CD-RW: Waar moet ik op letten bij aanschaf?

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik ben nogal een newbie op het gebied van branders e.d. maar ik wil graag een cd-rewriter aanschaffen, onder andere voor het backuppen van m'n HD. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Specificaties zoals de volgende zeggen me weinig:

Model: CRW2040
Interface: E-IDE/ATAPI
PIO Mode-4 (16.7 MB/sec),
DMA Mode-2 (16.7 MB/Sec),
ATA-33(33MB/sec)
Data Buffer Memory: 2MB
Data Transfer Rate: Write CD-R: 2X,4X,8X,12X,16X, 20X
Write CD-RW: 2X,4X,10X
Read: Up to 40X (1X=150KB/s)
Average Access Time: 120ms or less
Mounting Orientation: Horizontal or vertical (eject button must be upside)

De snelheid snap ik dan nog wel, maar verder...
Wat is wel en niet belangrijk? Wat is een redelijke prijs? Zijn er bepaalde merken die ik beter wel of niet kan aanschaffen (geen merkenoorlog ajb, gewoon objectieve feiten)? Etc.?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Let erop dat het een goed merk is, bijvoorbeeld lite on, die is goedkoop en steen goed. daar zit Burnproof op, dwz dat cd's bijna nooit meer mislukken (gen underbufferrun , maar dat zou je niet zoveeel zeggen denk ik ;) ). Hij is niet in een 20x versie te krijgen. Bij http://www.exile.nl/ kan je de lite on 24x/10x/40x bestellen voor FL 295,- (inc btw en verzendkosten)
Verder kan ik er ook niet zoveel aan toevoegen.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

welk merk is ook belangrijk. Goedkope branders gaan vaak snel naar de kl#te als je veel cd's brand. Als je er 1 per week of per 2 weken brand maakt het niet veel uit. Als je veel brand zal ik toch voor kwaliteit gaan een plextor ofzo. Brand snelheid maakt dan niet zoveel uit. Burnproof is ook wel makkelijk

Verwijderd

Je moer er op letten dat er "Plextor" op de doos staat....