Geforce3 Ti 200 Voltagemod (HOE?)

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik ben gister eens even bezig geweest met een voltagemod op mijn Leadtek GF3 Ti200.
Ik heb op Xbitlabs eens even gekeken naar de (oude)GF3 voltagemod. Dit heb ik vervolgens ook even uitgeprobeerd maar ik zag absoluut geen verschil in overclockablitiy.

Ik ben vast niet de enige die dit probeert, nou is mijn vraag of iemand toevallig een siteje weet waar deze info te vinden is, of dat iemand het zelf voor elkaar heeft gekregen (met succes!).

Op het moment draait mijn kaart op 210/510. De core een klein beetje hoger zorgt al snel voor atrifects en vastlopers.

Ik hoop er eigenlijk een gelijkwaardige geforce3 Ti500 van te maken (ik meende zoiets van 230/500), dan kan ik de bios leuk updaten met een Ti500 bios, lijkt me wel grappig :P

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Hoes je koeling??. Het zou ook gwoon kunnen dat je kaart te heet wordt, dan gaat ie namelijk ook vaag doen :)

If it ain't broke, fix it till it is...

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik doe verder nix aan het geheugen, die staat nu wel eventjes goed op 510...
Het is ook nog eens een OEM versie van de Leadtek, dus zonder ramsinkjes.
Binnenkort zou ik van de OC-shop 8 Alpha ramsinkjes binnen moeten krijgen inclusief thermal adhesive.
Op de core zit Arctic silver II samen met een dik koelblok+60mm 6000rpm fan.
Ik denk dat de koeling van de Core wel goed genoeg is :)

Ik ben er nog niet helemaal zeker van, maar ik krijg het id dat de Ti200 core gewoon op een lagere spanning loopt dan die van de Ti500.
Dit verklaart ook gelijk waarom een referance Ti200 standaard met passive koeling geleverd wordt en de Ti500 met actieve (Zo behandelt niet elke leverancier zijn kaart, maar zo had Nvidia het voor ogen)
Mijn kaart werd dus standaard geleverd met passive koeling. Na actieve koeling aangebracht te hebben loopt de kaart nu op 210, (ik heb hem niet gebruikt met passive koeling, weet dus niet of hij dan op 210 ook al stabiel is).
Met een voltagemod zou toch echt de 230 wel te halen moeten zijn lijkt mij.

Ik wacht geduldig af tot iemand mij kan helpen, dan kan ik weer lekker knutselen aan me kaartje :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Niemand die mij aan wat info kan helpen?

vooruit ik moet geduld opbrengen... ;)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Geen heatsinks op memory.. das vreemd ik heb een OEM leadtek ti200 en ik heb een BIG-ASS koeler+BIG-ASS heatsink op me mem

Sinlath | Opinions may contain latency

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 18:23 schreef Sinlath het volgende:
Geen heatsinks op memory.. das vreemd ik heb een OEM leadtek ti200 en ik heb een BIG-ASS koeler+BIG-ASS heatsink op me mem
Weird, heb je dan ook die LED's erop zitten?
Volgens mij heb je geen OEM versie dan. Ik heb een topic gelezen over de OEM leadtek GF3 Ti200 en daar bleek inderdaad niemand actieve koeling en ramsinkjes te hebben.
Ook geen diagnostic led's enzo. Voor de rest issie wel hetzelfde wat betreft 2d outputfilter en -4ns geheugen.

Al met al boeit die koeling niet zo, want ik was zoiezo nooit tevreden geweest met de standaard koeling van de leadtek en had ik het er eerst af moeten slopen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
oem = alleen passive koeling op cpu meer nie..

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

He :? de core wil niet voorbij de 210 ...met een GF3 Ti 200
Mijn GF 2 Ti wil zelfs op 280 draaien en mem op 465 >:)

Turn it off and on again.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 09:12 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
He :? de core wil niet voorbij de 210 ...met een GF3 Ti 200
Mijn GF 2 Ti wil zelfs op 280 draaien en mem op 465 >:)
Jah jij snapt em nogsteeds niet.
Een geforce2 is een ouder ontwerp.
een Geforce3 met een core op 175MHz is al sneller dan een Geforce2 op 225MHz. Dus je kunt wel lekker blij doen moet je hoge coresnelheid, maar dat had ik ook al met mijn vorige GF2 Ultra, alleen is deze GF3 ti200 toch al een behoorlijk stuk sneller op 210/510 :)

Verwijderd

Ik heb op mijn gigabyte ga-7dxr voltage switches zitten waarmee ik het voltage kan opkrikken van 1,5 naar 1,6 of 1,7 volt.
Uiteraard heb ik dit geprobeerd maar ik kreeg geen duidelijke winst.
Ikzelf heb trouwens een hercules 3d Prophet3-Ti500 en die draait op 266-580mhz (met of zonder volt mod)
Ik ga vanmiddag een Alpha 6035 cooler op mn videokaart bouwen dus ik verwacht dan wel wat verder te komen.
Resultaten zodra ik ze heb.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56

Rico

Wie dit leest is gek....

He Death hoe is de 2D van die hercules kaart?
Zit zelf te twijfelen tussen de Leadtek en de Hercules namelijk.
Pagina: 1