Kast open->OK, Kast dicht-> 3d crash ???

Pagina: 1
Acties:

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb het volgende systeem:
ECS K7S5A + XP1600+
300 W voeding
256MB Infineon SDRAM
ELSA Erazor III pro video (TNT2pro)
2 Maxtor schijven 80G + 18G
Realtek NIC
Adaptec 2910 SCSI
DAT drive
ExaByte 8mm streamer
CDROM speler (Ching wawa merk :r)
Lite-On 12101b

Als ik met de kast dicht een 3d spel start (maakt niet uit wat) dan crasht de PC binnen 5-10 seconden (loopt vast, geluid piept een kwart seconde en beeld bevriest) :(.
Met de kast open -> geen probleem :).
Met kast dicht is de MB temp 38* en CPU 50*, met kast open resp. 25* en 36*. De videokaart is stressed 50* (sensor op koelblok) met de kast open en 46* met de kast dicht :?

Als je heel goed luistert kun je aan de fan van de CPU horen of hij hard staat te rekenen (het toerental gaat iets omhoog op de teller bij zwaar rekenwerk }:O ) :?

'k Snap d'r echt nix meer van.
Ik denk nu aan een voedingsprobleem, maar ik heb nu ff geen tweede :(

Mijn SBLive heb ik er al uitgeflikkerd, dat was echt een BSOD parade :r :r :r

Lore! Lore! Lore!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Hmm.. Lijkt me toch meer een temperatuur-probleem, al vind ik de waarden die jij hebt niet echt hoog..

Kun je toevallig zien wat de spanningen doen als je de kast dicht hebt? (als de +5V heel erg inzakt, dus rond de 4.7V komt, dan heb je inderdaad een voedingsprobleem..

Heb je overigens case-fans in je kast zitten? Dat wil nog wel helpen!

• Morelore
Spanningen meten wil ik nog gaan doen, ik heb toevallig net een scope tot mijn beschikking :9~

Het is in ieder geval temperatuurafhankelijk, maar met de temperaturen die ik meet zou het toch niet mogen. Oftewel: welk component zit op de rand van zijn kunnen :?

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

he,

sodemieter er eens al je kaarten uit. staat er geen kaart direct op je VGA die de luchtstroom beinvloed??? ga denken aan hele stomme dingen! en anders.... tja... wie dan weer leeft wie dan weer zorgt! :9~

Grz,

Roland

• Morelore
Ik heb al eens kaarten eruit gehaald, ook cdroms+tapedrives van de voeding af maar dat maakt niks uit.
Onder de VGA zijn twee sloten leeg, en een afdekplaatje is eraf als luchtinlaat.

:?

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Gewoon niet genoeg lucht koeling/ventilatie in de kast denk ik.

Trouwens,
die Dat 4 en 8 mm drives worden ook vies heet, en ze kunnen er niet echt best tegen om de hele tijd onder stroom te staan.

Vooral met Exabyte 8 mm drives heb ik niet zo'n beste ervaring. Ze vreten stof ook op, waardoor ze snel errors krijgen door hoge slijtage op de koppen.

(Plus dat de smering begint te 'lopen' door de hitte, en alles vast plakken, omdat het tussen de bewegende delen blijft hangen die niet gesmeerd moeten worden. Ach ja... leve de HP T20 ;) )

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb 't zelfde probleem gehad met mn GeForce 2. Slotkoeler onder de GeForce en opgelost.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1