Per ongeluk je mobo beschadigen... Wie?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Wie heeft allemaal wel eens gehad, dat je met je schroevendraaier aan het klungelen was om je koeler er af te halen ofzo, en dan lekker uitschieten en dan een deuk in je mobo slaan? :'(

Nou mij is het nu 2x gebeurd, en ik blijf er nu voortaan mooi vanaf...
Er zitten nu 2 kleine deukjes in mijn moederbord, maar hij doet het nog steeds, dus ik heb geluk gehad denk ik. :)

Volgens mij is dat spul nog best kras en deukbestendig, of zie ik dat verkeerd? :?

Jah hij zal het zeker niet fijn vinden om met een schroevendraaier gemarteld te worden, maar jah... >:)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb overgeklokt, en al een paar keer dat koelertje eraf gehaald. Ben 2x uitgeschoten, maar gelukkig geen beschadiging ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• eX0duS
Op dinsdag 04 december 2001 09:58 schreef Tutti-frutti het volgende:
Kheb overgeklokt, en al een paar keer dat koelertje eraf gehaald. Ben 2x uitgeschoten, maar gelukkig geen beschadiging ;)
Dan heb je geluk gehad, want bij mij zitten er nu 2 kleine deukjes in, kutzooi, maar jah, moet ik maar uitkijken... :(

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

stelletje klunzen.. amateurs... martelaren!!!

ze kunnen best veel hebben zolang je maar geen circuit doorbeiteld... als je schroevendraaier rechtstreeks door drie voetjes van je chipset gaat... mwha, kijken of t werkt

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik heb het wel eens met een a7v gehad, zat een coolermaster op, en ik kon heel slecht bij de koeler. (voeding zat er boven) Ik heel moeilijk de kast plat gelegd en zo geprobeert om vanaf de bovenkant de cooler los te maken met een oversized platte schroevendraaier (35cm lang en 3mm dik ofzo, buigen dus)

Nou ding boog mee en schoot van de klip af, zo door het mobo heen,. van die paar baantjes was niks meer over en het mobo kon ik weg gooien.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

een kameraad van mij heeft zo al 1 van zijn mobo's naar de vaantjes geholpen ...

Het is wel zo'n type van "ik heb in Exell gewerkt, dus ik ken alles van computers" ... maar eigenlijk is't een grote hardware noob ... zo heeft hij vorige week 2 mobo's naar de vaantjes geholpen door ze uit de doos te pakken, en zonder na te denken de moederborden vast te pakken en eens te kijken hoe ze eruit zien ... toen ik hem zei van "sebiet is uw mobo kapot" moest hij eens lachen...
begint hij zijn pc in elkaar te steken ... DOOD... mobo naar de vaantjes ... hij had nog nooit van statische elektriciteit gehoord ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Op dinsdag 04 december 2001 10:06 schreef salvador4 het volgende:
ik heb het wel eens met een a7v gehad, zat een coolermaster op, en ik kon heel slecht bij de koeler. (voeding zat er boven) Ik heel moeilijk de kast plat gelegd en zo geprobeert om vanaf de bovenkant de cooler los te maken met een oversized platte schroevendraaier (35cm lang en 3mm dik ofzo, buigen dus)

Nou ding boog mee en schoot van de klip af, zo door het mobo heen,. van die paar baantjes was niks meer over en het mobo kon ik weg gooien.
Misschien is het verstandiger om eerst je mobo er uit te halen zodat je er beter bij kan. Als ik met de koeler van mobo ga klooien dan haal ik gewoon het hele mobo er uit.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wat een aap... maar als je met je schroevendraaier door een paar circuits gaat kan je de circuits die je hebt doorbroken weer proberen te verbinden met draadjes

(als je toch niets meer te verliezen hebt kan je best gaan mobomodden)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op dinsdag 04 december 2001 10:12 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Misschien is het verstandiger om eerst je mobo er uit te halen zodat je er beter bij kan. Als ik met de koeler van mobo ga klooien dan haal ik gewoon het hele mobo er uit.
nu moet ik dat wel met een alpha 8045, maar ja ik wil altijd iets zo snel mogelijk gedaan hebben, en om dan het hele mobo er uit te halen., tja das eigenlijk wel de manier ja.

Overigens de bruggen solderen heb ik wel aan gedacht, maar er zat echt een gat in en ik kon er niks meer van maken.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:49
Ik heb jaren geleden mijn pI mobo omzeep geholpen door m aan te zetten terwijl ik vergeten was om er geheugen in te zetten. Blijkbaar brand er dan na een paar seconden iets door, gevolg rookpluim en kapot mobo.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• eX0duS
Tjah, zo'n circuit is eigenlijk bijnan niks, het is een koperdraaide van 0,1 mm dik ofzo... En daar ben je zo doorheen, maar indeuken kan niet echt kwaad geloof ik, fijn zal hij het niet vinden... >:)

Ik snap niet dat ze die coolers niet wat anders maken, dan met zo'n kut schroevendraaier te klooien... :)

Trouwens, op zo'n Orb zit een betere clip, die kan je er zonder schroevendraaier vanaf halen, veel fijner... :)

• E-Vix
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Toen ik laatst mijn Alpha PEP66T koeler met daar tussen een peltier, shim en een coldplate los wilde halen schoot ik ook van en van die clippies af. Rats. recht door een baan van mijn Asus CUSL2-C mobo heen die volgens mij naar mijn geheugen ging. PC was toen dood. Ik balen.

Beetje arctic silver op die baan gesmeerd zo van "Werkt het niet, dan kan het ook geen kwaad.".
PC aangezet, en dat kreng werkte nog ook!

Heb er nu weer een originele intel koeler opzitten, want een paar dagen later was mijn processor opgeblazen door condens omdat mijn isloatie niet goed had gezeten. (temp idle was 5 tot 7 graden namelijk. Stressed was ie 22 garden. Beiden laag genoeg voor condens.)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ik heb een keer een cusl2-c gesloopt omdat ik uitschoot met de schroeverdraaier... Mobo d00d :(

Verwijderd

Ik kreeg men coolermaster niet op men A7V. Ik dus met een tangetje het klipje van de cooler op zen plaats aan het zetten. Natuurlijk schoof ik uit en knalde het tangetje op de stroombanen die van het geheugen naar de chipset gaan. Eén baan was goed beschadigd waardoor ik men 3de geheugenbank niet meer kan gebruiken. Voor de rest doet ie het beter dan ervoor (Kan ook door die nieuwe bios komen ;) ).

Verwijderd

Mijn broertje kreeg het eens voor elkaar om een DIMM verkeerd om in het slot te prakken. Dat stonk.
Daarvoor had hij al een keertje (met een ander mobo) besloten dat 3 plastic spacers tussen je bodemplaat en je mobo wel genoeg moest zijn om de boel vast te houden. Kaarten erin geduwd, dus mobo verschoven, maar dat had hij niet door. Zodra hij de stroom erop zette leek het wel oud en nieuw van de vonken... Nu moet ik al zijn sleutelwerk doen helaas.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

Yucko

One clown to rule them all !

uitgeschoten op een moederbord (pentium 1) met een schroevendraaier en 3 banen geraakt >:)

ding doet het nog steeds (als router, en je ziet het ... ik kan op internet)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
gewoon zon schrovendraaier gebruiken waar die bitjes in moeten, hup bitje eruit, en dan met dat holle rondje werken, kan niet uitglijden!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook best wel ruw met Computeronderdelen gelukkig nog niets kapot gegaan
Nog nooit eentje kapot gegaan nog nooit uitgeschoten!
Hoe minder kracht hoe beter iets lukt nou zullen we er.
Hoe meer gedult hoe meer lukt, wie gaat er nu met een schoevedraaier met kracht een heatsink eraf halen.
Bijvoorbeeld van de coolermaster.
Nou haal je gewoon ventilatortje los, dan ken je heel gemakkelijk dat klipje loshalen. :)

maar vind het wel allemaal zonde hoor wat er bij jullie gebeurt. maar het is niet anders fouten kunnen gebeuren.

1 minuut stilte Voor de Overleden Hardware ;( :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

met het opzetten van een kase een hele printplaat back verneukt, had geen backpanel :)

('t was wel een rommel 486 maar toch jammer ;))

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• eX0duS
Jah ik wilde eigenlijk mijn mobo nog ooit eens gaan gebruiken om een mooie Athlon XP er op te zetten... :Y)

Maar ik krijg soms rare errors: "the memory could not be written" en "error 0xc000005". Van dat soort stuff, maar die kreeg ik al toen ik de eerste keer met een schroevendraaier in me mobo knalde... :(

Maar goed, ik koop toch uiteindelijk een nieuw mobo wat DDR geheugen ondersteund, alleen dan heb ik niks meer aan me SDRAM en dat is eigenlijk ook wel sonde, maar jah... :)

Tis wel stom van mij, om het 2x met een schroevendraaier te proberen... |:(

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 14:03 schreef ThaNetRunner het volgende:
pff gelukkig zeg Ik Pak mijn moederborden gewoon vast gooi ze op me bed enzovoorts! Nog nooit eentje kapot gegaan nog nooit uitgeschoten! Hoe minder kracht hoe beter iets lukt nou zullen we er maar Hoe meer gedult hoe meer lukt ennuh wie gaat er nu met een schoevedraaier met kracht een heatsink eraf halen....Bijvoorbeeld van de coolermaster...Nou haal je gewoon ventilatortje los...Dan ken je heeeeeeeeeel makkelijk dat klipje loshalen... :)

maar vind ut wel allemaal zonde hoor wat er bij jullie gebeurt!

1 minuut stilte Voor de Overleden Hardware ;( :P
Leest erugh handig dit.

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Me maandje geleden ook uitgeschoten met schroevedraaier op een redelijk nieuwe kt7-raid.. baleuh!! Ik wilde deze doorverkopen en ik had al een nieuw moederbord gekocht..

En ja, toen ging de koop niet door.. Ik DENK dat het hem dit is, omdat er een paar baantjes zijn beschadigd, maar dat is heeeeel moeilijk te zien met die dunne baantjes.. Ben drie dagen op zoek geweest naar de oorzaak...

Denken jullie dat ik fabrieksgarantie nog kan proberen?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Juicy
  • Laatst online: 08:27
Op dinsdag 04 december 2001 14:07 schreef axis het volgende:
Me maandje geleden ook uitgeschoten met schroevedraaier op een redelijk nieuwe kt7-raid.. baleuh!! Ik wilde deze doorverkopen en ik had al een nieuw moederbord gekocht..

En ja, toen ging de koop niet door.. Ik DENK dat het hem dit is, omdat er een paar baantjes zijn beschadigd, maar dat is heeeeel moeilijk te zien met die dunne baantjes.. Ben drie dagen op zoek geweest naar de oorzaak...

Denken jullie dat ik fabrieksgarantie nog kan proberen?
Als ik mijn wagen total-loss rijdt, kan ik dan ook aankloppen bij de garage voor een nieuwe ?

|:(

-

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 16:40

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ik heb eens een nieuwe CDrom drive in mijn tower gezet...

Die heb ik blijkbaar iets te ver naar binnen geduwd.
Er lag opeens zo'n klein chippie dingetje in mijn kast... Had de zijkant van de CDrom drive dat van mijn Mobo af gestoten. |:(

Was erg balen. Mobo gaf nog wel een teken van leven, maar met moeite en veel vastlopen en reboots. Toen heb ik hem in moeten laten slapen... :z

Hangt nu aan de muur, als teken hoe het niet moet! >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb ooit een condensator van mun BP6 vermorzeld tijdens de installatie van een Golden Orb. De Golden Orb bleek eerst bijgevijld te moeten worden voordat je het op een BP6 kan monteren.. |:(

Toen had ik maar een vergelijkbaar condensator bij een elektroboer gehaald en opnieuw erop gesoldeerd. Doet na anderhalf jaar nog steeds prima :)

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
r

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• henksnap
  • Laatst online: 28-10-2021
Had het met de EPox 8kha+, hij wou niet opstarten.
De postcard (led)gaf bij het opstarten FF aan en boot niet verder,ook geen beeld,
heb inmiddels al een nieuw bord van ComTechWorld ontvangen
(ook U= stepping). Ook deze met hetzelfde mankement ,heb deze vanuit DenHaag naar Naarden persoonlijk terug gebracht (85Km en nog files ook), wou dat hij het nu wel eens deed,
daar werd het bord nagekeken en schijnt hem nog beschadigd te hebben ook met het (veelvuldig)testen en verwijderen van het koelblok voor het vervangen van de cpu.

Hij wordt teruggestuurd naar de leverancier van de winkel,voor het boot probleem.
Zien ze de beschadiging,dan hoop ik niet dat ze het probleem afschuiven op personel abuise,maar hopenlijk
op het 1e probleem (het boot geval) en niet op het 2e,wat door het 1e onstaan (want als het goed functioneerde hoef ik geen koeler eraf te halen) :)

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• axis
Op dinsdag 04 december 2001 14:10 schreef Juicy het volgende:

[..]

Als ik mijn wagen total-loss rijdt, kan ik dan ook aankloppen bij de garage voor een nieuwe ?

|:(
Als ik met mijn auto over dat moederbord rijd, dan kan ik met dat moederbord niet terug naar de fabrikant nee.
Maar dit krasje over die banen is zo onopvallend dat zelfs de technische dienst van de winkel het niet is opgevallen. Omdat het half jaar garantie net voorbij is, moet ik naar de fabrikant toe...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:07 schreef bogy het volgende:
een kameraad van mij heeft zo al 1 van zijn mobo's naar de vaantjes geholpen ...

Het is wel zo'n type van "ik heb in Exell gewerkt, dus ik ken alles van computers" ... maar eigenlijk is't een grote hardware noob ... zo heeft hij vorige week 2 mobo's naar de vaantjes geholpen door ze uit de doos te pakken, en zonder na te denken de moederborden vast te pakken en eens te kijken hoe ze eruit zien ... toen ik hem zei van "sebiet is uw mobo kapot" moest hij eens lachen...
begint hij zijn pc in elkaar te steken ... DOOD... mobo naar de vaantjes ... hij had nog nooit van statische elektriciteit gehoord ...
Wat een onzin zeg, alsof je je mobo niet met je handen vast kan pakken...
Beetje hoog broodje-aars gehalte :)

• axis
Nou, als ik opsta uit mijn mooie computerstoel (plastic klapstoeltje) hoor ik de statische electriciteit knetteren.. Als ik dan mijn wollen trui uittrek en dat moederbord uitpak, kan ik je bijna garanderen dat ie dat niet overleeft..

• eX0duS
Op dinsdag 04 december 2001 14:29 schreef axis het volgende:
Nou, als ik opsta uit mijn mooie computerstoel (plastic klapstoeltje) hoor ik de statische electriciteit knetteren.. Als ik dan mijn wollen trui uittrek en dat moederbord uitpak, kan ik je bijna garanderen dat ie dat niet overleeft..
weet je het ook... >:)

Verwijderd

Dat zal allemaal best wel meevallen. ESD is eigenlijk alleen echt gevaarlijk voor losse chipjes e.d. Voor een samenstelsel (PCB) van componenten wordt het risico al een stuk kleiner gezien het feit dat de ontlading verspreid wordt over meerdere onderdelen.

Goed, als je jezelf maar genoeg gaat laden mbv. die wollen trui dan zul je idd vanzelf in staat zijn iets naar z'n grootje te helpen. Maar in een normale situatie met normale mensen (no flame intended ;) ) komt dit niet voor.

Een mobo kun je rustig gewoon vastpakken. Heb je een zware wollen trui aan of rubberen zolen oid. dan kan het verstandig zijn om van tevoren even de verwarming vast te pakken.

Wat betreft de vraag van topicstarter.. sorry hoor maar dat soort uitschieters gebeuren imo alleen bij 'prutsers'. Als je een beetje normaal gereedschap gebruikt en oplet wat je doet zal dit je nooit gebeuren.

Anderzijds, ik heb wel eens iemand een leuk SMD weerstandje finaal doormidden zien hakken door een HD uit z'n klauwen te laten schieten. Die landde midden op een mobo. (wasnt me btw)

• axis
Nou ja, ik heb ongeveer een pc of vijftig of zestig in elkaar gezet, en nooit iets gemold.. Alleen gefixt bij een technische dienst. Alleen dat uitschieten met die schroevendraaier was lomp. Als ik geconcentreerder te werk was gegaan was dat inderdaad waarschijnlijk niet gebeurd. Ik beschouw me niet als prutser, ook al is het niet persoonlijk bedoeld.. Het kan iedereen overkomen.

Waarom denk je dat timmermannen ook nog wel eens een duim afzagen? Als iets zo routine word dat je je niet meer zo concentreert op wat je doet, zit een fout in een klein hoekje. Je hebt het immers toch al zo vaak gedaan...

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 04 december 2001 14:18 schreef axis het volgende:

[..]

Als ik met mijn auto over dat moederbord rijd, dan kan ik met dat moederbord niet terug naar de fabrikant nee.
Maar dit krasje over die banen is zo onopvallend dat zelfs de technische dienst van de winkel het niet is opgevallen. Omdat het half jaar garantie net voorbij is, moet ik naar de fabrikant toe...
Oplichter...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 21-08 15:17
ha, ben ik even blij met mijn idiot-proof Slot1 processor
net als de vorige, die was ook slot1
geen schroevendraaiers nodig en bijna niet te verneuken
prima systeem, zal wel wat nadelen hebben maar wel zeer makkelijk in elkaar te zetten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Delta2
  • Laatst online: 09-08 09:31
Zijn er trouwens bedrijven die beschadigde moeerborden kunnen fixen ?
As in kapotte circuitjes ?

Ik heb hier namelijk nog zo'n mobo liggen, zou een mooi netwerk servertje kunnen worden anders :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

soyo p1 mbtje uit kast gehaald en op tafel gelegd. had niet helemaal door dat er nog een metalen schroevendraaier (zo eentje zonder geisoleerd handvat) onder het plankje lag. Voeding er op, spanning aan en **PATS** ROOK STINK!! dood als een pier inclusief amd K5. Was gewoon eens en nooit weer. dit is inmiddels wel zo'n 3 jaar geleden. sinds dien alleen 1 a7v gesloopt door een foute bios update.

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
ben een keer op een (toen state-of-the-art) VooDoo 1 kaart gaan zitten :( die kon ik dus fijn weggooien :'(

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik ken mensen die hun moederbord zo op de backplate hadden geschroefd. Das vragen om vuurwerk natuurlijk, en weet je wat het mooie is -> 1 ervan post hier regelmatig op het forum >:) (nee ik ben het zelf niet!!! zo dom ben ik nou ook weer niet)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• eX0duS
Op woensdag 05 december 2001 11:44 schreef Reind het volgende:
(nee ik ben het zelf niet!!! zo dom ben ik nou ook weer niet)
>:) :7

Verwijderd

zelf nooit gehad, maar bij een maat van me wel :'( neiwe pc gekocht, ik assemblere.. tering super orb.... klein deukje van de schroevendraaier. soepie draaide echter wel stabiel :) el klote als je 20 systemen hebt gemaakt voor jezelf, en het dan net bij een maat van je gebeurt..

Verwijderd

Ik heb ook een coolermaster op mijn Athlon gedrukt, alles goed, maar dat was wel even zweten....

Volgende keer laat ik het gewoon doen bij de shop, als ik een nieuw bordje koop met proc en fan. Als het dan stuk gaat heeft de winkel het gedaan :-)

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Op woensdag 05 december 2001 15:38 schreef Zeemo het volgende:
Ik heb ook een coolermaster op mijn Athlon gedrukt, alles goed, maar dat was wel even zweten....

Volgende keer laat ik het gewoon doen bij de shop, als ik een nieuw bordje koop met proc en fan. Als het dan stuk gaat heeft de winkel het gedaan :-)
Dat doe ik ook. Ik heb zelf al vaak zat computers in elkaar gezet maar coolers en procs laat ik er lekker opzetten. Dan is het hun verantwoordelijkheid.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50
Toen ik mijn nieuwe P3 plank kreeg heb ik eens met veel enthosiasme mijn ouwe P1 plank uit die kast gesloopt; toen haalde ik m'n schroevendraaier per ongeluk langs de achterkant van de plank en heb daar waarschijnlijk wat circuitjes meegenomen. Afijn, die plank doet het nog wel, maar ik kan er geen Win9X meer op installeren. (Er is iets mis met de HD-controller). Dus hij loopt vrolijk met Win2k (dan blijft ie wel stabiel) :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
Ik gelukkig niet, maar ik raad je aan om je cooler met een
punttangetje vast te maken, is namelijk veel makkelijker.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Ben een keer uitgeschoten met me schroevendraaien bij het plaatsen van een coolermaster. Bord deed niks mee. Niet echt raar want een hele zooi baantjes waren naar de kl*ten

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:07 schreef bogy het volgende:

Ik vind dat deze post meedingt naar de 1e prijs van leukigheid kwa woordgebruik en grap..
(zo die al bestond..... hee... ideetje ?)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op woensdag 05 december 2001 11:44 schreef Reind het volgende:
Ik ken mensen die hun moederbord zo op de backplate hadden geschroefd. Das vragen om vuurwerk natuurlijk, en weet je wat het mooie is -> 1 ervan post hier regelmatig op het forum >:) (nee ik ben het zelf niet!!! zo dom ben ik nou ook weer niet)
Weet je wat echt mooi is: dat die dingen daarna vaak nog gewoon werken ook. heb verschillende PC's op de TD gezien waarbij dit was gedaan, en bijna allemaal werkten ze nadat wij er ff wat van die busjes tussen hadden gezet.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Mijn laatste processor heb ik wel geluk mee gehad..
die zat in van die plastic beschermplaten speciaal voor processors, ik die elastiekjes eraf halen, schiet ik uit. Iets van 10 pootjes van me amd 1900+ krom...

KUT..

Een half uur knoeien met de schroevendraaier om ze recht te krijgen, en daarna in het mobo gedrukt. Werkt prima nog :)

Even terugkomen op dat moederbord direct op de backplate schroeven.. ik heb een aopen kast, en die schroeven zitten er daar al vast in, alleen op me a7v266-e bord zit op een plek geen gat voor die bus. Heb het moederbord wel gemonteerd. en zit dus over die bus heen, maar hij werkt wel...

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07-2025
Die pootjes richt je toch met dimm, en werkte ook weer

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 09:57 schreef het_beest het volgende:
Wie heeft allemaal wel eens gehad, dat je met je schroevendraaier aan het klungelen was om je koeler er af te halen ofzo, en dan lekker uitschieten en dan een deuk in je mobo slaan? :'(
Dat ken ik hier ook :) maar nog nooit fatale gevolgen ermee gehad gelukkig.

Ik heb wel eens gehad dat het klipje waar de koeler aan de socket vastmoet afbrak |:(

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik kreeg ooit een mobo van een vriend van me.. Die had `m weer van iemand die `m gesloopt had... was met ze schroevedraaier door 4 spoortjes bij ze mobo gegaan.

Ik heb wel een SDram bank moeten slopen maar hij doet het weer

Afbeeldingslocatie: http://hobo.dyndns.org:2001/Mobo3.jpg

8-)

• Firestormer
  • Laatst online: 07-07 14:17
mijn a7v hangt nu prachtig naast de open haard
en mijn a7v133 loopt als een zonnetje :D

uitgeschoten met schaar .. schroeven draaiers zijn mij te duur :P

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k schoot uit bij het monteren van m'n Agilent Arcticooler op m'n KT7-RAID ....

3 van die 1mm dingetjes d'r af :(

Gelukkig kon de vader van een vriend van me ze d'r weer opzetten op z'n werk :)

Toen deed ie het weer en nogsteeds :) :) :) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:15 schreef Dizzle het volgende:
Mijn laatste processor heb ik wel geluk mee gehad..
die zat in van die plastic beschermplaten speciaal voor processors, ik die elastiekjes eraf halen, schiet ik uit. Iets van 10 pootjes van me amd 1900+ krom...

KUT..

Een half uur knoeien met de schroevendraaier om ze recht te krijgen, en daarna in het mobo gedrukt. Werkt prima nog :)

Even terugkomen op dat moederbord direct op de backplate schroeven.. ik heb een aopen kast, en die schroeven zitten er daar al vast in, alleen op me a7v266-e bord zit op een plek geen gat voor die bus. Heb het moederbord wel gemonteerd. en zit dus over die bus heen, maar hij werkt wel...
Gooi in vredesnaam dat busje onder je Mobo vandaan: Ben reeds 4 dooie A7V266's tegenkomen die waren kortgesloten omdat een klant zelf dat busje had laten zitten / had geplaatst |:(

Das gewoon vragen om moeilijkheden |:(

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:21 schreef bjck het volgende:
'k schoot uit bij het monteren van m'n Agilent Arcticooler op m'n KT7-RAID ....
Die Agilent dingen vond ik vies tegenvallen, koelen slecht en een ramp om ze te monteren.
Je hoort trouwens niks meer over die Agilent coolers.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Op donderdag 06 december 2001 00:23 schreef werty het volgende:

[..]

Gooi in vredesnaam dat busje onder je Mobo vandaan: Ben reeds 4 dooie A7V266's tegenkomen die waren kortgesloten omdat een klant zelf dat busje had laten zitten / had geplaatst |:(

Das gewoon vragen om moeilijkheden |:(
Dat wilde ik wel doen, maar die zooi zit muurvast, dan moet ik gaan breken en sloop ik me kast..
alles werkt nu, dus ik zit er verder niet zo mee.

Het is btw een aopen hq-48

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Had een keer een bad flash op mijn K7T Turbootje en bios chip opgestuurd naar MSI
Netjes tekeningetje gemaakt van hoe ie erin gezeten had, aan de hand van het AWARD stickertje dat erop zat... (schuine hoekje niet gezien) :)

Dus toen ik hem terugkreeg ging ik dat chippie er vrolijk weer indouwen, maar wilde niet echt passen.. dus harder duwen... nog niet.. dus heeel hard duwen...nope
Bijna rammen op dat ding :(

Zegt m'n pa: "Ja die flashen ze met UV licht, dus dat stickertje is er misschien afgeweest" :)

Tja, 50% kans dat ie daarna andersom terug geplakt wordt he... |:(

Gelukkig heeft bordje het mij vergeven en werkt ie nog steeds ijverig :)

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Op dinsdag 04 december 2001 10:06 schreef salvador4 het volgende:

Zo erg heb ik het niet gehad, wilde bij mij A7V ook de koeler eraf halen schoot de schroevendraaier weg, dikke kras over de 3 geheugenbankjes . Zweet zweet :? gelukkig doen ze het allemaal nog.

Ron

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Een keer keihard uitgeschoten met een spanningszoeker, zat er een grote snee in de nok waar je coolerklem aan vast zit. Wel cool BTW: Iets verder en ik had zo een condensator van dat super7 bord geramd :)

Verwijderd

hehe, ik op m'n KT7 een goed jaar geleden.
Hing er met m'n soldeerbout boven voor een Vmod, en aangezien het de eerste keer was dat ik op hardware ging solderen, liep dit dus nogal moeizaam.
Ik had blijkbaar wat te lang getreuzeld en ik was dus enkele SMD's kwijt, evenals een redelijk weggesmolten AGP-slot.
Ach ja, dan maar een nieuwe gekocht en het wél goed gedaan :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dit is zo simpel te voorkomen, je gebruikt in plaats van de onderkant (die je normaal in een schroef plaatst) de zijkant van de schroevendraaier. Kan je 'm heel makkelijk naar beneden duwen en door te draaien aan de schroevendraaier om je sockethaakje bevestigen.

sim-pel.

Concrete Loop Watercooling

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik wou het koelblok van m'n Voodoo 1 halen. Ik dacht 'hoppa, beetje trekken...' grrrnnzzz.. ah mooi, blokkie los.. Kijk ik aan de onderkant.. oeps chipje met 3DFX erop.

Dat ding was dus aan barrels.

Dat was op een zondag morgen, zaterdag was erg laat geworden. Die voodoo was toch een gaar ding trouwens; soms allerlei rare kleuren, wat niet aan de drivers lag... :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, uit de oude doos!!

Bij loshalen van het moederbord het klokkristal erafstoten. Toen maar een snellere teruggezet (16 i.p.v. 12 mhz) Ja, je leest het goed, het was een 286!!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• eX0duS
Op vrijdag 07 december 2001 11:15 schreef Cyberpope het volgende:
Bij loshalen van het moederbord het klokkristal erafstoten. Toen maar een snellere teruggezet (16 i.p.v. 12 mhz) Ja, je leest het goed, het was een 286!!
>:)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 11:15 schreef Cyberpope het volgende:
Ja, uit de oude doos!!

hehe dat is wel een mooie 30% oc zonder extra hitte :+

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik wilde met dit moederbord (zie sig.) er een nieuwe koeler opzetten. Na twee keer hard mijn lege geheugenbankje raken ben ik maar gestopt en heb ik alleen de ventilator vervangen. De koeler was trouwens een coolmaster (het is voor de 1/2 nog steeds zo).
God allemachtig die coolmasterheatsink zit vast, echt VAST!!