perse een EIO/blauw lcd wilt hebben,op de site in mijn sig
staat nl een online invul formulier voor compleet lcd binnen dag of max. 9
zonder wachttijden,hoge $-verzendkosten etc..
Mischien is het iets voor je ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Warezhelp, check je mail die bij je website hoort, heb een 20x4 backlight gekozen, ben alleen geintereseert in de lcd module.

mijn email is marcosimons@gmx.net

Grtz

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ja ikke zeker wel, ik mis altijd die acties ;)
nu ben ik er eindelijk op tijd bij.

Graag een 4x20 backlit voor mijn!

zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
Seiko L2014 4X20 LED Backlight LCD
with HD44780 Controller Chip
$15 - Brand New
Viewing Area is: 3" x 1", 
Display Dimensions: 3 1/2" x 1 5/8" (Height: 3/8")
Board Dimensions: 3 7/8" x 2 3/8" (Height: less than 1/8")

als je nog vragen heb:
fjbgp@rendo.dekooi.nl

edit:
Layout verneuk modus--> off

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Sanders,check je mail en open icq :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:23 schreef Warezhelp het volgende:
Sanders,check je mail en open icq :)
mail werkt wel maar ICQ vind de SQUID proxy op het werk niet zo'n goed idee :D thuis alleen ICQ :)

Verwijderd

Ok,check je mail Sanders :)

Verwijderd

ik heb de tijd wel voor een actie op te zetten,
maar mijn pc is kapot en voordat die weer werkt... :'(
anders had ik wel geholpen. sorry jongens.

• BasieP
Op dinsdag 04 december 2001 11:43 schreef Warezhelp het volgende:
Topicstarter,

Ik weet nl. niet of je
perse een EIO/blauw lcd wilt hebben,op de site in mijn sig
staat nl een online invul formulier voor compleet lcd binnen dag of max. 9
zonder wachttijden,hoge $-verzendkosten etc..
Mischien is het iets voor je ?
ik krijg ongeveer 50% dode links..
is dat normaal?

(wel formuliertje gevonden btw)

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik heb ook interesse!
Ik hoop dat jullie dit door kunnen zetten.

Verwijderd

Michel 100 kijk ns op mn site..

Btw dode links zijn weer levend :)
Thnx basje voor melding!

Verwijderd

nou, die 15$ dat word toch nog een heel bedrag
-verzendkosten
-en je weet niet wat ze er op de douane mee doen(importkosten)

Verwijderd

Inderdaad,daarom mischien beter site in sig?

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Hey ik wil eigenlijk ook wel zo'n leuk lcd'tje.

Waar kan ik uit kiezen, zijn toch complete kits ofnie?

Ken zelf wel solderen.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Zijn complete kits,met kabel,powersplitter cd etc.
ik kan ze voor je solderen of je kan het los krijgen
Kijk ff in mn profile voor icq ,das lekker snel

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Mijn LCD'tje is binnen... met dank aan WarezHelp voor de snelle bouw. Ben zelf een soldeerkluns, maar hij was bereid om tegen enige vergoeding dit dingeteje in elkaar te zetten...ben er erg tevreden over. :)

Afbeeldingslocatie: http://212.187.23.60/tweakers/lcd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://212.187.23.60/tweakers/lcd2.jpg

Ik gebruik LCD Center 2.0

Zeer binnenkort foto's van mijn eerste case-mod :)

[vaag]
Onderste plaatje ziet er bij mij goed uit (in ACDC, Paint etc.) maar op het forum zijn er 3 regels bagger :?
[/vaag]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Ja rare lijntjes onderste foto...
Wel ns vaag ja

• xillius
Weet er iemand hier waar ik misschien een lcd met blauwe backlight in nederland vandaan kan halen?? En het moet ook een kleintje zijn.

Ik heb het er namelijk niet zo op om spullen in het buitenland te bestellen. Want als dat fout gaat dan gaat het meestal ook goed fout.

WarezHelp, ik weet niet waar jij die lcd's vandaan haalt, maar kan je niet een blauwe regelen????
Want dan wil ik er wel eentje kopen.

Maar ik moet echt een blauwe hebben.

Verwijderd

Xillius,

Een blauw backlight is heel moelijk in nederland,maar zou ik persoonlijk niet aanrade,blauw backlight is heel erg donker,er worden niet voor nix altijd groene gebruikt in dagelijkste toepassingen...
Met groen backlight kan ik er een voor je maken/leveren op elke gewenste maat..

Laat je wat horen?
Evt mailen naar zz1900@hotmail.com
Of site in sig
tot hoors!

• BasieP
zijn hier geen mensen die een EIO inkoopactie willen organiseren?

IMHO zijn die LCD's van WarezHelp nogal duur (135,- voor een 4x20, die bij EIO 35,- kost, die van WarezHelp zijn dat wel kant&klaar)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 08:54 schreef xillius het volgende:
[..]
Maar ik moet echt een blauwe hebben.
Er is een bedrijfje in NL die ze verkoopt. Ik ben de naam vergeten, maar ze zijn resellers van deze lui. Moet je hun maar even vragen wie de reseller ook alweer was.

Da benne mooie dinge:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronic-assembly.de/giff/doma/foto/e204-n.gif
:9

• xillius
hmmm das zeker een mooie!!!

moet ik ook ff naar kijken!

Warezhelp ik heb je een mailtje gestuurd, kijk er maar ff naar.

Verwijderd

Xillius,heb net toch toevallig mijn leverancier aan de lijn,en ns gevraagd,hij kan ook blauwe leveren
allee zit levertijd op van 18 dagen.. :(
Maar tis wel mogelijk ook als complete set

Als je interesse hebt,kan je altijd nog ns mailen

tot hoors!
WH

• xillius
ik heb je gemaild...
maar wat ik ben vergeten te vragen is of dat ook een 2*16 caracter ding is...
want dat wil ik wel ff zeker weten.
Verders is dat dan toch mooi want de levertijd maakt mij niet enorm uit, als het maar niet 6 maanden gaat duren :P

Verwijderd

Hee WH,

ik heb je al gemaild en ik zie nu dat je ook blauwe hebt.. ik heb dan zeker wel interesse, ik zie het wel wanneer je de prijspgave hebt, ik heb 'm het liefst wel in elkaar gezet, ben niet zo'n held met printplaat-solderen..:)

Grtz, D_F

Verwijderd

Da-Freak mail me nog maar even dan ok ?
Zal stroef gaan maar ik doe mn best wel ff mailen dan ok ?
Ff bij je mail blijven dan is dit snel allemaal doorgemaild...

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
warezhelp ik weet dat het goed bedoelt is enxo maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat je hier reclame aan het maken bent om zelf geld te verdienen dan om je mede-tweakers te helpen.. :?

Verwijderd

Nee hoor,
tuurlijk verdien ik er iets aan,maar tis niet verplicht
je kan ook zelf doen tuurlijk... geen probleem

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 16:10 schreef brainball het volgende:
warezhelp ik weet dat het goed bedoelt is enxo maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat je hier reclame aan het maken bent om zelf geld te verdienen dan om je mede-tweakers te helpen.. :?
Idd....

Maar het ging hier over EIO en er van uitgaande dat iedereen kan lezen neem ik aan dat je boodschap overgekomen is Warezhelp, so stop it plz.

Die blauwe LCD's zijn wel ontzettend mooi om te zien :9~ Misschien dat ik er ook 1 wil bestellen, ligt eraan hoe snel de actie verloopt.

Verwijderd

Ja sorrie was beetje OT

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 16:12 schreef Warezhelp het volgende:
Nee hoor,
tuurlijk verdien ik er iets aan,maar tis niet verplicht
je kan ook zelf doen tuurlijk... geen probleem
[offtopic]

Mag ik vragen wat je eraan verdient ?

Ik heb uit nieuwsgierigheid ook ff een aanvraag bij jou gedaan (dank voor je snelle reactie :)) en het komt op 165,- (20x4 display). Qua onderdelen kom ik op nog geen 90,-. En dan 1 in aantal, dus bij 10+ gaat die prijs ook nog eens flink naar beneden.... Oftewel wtf is je uurloon ?!

Verwijderd

Zotty, hoe kom je op die prijs? Ken je een goeie leverancier van die displays?

Ik wil nml wel een blauwe backlight 2x16, maar als er zo'n verschil in de prijs tussen de onderdelen en het totaal zit, probeer ik het liever met de hulp van een ervaren iemand zelf..

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:15

compubink

...====...

Als iemand ze wil bestellen:

Doe mij maar een 20*4 met backlit

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 17:03 schreef Da_Freak het volgende:
Zotty, hoe kom je op die prijs? Ken je een goeie leverancier van die displays?
Hierbij ben ik uitgegaan van een standaard 20x4 display met (groen ?) backlight van Conrad (sorry dat ik vloek ;)). Kosten: 78,80 (bij 10+ 67,54 en 25+ 59,65).

flatkabel, sub-d connector en potmeters (goede, niet die cheape printplaat gevallen :)) kost een paar gulden (max 10 piek). Software is te DLen van internet.

Verwijderd

Hoe zouden ze uit EIO.com dat versturen doen met die
miltvuur gebeuren ?

Verwijderd

verzendkosten voor lcd's van eio.com zijn ~$9.80 als ik het me nog goed kan herinneren van de vorige keer dat ik er wat besteld had(4x20 en 4x40)totaal was ik $45 kwijt 20x4 $15 en 40x4 $20 dus blijft er $10 over voor de verzendt kosten.
Totaal heeft het ~2weken geduurt voor mijn post met geld over was en nog eens 2 weken voor het pakketje binnen was op het postkantoor met de groeten van de douane. moest 19% invoer belasting betalen.:(
maar alle display werken dus ik ben :)
(2x16,4x20 geinverteerde backlight,4x40)
peter

Verwijderd

Nou, ik heb de page van conrad.nl afgezocht, maar kon de display niet vinden..

WH, ik heb je via je site gemaild, maar nog geen respons.. zelf in elkaar zetten is op zich geen probleem, ik zoek gewoon een blauwe 2x16 met backlight, als iemand anders nog suggesties heeft waar die te halen zijn, des noods geen blauwe als dat heel veel scheelt qua $$ ?

Grtz, D_F

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Zo'n EIO inkoopactie kan alleen maar goed lukken als je strakke regels opstelt, bijvoorbeeld:

- Vooraf bepalen welke artikelen besteld kunnen worden
- Bestellen t/m datum, daarna jammer maar helaas
- Betalen vooraf, geen vertrouwen = niet bestellen.

Verder moet je met EIO afspraken kunnen maken over verzendkosten en vooraf bij de douane informeren wat daar aan kosten bij gaat komen. Dan kun je alles vantevoren uitrekenen.

Als ik niet 0,0 verstand had van LCD's zou ik zoiets best willen opstarten..

• BasieP
je hebt meer een beetje logische verstand nodig en idd een paar goede regel, dan dat je verstand van LCD's moet hebben

want iedereen geeft toch precies door wat hij/zij wil.

Verwijderd

Zijn er trouwens meerdere mensen die een grafisch diplay willen? Zoals de G321 bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ff een idee voor de eventuele besteller. Informeer bij EIO wat de verzendkosten zijn en probeer groepskorting te krijgen. Iedereen plaatst zijn bestelling en vervolgens bestel je bij EIO de displays met je creditcard. Van de bevestiging van de bestelling/betaling (via Paypal) maak je een screenshot en die mail je naar diegenen die besteld hebben. Zij maken daarop accuut het geld over naar jou en tegen de tijd dat het totaalbedrag van je rekening gehaald wordt, heb je hopelijk van iedereen het geld binnen en hoef je zelf ook weinig voor te schieten. Bovendien ben je als het goed is ook gelijk verzekerd.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 12:15 schreef TripleM het volgende:
....vooraf bij de douane informeren wat daar aan kosten bij gaat komen. Dan kun je alles vantevoren uitrekenen.
er komt 19% omzetbelasting bij en hoogstwaarschijnlijk 0% douanerechten (LCD valt onder computerapparatuur :?)

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Op donderdag 06 december 2001 12:54 schreef Zotty het volgende:
Zijn er trouwens meerdere mensen die een grafisch diplay willen? Zoals de G321 bijvoorbeeld.
Mocht er weer een actie zijn ga ik zeker voor een grafisch display. Volg ook het draadje van Matty. dat heeft m'n intresse gewekt.
Maar ik ben er nog niet uit welk grafisch display het gaat worden.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Da freak,
heb je inmiddels al reactie ?
Of mail ff naar emial in m'n profile of ICQ in profile ok?

tot hoors!

• BasieP
Op donderdag 06 december 2001 13:02 schreef Zotty het volgende:
Ff een idee voor de eventuele besteller. Informeer bij EIO wat de verzendkosten zijn en probeer groepskorting te krijgen. Iedereen plaatst zijn bestelling en vervolgens bestel je bij EIO de displays met je creditcard. Van de bevestiging van de bestelling/betaling (via Paypal) maak je een screenshot en die mail je naar diegenen die besteld hebben. Zij maken daarop accuut het geld over naar jou en tegen de tijd dat het totaalbedrag van je rekening gehaald wordt, heb je hopelijk van iedereen het geld binnen en hoef je zelf ook weinig voor te schieten. Bovendien ben je als het goed is ook gelijk verzekerd.
volgens mij heeft lang niet iedereen een credit card..

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 12:54 schreef Zotty het volgende:
Let wel op! ***ER IS MOMENTEEL GEEN SOFTWARE VOOR DEZE LCD!!!***

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:10 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Let wel op! ***ER IS MOMENTEEL GEEN SOFTWARE VOOR DEZE LCD!!!***
***NOG NIET***

:P ;)

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Software maakt nog niet uit. Dat komt wel en het is juist leuk om zo achter de werking te komen. ipv alles voorgeschoteld te krijgen. Tot nu toe heb ik nog niets toetevoegen aan het draadje van Matty. Maar mocht ik ingevingen krijgen meld ik deze. Alleen moet ik eerst de een achterstand inhalen.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Ik ga deze week een grafisch display bestellen, maar heb niet het kapitaal om een inkoopactie te financieren.
Als er deze week nog iemand dit kan doen en hooguit aan het eind van deze week de bestelling plaatst, wacht ik nog even met bestellen tot het weekend. Met meerderen bestellen is waarschijnlijk toch goedkoper :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Nicap

Tsssk....

Ik ga een inkoopactie organiseren voor LCD's bij EIO.
Ik ga zo een topic openen, met alle info erbij. Topic zie je dus vanzelf wel voorbij komen.
Pagina: 1