XP + ADSL (Alcatel USB)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Alle posts bekeken over Windows XP en ADSL, maar geen antwoord gevonden. Wie helpt?

Bij een kennis getracht het Alcatel Speedtouch ADSL USB-modem aan de praat te krijgen, laatste driver 1.4 gedownload maar niks, nul komma niets. Het apparaat wordt niet herkend onder XP Home Edition.
XP is over Windows98 geinstalleerd: in 98 werkte het zaakje wel. Een frisse installatie zal misschien uitkomst bieden, maar het moet toch sneller kunnen????????

https://www.avdg.nl

Verwijderd

Ik weet niet of je dit gedaan hebt?
Je moet eerst die driver instaleren en dan pas je usb modem inpluggen.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 04 december 2001 13:55 schreef Pannebier het volgende:
Ik weet niet of je dit gedaan hebt?
Je moet eerst die driver instaleren en dan pas je usb modem inpluggen.
Daarna ff geduldig wachten, want windows moet 2 drivers instaleren.

Verwijderd

Is dat die Netwerkadapter?
Alcatel Speedtouch USB ADSL PPP

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
bel ff naar Planetinternet (als ge er klant zijt) da's ne goeie helpdesk :D

Welke fout krijg je?
Branden de 2 lichtjes?
Heb je linesync?

Verwijderd

Ik moest hem ook uitpakken. Telkens tijdens de setup MOET ik de setup draaien. Blijf het bagger vinden want mijn XP Pro blijft crashen op de drivers van Alcatel USB (alcwn5.sys). Bagger shit. Echt prachtig dat XP, kvind het geen moer aan, niets doet het beter, en internet kan ik niet aan laten staan want binnen 10 minuten crasht het zaakje weer. Volgens mij echt problemen met Alcatel USB.

• RedC
heb hier een testbak staan en geen problemen hoor

• RedC
neem gewoon de Alcatel Speed Touch Home die is véél beter

• avdg
Ja eerst de driver geinstalleerd, toen USB-apparaatje er in gedaan. Geen lampjes die aangaan. Driver weer verwijderd, en weer geinstalleerd. En alle andere variaties geloof ik! Het apparaat wordt niet herkend en de lampjes blijven dus ook uit. GEK van!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Werkt je usb uberhaubt wel of je modem is misschien kaduk.

Verwijderd

Jouw modem is dood. Bij opstarten van pc hoor je tenminste 1 rood lampje te zien. Na opstarten 2 groene. 1 jaar garantie terug ermee!

Verwijderd

Mijn "kwal" is zo'n beetje het enige wat wel functioneert in XP. Echt nooit problemen mee gehad terwijl ik toch al een keer of 20!! XP opnieuw heb geinstalleerd zowel in US als NL versie.

Probeer de driver van mxstream zelf eens op www.mxstream.nl

Anders kun je altijd nog proberen om je "kwal" op een ander systeem te testen.

edit:

Een paar topics hierboven staat dat je geduld moet hebben bij de installatie. Dat klopt helemaal, op een gegeven moment krijg je een bericht dat je kunt afsluiten terwijl Windows nog wat installeren moet. Niet afsluiten op dat moment dus maar geduldig wachten totdat Windows je modem ziet

Je kunt je usb aansluiting er overigens rustig inlaten terwijl de driver nog niet is geinstalleerd. De usb steker is er bij mij nog nooit uit geweest >:)

• avdg
Ok, de oplossing voor dit Compaq Presario-systeem was in de BIOS de support voor USB keyboard en muis UITZETTEN. De Speedtouch USB werd onmiddelijk door Windows XP Home herkend.

Probeer dit dus in je BIOS aan te passen. Andere BIOS-opties die je kunt proberen (niet voor Compaq) zijn: Enhanced chipset features op enabled zetten, assign IRQ to USB uitzetten, de FSB van 133 naar 100 terugzetten of een BIOS-update uitvoeren. Succes!

Pagina: 1