HELP Cobalt Interface is weg

Pagina: 1
Acties:

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
Oh jonge jonge jonge, zit ik effe in de diepe shit.........
Ik probeerde MYSQL te installeren op mijn RAQ 3 (cobalt). Maar op de 1 of andere manier was het niet gelukt. Dus heb ik de uitgepackte versie maar gedelete.

Kom ik er vandaag achter dat ik geen control panel meer heb en dus geen Sites meer kan adden etc.........
Kan iemand mij AUB helpen?
Anders ben ik bang dat dit mij een flinke duit gaat kosten, en aangezien dit niet MIJN RAQ3 is......hehehe.oh darn.......

Thnx

Greetz,Freezo

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
niks aan de hand, gewoon ff de recovery cd erin, en binnen 20 minuten heb je je raq weer draaien,

(weliswaar zonder de data die eropstond)

overigens, ik heb hier een Cobalt Qube staan, en daar zit standaard mysql op, op jouw raq dus niet?

A wise man's life is based around fuck you

• Freezo
whehehe das makkelijk gezegd.
Want 1) de raq3 is een hosting RAQ voor een bedrijf, en die staat in USA. Dus ik kan daar niet zo bij komen.
2) Euh de data gaat dan weg?? Welke data? Want er staan nogal wat sites op..........

I'm screwed
OH en euh: hoe doe ik een reboot via telnet>?
MIsschien dat dit helpt

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:19 schreef Freezo het volgende:
I'm screwed
Blijf dan ook van productieservers af waar je geen verstand van hebt..
OH en euh: hoe doe ik een reboot via telnet>?
Probeer eens 'reboot' in te typen :+
(wel als root uiteraard)

• Freezo
[quote]Op dinsdag 04 december 2001 10:52 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

[..]

Zie dat zijn nou van die opmerking waar ik niet s aan heb. Iedereen moet het eens leren, en op zich had ik genoeg verstand ervan, ALS de control panel het deed. Maar goed, genoeg van je flauwe oppmerking, het zijn altijd weer dezelfde mensen die zulke opmerkingen maken.
------------------

Reboot werkt niet,restart ook niet.
Dus ..........helaas.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 04 december 2001 10:52 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
Dat mag best iets genuanceerder... iedereen moet het op een of andere manier leren.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:06
Je logged als admin in neem ik aan?? dan moet je eerst su - en opnieuw je pass ingeven...daarna mag je wel rebooten.

Met productie servers klooien is niet handig...zet dan thuis ff een systeempje neer ofzo om daar op te testen. En Mysql draait volgens mij standaard...zou met niet verbazen dat de shell opgeslagen zat in die mysql database die nu weg is trouwens :)

• Freezo
Nee helaas zat MYSQL er niet op. Had ik al gevraagd aan de euh OPPER admin hehehe

Enuh, ik kan wel als admin en Super user inloggen, maar reboot is niet de command.....ook niet restart

Verwijderd

Bel het hostingsbedrijf in Amerika op, vraag of ze de recovery voor je willen doen, en daarna de meest huidige backup erop willen zetten voor je. :)

• Freezo
Eigenlijk wil ik niet meteen zo'n drastisch iets doen.
Want misschien moet hij alleen gereboot worden, of moet ik het MYSQL eraf krijgen, maar hoe hehehe.
En die backup, tja das alleen een server backup en niet van de sites die erop staan:(

Verwijderd

Kun je hem (als root) niet rebooten met 'init 6'
(draait toch linux ofzoiets op die dingen?)

• Freezo
Nope helaas,
ik krijg dan:
sh: init: command not found

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

kent ie (als root) shutdown?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff naar /sbin gaan en vanuit daar het volgende:

./reboot

dan moet het werken (tenminste op mijn mijn cobaltje werkt dit altijd)

A wise man's life is based around fuck you

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

shutdown -r gebruik je normaalm in linux voor een reboot.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Ehh, sorry, maar als je niet eens het reboot commando (shutdown -r now) weet, wat doe je dan als superuser op een raq-machine...???

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op dinsdag 04 december 2001 11:01 schreef Jotti het volgende:
Dat mag best iets genuanceerder... iedereen moet het op een of andere manier leren.
domme foutjes gebeuren wel es.. goed, ik had et ook op me hobbybak thuis gedaan.. maar gebeurt is gebeurt....

Dit probeert ie ook geen 2e keer >:)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Freezo
Op dinsdag 04 december 2001 12:13 schreef The Spider het volgende:
Ehh, sorry, maar als je niet eens het reboot commando (shutdown -r now) weet, wat doe je dan als superuser op een raq-machine...???
Ik zei niet dat ik niet wist hoe dat moest, maar niets werkt op Cobalt Linux gedoe.
Dus euh........als die Shutdown -r zelfs niet werkt.........goh ligt het dan aan mij?

• Freezo
eindelijk gelukt in een dir met reboot....maar heel vreemd.
Zwelgje thnx :)
hehe
En de rest ook, op een paar domme opmerking natuurlijk na :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:59 schreef Freezo het volgende:
Zie dat zijn nou van die opmerking waar ik niet s aan heb. Iedereen moet het eens leren, en op zich had ik genoeg verstand ervan, ALS de control panel het deed. Maar goed, genoeg van je flauwe oppmerking, het zijn altijd weer dezelfde mensen die zulke opmerkingen maken.
Je geeft de indruk dat je niet eens weet hoe je een linux-machine moet rebooten. Ik bedoel, als het commando reboot ontbreekt download je die meestal even, of zoek je op de server op welke locatie 'ie staat.
Als jij dat genoeg verstand vindt om een productieserver te beheren, okay, maar ik heb daar een andere mening over.
Op dinsdag 04 december 2001 11:01 schreef Jotti het volgende:
iedereen moet het op een of andere manier leren
Uiteraard. Maar iedereen die een beetje nadenkt, doet dat op een prutsmachine thuis, niet op een server waar klanten op staan.
En als iemand dan toch zo eigenwijs is om op een productieserver te pielen (zou ik ook zijn :P), dan moet je niet ergens op een forum klagen over mensen die je eventjes op de vingertjes tikken.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:58 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
En als iemand dan toch zo eigenwijs is om op een productieserver te pielen (zou ik ook zijn :P), dan moet je niet ergens op een forum klagen over mensen die je eventjes op de vingertjes tikken.
Daar klaagt hij ook niet over, het gaat over de manier waarop...net als Jotti: het kan wat genuanceerder...
Echt, je maakt meer vriendjes als je wat netter reageert *D
Pagina: 1