hoe snel corrosie

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Ik heb hier dus nog een test opstelling draaien (in kast en al) van mn waterkoeling setje. dit wil ik vandaag in gaan bouwen.

Heb een koperen blok en een aluminium radiator, maar ik las hier dat je niet meteen corrosie zou hebben. weet iemand misschien hoe lang het duurt voor het probleem begint? (voordat de corrosie optreed)

en ik ben een koelvloeistof tegen gekomen (bij de brezan) en die zou ook corrosie tegengaan. is dit misschien iets om erin te gooeien (mengen met water) of moet ik iets anders hebben (heb de search al wel gebruikt dus ik weet al wel iets :) )anders zou ik aan de waterwetter moeten.

en tast koelvloestof echt zo hard je slangen aan? heb aquarium slangen bij pet's palace vandaan.

• juanp
kreeg het advies om gewoon die corrosie tegengaande koelvloeistof erin te doen en gewoon af en toe de slangen te vervangen.

Verwijderd

De slangen worden alleen hard van die koelvloeistof. Als je ze dan teveel buigt, dan breken ze.

Verder kun je prima uit de voeten met een flinke scheut koelvloeistof in je waterkoeling.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

ik zou indeed ook gaan voor de koelvloeistof, beter dan dat je koperen blok naar de gallemiezen draaidt, je slangen zijn een stuk goedkoper.

Beter nog is voor zowel een koper blok en radiator te gaan ( of beide alu ) dan weet je zeker dat je goed zit :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

wacht ff hoor, ik heb dus waterkoeling met bij elkaar zo`n 1.5 liter en weet je waarmee dat gevuld is?
Met koelvloeistof, 100%!

Dit gaat dus helemaal fout op den duur?

(ik heb trouwens alu blok + rad.)

• juanp
heb mn waterkoeling al draaien met een koelvloeistof achtig goedje door het water.

verder heb ik dus een Asus A7V266
AMD XP 1600+
Dangerden Maze II
Sicce Nova pompje (800 l/h)
en heb hem er goed op zitten (goed strak) koelpasta ertussen alleen nu geeft mn mainboard continu aan 48C heb in het begin even 48.5C gezien maar verder alleen maar 48C idle en stressed :?

iemand die weet hoe dit kan (ik hoorde dat het nog erg warm is)

herb er trouwens bovenop een radiator liggen waar 4x een coolermaster 80mm fan doorheen blaast en achterin mn kast 2x 80 mm fan 6x dus

Verwijderd

Ik vertrouw nog steeds de Asus tempsensors niet. Die op de A7V en A7V133 waren ook al zo rot als een mispel.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
waterwetter bij de oc-shop, je gooit er een scheutje in en geen corrosie meer.

't spul is wat duur maar je doet er lang mee.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

waterwetter gebruiken of koelvloeistof en dan heb je geen last van corrosie

Verwijderd

Heb zelf alu blok met koperen radiator. Gebruik koelvloeistof met demi water. Dan is het dun genoeg om de pomp niet te mollen en corrodeerd niet gelijk alles weg.
Ik heb het blok nog niet opengemaakt maar zodra ik van cpu wissel (zal wel een northwood zijn, april 2002) schroef ik de hele handel wel ff open om te kijken of alles nog goed zit.

Bij de gamma oid was laatst een mooie aanbieding voor koelvloeitstof, ik was 16,- kwijt voor 2 luizige liters. (had maar .75 nodig bleek later) :(

• juanp
ja klopt heb ik ook zien staan.

wat wel vreemd is is dat als ik mn computer aan zet en direct de bios in duik dan staat hij op 48,5C en daalt hij naar de 48C maar hij klimt niet eerst op, hij is direct 48.5C

en als ik hem 0.1V hoger zet en mn 1400 naar 1627 clock dan blijft hij ook 48C dus ik vertrouw het helemaal niet en wil wel graag al mn fans op 7Volt laten draaien :?
Pagina: 1