vreemd netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 03:33
Ik heb twee pc's die beiden met elkaar verbonden zijn in een netwerk via TC/IP. 1 pc met Win98SE en 1 pc met W2k Prof, beiden Engels.

Als beide pc's aanstaan werkt alles perfect. Als de pc met Win98SE uitstaat werkt de andere computer trager dan normaal. Vooral het opstarten van software gaat vertraagd.

De pc met Win98SE werkt goed of de nadere pc nu aan staat of niet.

Iemand een idee?

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

allebij de computers aan laten staan :P

• Gendji
Nou ja zeg, wat een idee, thanx..... :Z

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

slechts een ideetje, maar wie logt nou in op wie?
Wie is browsemaster en wie niet?

Misschien dat je het daar moet gaan zoeken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Gendji
De PC met W2K heeft i.p. adres 192.168.0.1 en die andere 192.168.0.2 . Weet niet precies wat je met browsermaster bedoeld.

• Gendji
Ben er denk ik al uit. "Enable Netbios over TC/IP" moet aanstaan anders kan ik de computer met 98 niet benaderen.

Als ik het uitzet werkt de PC met 2000 wel snel.

Als het goed is hoeft dat niet als W2K is geinstalleerd op beide computers.

Pagina: 1