Toon posts:

M'n Marantz PM350 te repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versterker zei pof en was stil. :'(
Nadat ik de zekering had vervangen kwam er rook vanaf, muziek kwam er met harde brom uit.
Weet iemand wat dit kan zijn, of dit te repareren valt en of dat wel de moeite waard is?

/edit

search geprobeerd en ook al oneindig gegoogled.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:43

Xanax959

relax...

Hangt er vanaf wat er doorgefikt is.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vroeg ik me nou ook af... Misschien dat jullie iets kunnen bedenken? Ik durfde het eigenlijk niet aan om de boel nog een keer te laten fikken met de case open, om zo te zien wat er kapot is.

Zouden de eindtrappen of de voeding ofzo kapot kunnen zijn? Ik weet wel dat de voedingselco's aan vervanging toe zijn.

Verwijderd

Gewoon ff naar een betere Hi-Fi zaak brengen..
Die kijken er vaak eerst na voor het gerepareerd word en kost je dan hooguit 25 piek voor het onderzoeken..

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:43

Xanax959

relax...

Bekijk anders de printplaat eens aan de soldeerkant. Aan de zwarte plekken kan je soms wel zien waar het heel heet is geweest.

oja, er is ergens een website waar je je vraag kan mailen aan de deskundigen aldaar, voor een ruwe diagnose, ik zal thuis wel even kijken. Ik kreeg een snel en deskundig antwoord.

Atari portfolio Dos 2.11

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21
Klint als een kapotte Elco (of meerdere). Dan hoor je nl. een 50Hz broem als die nix meer doen.
En die dingen kunnen ploffen, dus ik denk dat dat het is..

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Oceria

I've been in between....

Die komt zeker uit 1982? Goudkleurig, met van die ledjes in V vorm die aan zouden moeten geven hoeveel vermogen er wordt geleverd :). Precies de zelfde als mijn vader heeft!! :)
Ik zou zeker eens gaan vragen wat reparatie daarvan kost, maar je hebt best kans dat reparatie ongeveer twee keer zoveel kost als de versterker indertijd nieuw kostte. Zonde.
Gewoon ff naar een betere Hi-Fi zaak brengen..
Die kijken er vaak eerst na voor het gerepareerd word en kost je dan hooguit 25 piek voor het onderzoeken..
Maak daar maar 50 tot 90 piek van (in euro's is dat 22,73 tot 40,90).
Ik zou zeggen: repareren tot 150 gulden (68,20 :)), anders nieuwe kopen.
Succes

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op dinsdag 04 december 2001 22:32 schreef Solosmots het volgende:
Klint als een kapotte Elco (of meerdere). Dan hoor je nl. een 50Hz broem als die nix meer doen.
En die dingen kunnen ploffen, dus ik denk dat dat het is..
He, dat probleem heb ik ook!
Het is dan wel een een oud sony-setje (inmiddels ruim 17 jaar minstes) maar hij bevalt me prima. Alleen soms hoor ik opeens een bromtoon, als hij al een tijdje aan staat. Klinkt als 50Hz, alleen op die grafische equalizer (zo heet dat toch?) zie je juist dat het 12kHz balkje licht geeft...

Is dat het symptoom van een kapotte elco? what the fuck dat ook mag zijn. Hoop dat ie binnenkort er helemaal mee kapt, dan krijg ik tenminste geen schuldgevoel als ik veel geld ga uitgeven en een vervanging koop :)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21
Denk dat dat iets anders is. Het zou wel kunnen zijn dat je elco niet meer helemaal lekker meer vastgesoldeerd zit op de print, maar dat verklaart niet echt dat ie het alleen na een tijdje doet.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er even andere elco's in zet (6000uF, waarscijnlijk niet zo duur) en ff kijk of ik nog brandplekken zie onderaan de print. Die elco's moeten in ieder geval vervangen worden (bij mijn Quad ook) omdat ze op zijn (bovenkant staat een beetje bol).
Ik vind dit wel een redelijke versterker, hij wordt door mijn moeder gebruikt en ik had geen zin mijn Quad weer bij haar neer te zetten. Zijn er nog digen waar ik op moet letten als ik die elco's vervang, ontladen ofzo? Jullie horen het wel als het is gelukt.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Oceria

I've been in between....

Op donderdag 06 december 2001 15:47 schreef LaZarus het volgende:
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er even andere elco's in zet (6000uF, waarscijnlijk niet zo duur) en ff kijk of ik nog brandplekken zie onderaan de print. Ik vind dit wel een redelijke versterker, hij wordt door mijn moeder gebruikt en ik had geen zin mijn Quad weer bij haar neer te zetten. Zijn er nog digen waar ik op moet letten als ik die elco's vervang, ontladen ofzo? Jullie horen het wel als het is gelukt.
Ja, er zijn nog dingen waar je op moet letten. Marantz is begonnen als transformator fabriek en heeft heel lang zijn eigen voedingen gemaakt. Ik geloof dat zelfs dit model nog van een in huis gemaakte voeding gebruik maakt. Zorg dat de elco's van precies vergelijkbaar type zijn!!
Succes!!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Pagina: 1