Toon posts:

Meer dan 4 IDE aansluitingen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb binnenkort graag een tweede harde schijf gaan kopen maar ik zit met een probleem. Al mijn vier IDE aansluitingen zitten vol. Weten jullie misschien wat ii het beste kan doen in het geval? Oh ja en hebben jullie ook suggesties voor een goede harde schijf voor onder de 400 piek? Ik dacht zelf aan de Deskstar 60GXP IC35L060.

Alvast bedankt,

Kukerbabla

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
er zijn toch van die IDE -> SCSI dingen?

Dan kun je gewoon op een SCSI kaart weer (7?) IDE-devices aansluiten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Gewoon een Promise kaartje kopen lijkt me.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Volgens mij kun je er ook gewoon een IDE-controller bijkopen. Of desnoods een IDE-RAID kaart. Voor voorbeeldjes, kijk in de Pricewatch.

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Wizardtm

>>> H20 <<<

inderdaad gewoon een promise kaartje kopen. heb zelf nu het volgende in mijn peecee hangen :
> Promise Ultra66 waarop een cd-rom speler, dvd-speler, zip-drive en een oude harddisk zijn aangesloten
> Onboard Controller waarop 2 harddisks zijn aangesloten

En het werkt perfect :9~ :9~

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 08:20 schreef intert0y het volgende:
er zijn toch van die IDE -> SCSI dingen?

Dan kun je gewoon op een SCSI kaart weer (7?) IDE-devices aansluiten.
ROFL.....

Verwijderd

IDE > SCSI .. doe maar niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties allemaal! Hebben jullie nog suggesties voor een harde schijf? Ik wil graag nog weten of de harde schijf werkt op mijn moederbord. Mijn moederbord ondersteund UltraATA, de deskstar harde schijf vraagt naar UDMA ondersteuning. Zal deze schijf werken op mijn moederbord?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Waarschijnlijk werkt die IBM wel ja. Maar als je toch een extra ide controllertje gaat kopen (promise o.i.d.) dan kun je beter daar al je schijven aan hangen. Een nieuwe controller ondersteund waarschijnlijk ATA100 of ATA133, en dat is toch leuk voor je burst tranfers (elke procent snelheidsverbetering is meegenomen, toch?) of als je een RAID 0 maakt met een aantal schijven. Verder zal je aan de additionele ide controller waarschijnlijk toch alleen hd's kunnen aansluiten...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 21:21

mvds

Totally awesome!

Ehhh jongens, Promise is niet het enige merk wat controllers verkoopt hoor, je kan net zo goed een goedkopere controller nemen, werkt net zo goed. :)

Maar de maxtor D740X serie is erg goed (heb ik ook). Snel en stil.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Heb op de HCC dagen een IBM Deskstar 60Gb 7200rpm UDMA100 gekocht, en ik vind 'm verdacht stil (dacht bij de eerste keer aanzetten dat 'ie niet eens op gang kwam :P)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1