Heeeeej,
Even een technisch vraagstukje!
Ik heb een maxtor D740X Ultra ATA 133 gekocht en deze in myn systeem ingebouwd. De harde schijf hangt als master op de primaire IDE-controller. In windows milenium, dat ik vervolgens geinstalleerd heb, wordt hij herkend als een Generic IDE disk type47. Mijn systeem lijkt nu bij iedere actie van de harde schijf een hapering te hebben (zoals je zou hebben bij te weinig systeembronnen). Dit echter is vreemd, gezien de rest van mijn systeem:
- Elitegroup k7vta3
- 768 mb DDR ram
- AMD thunderbird 1200
Als ik nu in apparaatbeheer DMA probeer aan te vinken, krijg ik een melding dat de harde schijf geen DMA ondersteunt. Aangezien de harde schijf in werkelijkheid, niet een generic, maar een Maxtor is. Ligt hier waarschijnlijk het probleem.
Kan 1 van jullie mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn harde schijf in windows ook goed herkend wordt (in BIOS wordtie gewoon als maxtor herkend & fdisk werkte prima), zodat ik gewoon een te verwachten manier met mn systeem zou kunnen werken!
p.s. me diskettestation werkt momenteel helaas niet
Even een technisch vraagstukje!
- Elitegroup k7vta3
- 768 mb DDR ram
- AMD thunderbird 1200
Als ik nu in apparaatbeheer DMA probeer aan te vinken, krijg ik een melding dat de harde schijf geen DMA ondersteunt. Aangezien de harde schijf in werkelijkheid, niet een generic, maar een Maxtor is. Ligt hier waarschijnlijk het probleem.
Kan 1 van jullie mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn harde schijf in windows ook goed herkend wordt (in BIOS wordtie gewoon als maxtor herkend & fdisk werkte prima), zodat ik gewoon een te verwachten manier met mn systeem zou kunnen werken!
p.s. me diskettestation werkt momenteel helaas niet
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)