Toon posts:

voortdurende datastream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel-internet, en sinds kort word er voortdurend data verzonden en ontvangen. Ik vraag me af waar naar toe.
Ik heb norton firewall, norton antivirus, en draai windows XP.
Ik vind het gewoon een beetje vervelend dat als ik niets doe, hij toch moet verzenden/ontvangen. in norton firewall, kan ik wel zien dat het: svhost.exe is, die zoveel veststuurd. Het lijkt me zelf niet schadelijk, maar het is niet altijd zo geweest. alvast bedankt.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
volgens mij heeft dat te maken met het contact onderhouden met de DHCP server, vernieuwende lease ed.
Maar zeker weten doe ik het ook niet

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Flauwekul van die DHCP server, mits je lease een paar seconden is, maar dat lijkt me niet.

Hoe weet jij dat er zoveel dataverkeer is? Zie je dat op het modem of aan je PC (dumeter?).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Zou heel goed kunnen. Ik had tot voor kort een vast IP. Nu kijk ik op de site van zeelandnet, en daar zie ik dat mijn ip is veranderd in een dhcp-ip. Daar kom ik dus nu net achter :). Dus het zou goed kunnen. Maar moet ie daar continu naar zoeken dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 09:31 schreef jelmervos het volgende:
Flauwekul van die DHCP server, mits je lease een paar seconden is, maar dat lijkt me niet.

Hoe weet jij dat er zoveel dataverkeer is? Zie je dat op het modem of aan je PC (dumeter?).
Ik heb pictogrammen in de taakbalk staan voor de netwerkverbindingen, en die van Internet "knippert" om de 4 a 5 seconden. hij blijft steeds 2 sec. aan.
Ook in nortonfirewall, zie ik de data-stream lopen..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Je moet ff gaan meten wat er precies binnen komt, met een Network Monitor of zoiets.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Allemaal broadcast pakketjes... arp requests enzovoort.. nix om je druk om te maken, je doet er toch nix aan..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 09:38 schreef The_Ghost het volgende:
Allemaal broadcast pakketjes... arp requests enzovoort.. nix om je druk om te maken, je doet er toch nix aan..
Nee, echt druk maak ik me er niet om, maar ik zit met die verrekte data-limiet bij zeelandnet. En als ik mijn pc 24/7 aan laat staan, wat regelmatig gebeurd, dan vreet dat toch wel data. Ik zal eens in de gaten gaan houden wat het nou precies is. en hoeveel. is daar een leuke tool voor? of zzit er in win XP al iets wat ik nog niet gezien heb?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Check es wat voor verkeer het precies is (net monitor), en hoeveel (dumeter).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al iets wijzer: als ik in de firewall: "generic host proces for win 32 services" block, dan stopt die stream, en kan ik wel internetten. Zou dat het progje zijn wat mijn internet-verbinding deelt? dus een proxy-server? Want ik heb laatst ook die XP-thuisnetwerk wizard eens geprobeerd.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij zit er standaard geen proxy server in Windows, ik denk dat je de gateway bedoeld.

Bij je netwerk eigenschappen kun je zien welke NIC internet deling aan heeft staan. Misschien daar es kijken.

Verwijderd

Topicstarter
er zitten 2 nic's in deze pc. De nic voor mijn internet is gedeeld voor de andere pc die hier staan, maar die staat uit. Maar wat bedoel je met gateway? want als je een internet verbinding deelt, loopt dat toch via een proxy?
Ik weet wel dat mister Gates een andere bedoeling heeft met gateway, maar officieel is het toch een server die verschillende protocollen met elkaar laat communiceren? Maar in elk geval, ik ben nu van die stream af. omdat ik een service heb geblocked (zie hierboven ergens). Maar WAT dat nou was?? Ik probeer vannavond wel ff of ik nog met die 2e pc kan i-netten. heb nu geen tijd. Alvast bedankt voor zover.
Pagina: 1