Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
(weliswaar zonder de data die eropstond)
overigens, ik heb hier een Cobalt Qube staan, en daar zit standaard mysql op, op jouw raq dus niet?
A wise man's life is based around fuck you
Want 1) de raq3 is een hosting RAQ voor een bedrijf, en die staat in USA. Dus ik kan daar niet zo bij komen.
2) Euh de data gaat dan weg?? Welke data? Want er staan nogal wat sites op..........
I'm screwed
OH en euh: hoe doe ik een reboot via telnet>?
MIsschien dat dit helpt
Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
Verwijderd
Blijf dan ook van productieservers af waar je geen verstand van hebt..Op dinsdag 04 december 2001 10:19 schreef Freezo het volgende:
I'm screwed
Probeer eens 'reboot' in te typenOH en euh: hoe doe ik een reboot via telnet>?
(wel als root uiteraard)
[..]
Blijf dan ook van productieservers af waar je geen verstand van hebt..
[..]
Zie dat zijn nou van die opmerking waar ik niet s aan heb. Iedereen moet het eens leren, en op zich had ik genoeg verstand ervan, ALS de control panel het deed. Maar goed, genoeg van je flauwe oppmerking, het zijn altijd weer dezelfde mensen die zulke opmerkingen maken.
------------------
Reboot werkt niet,restart ook niet.
Dus ..........helaas.
Dat mag best iets genuanceerder... iedereen moet het op een of andere manier leren.Op dinsdag 04 december 2001 10:52 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
Blijf dan ook van productieservers af waar je geen verstand van hebt..
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Met productie servers klooien is niet handig...zet dan thuis ff een systeempje neer ofzo om daar op te testen. En Mysql draait volgens mij standaard...zou met niet verbazen dat de shell opgeslagen zat in die mysql database die nu weg is trouwens
Enuh, ik kan wel als admin en Super user inloggen, maar reboot is niet de command.....ook niet restart
Verwijderd
Want misschien moet hij alleen gereboot worden, of moet ik het MYSQL eraf krijgen, maar hoe hehehe.
En die backup, tja das alleen een server backup en niet van de sites die erop staan:(
Verwijderd
(draait toch linux ofzoiets op die dingen?)
ik krijg dan:
sh: init: command not found
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
./reboot
dan moet het werken (tenminste op mijn mijn cobaltje werkt dit altijd)
A wise man's life is based around fuck you
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
domme foutjes gebeuren wel es.. goed, ik had et ook op me hobbybak thuis gedaan.. maar gebeurt is gebeurt....Op dinsdag 04 december 2001 11:01 schreef Jotti het volgende:
Dat mag best iets genuanceerder... iedereen moet het op een of andere manier leren.
Dit probeert ie ook geen 2e keer
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Ik zei niet dat ik niet wist hoe dat moest, maar niets werkt op Cobalt Linux gedoe.Op dinsdag 04 december 2001 12:13 schreef The Spider het volgende:
Ehh, sorry, maar als je niet eens het reboot commando (shutdown -r now) weet, wat doe je dan als superuser op een raq-machine...???
Dus euh........als die Shutdown -r zelfs niet werkt.........goh ligt het dan aan mij?
Zwelgje thnx
hehe
En de rest ook, op een paar domme opmerking natuurlijk na
Verwijderd
Je geeft de indruk dat je niet eens weet hoe je een linux-machine moet rebooten. Ik bedoel, als het commando reboot ontbreekt download je die meestal even, of zoek je op de server op welke locatie 'ie staat.Op dinsdag 04 december 2001 10:59 schreef Freezo het volgende:
Zie dat zijn nou van die opmerking waar ik niet s aan heb. Iedereen moet het eens leren, en op zich had ik genoeg verstand ervan, ALS de control panel het deed. Maar goed, genoeg van je flauwe oppmerking, het zijn altijd weer dezelfde mensen die zulke opmerkingen maken.
Als jij dat genoeg verstand vindt om een productieserver te beheren, okay, maar ik heb daar een andere mening over.
Uiteraard. Maar iedereen die een beetje nadenkt, doet dat op een prutsmachine thuis, niet op een server waar klanten op staan.Op dinsdag 04 december 2001 11:01 schreef Jotti het volgende:
iedereen moet het op een of andere manier leren
En als iemand dan toch zo eigenwijs is om op een productieserver te pielen (zou ik ook zijn
Verwijderd
Daar klaagt hij ook niet over, het gaat over de manier waarop...net als Jotti: het kan wat genuanceerder...Op dinsdag 04 december 2001 13:58 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
En als iemand dan toch zo eigenwijs is om op een productieserver te pielen (zou ik ook zijn), dan moet je niet ergens op een forum klagen over mensen die je eventjes op de vingertjes tikken.
Echt, je maakt meer vriendjes als je wat netter reageert