dremelen op chieftec! easy of hard?

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

Mijn chieftec medium kastj is binnen. yeah :)
De dremel ben ik bij m'n grootvader gaan 'lenen' yeah :)
Ik heb mijn logo, maar bevat veel bochten enzo. Niet zo yeah :(

Ik heb een test gedaan op een oude AT cast. Het is dik ijzer/staal. Kween nie :) Het weegt iig veel.

Vraag: Kan je goed dremelen door chieftec zijkant? Is het hard ijzer? Welke slijpschijfjes zijn het beste voor de job? En langs welke kant kan je best slijpen, binnen of buiten?

thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
kwa schijfjes is het sim-pel, neem reinforced of heavy duty cut-off wheels.

of het easy of hard is.. mijn window in de chieftec server tower was 2 weken dremellen, elke avond een uurtje of twee.

je moet af en toe stoppen omdat het metaal roodgloeiend is, en als je doorgaat dan verbrand je verf en krijg je blaasjes (dit weet ik uit ervaring, ik moet hem dus gaan spuiten)

Sinlath | Opinions may contain latency

• multipasser
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 00:14 schreef Sinlath het volgende:
kwa schijfjes is het sim-pel, neem reinforced of heavy duty cut-off wheels.

of het easy of hard is.. mijn window in de chieftec server tower was 2 weken dremellen, elke avond een uurtje of twee.

je moet af en toe stoppen omdat het metaal roodgloeiend is, en als je doorgaat dan verbrand je verf en krijg je blaasjes (dit weet ik uit ervaring, ik moet hem dus gaan spuiten)
14 dagen aan 1.5 uur gemiddeld? = 21 uur?
Wat voor een tekening heb jij dan? Welke kast?

Is een decoupeerzaag niet sneller en beter? Of fucked die zaag je randen up?

thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• breinonline
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Dremel gaat prima hoor. Heb zelf een raampje in mijn inwin Q500 gemaakt. Das ook dik staal. Gewoon met de bovengenoemde schijfjes werken. En een advies: heb geduld. Die schijfjes moeten het werk doen, je hoeft er maar een paar te gebruiken, als je te hard drukt en te snel wil werken kun je zo nieuwe schijfjes halen. Die dingen slijten dan als de weettikveel 8-)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
werk vanuit de binnenkant, als je dan een keer uitschiet heb je niet je hele laklaag aan stront
en de drenel rules echt wel, maar vooral heel voozichtig werken

Verwijderd

dremelen bij de chieftec is niet altijd zo evident. het is namelijk 1mm dik metaal en dat is dikker dan andere cases :) je zult er inderdaag veel slijpschijfjes aan verneuken, ik heb gehoord dat me me 10 slijpscijfjes 10à15cm kan dremelen. alvast suc6

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:04 schreef KillerBee het volgende:
dremelen bij de chieftec is niet altijd zo evident. het is namelijk 1mm dik metaal en dat is dikker dan andere cases :) je zult er inderdaag veel slijpschijfjes aan verneuken, ik heb gehoord dat me me 10 slijpscijfjes 10à15cm kan dremelen. alvast suc6
kweet neit maar op de een of andere manier doe je dan iets niet goed...ik kan met een schijfje ongeveer 80 cm doen....
je moet het schijfje het werk laten doen....
en goede havvy duty schijfjes kopen...kosten iets van 40 piek per 15 maar dan heb je ook wat...

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

je kunt ook het grootste deel met een slijp tol doen (haakse slijper) en dan de afwerking met een dremel dat ga ik namelijk ook doen ik heb het ok eerst uit geprobeerd op een oude kast en dat ging hartsikke goed met een slijp tol de grove lijnen dan >:)

• The_Duke
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

ik zou geen dremel nemen maar een decoupeerzaag, heb ik ook gedaan, ik heb dus ook een logo in me kast met eigelijk alleen maar bochten en hele scherpe hoeken maar met me decoupeerzaag (ding is 20 jaar oud of zo, is nog van me opa geweest :P :9 )ging ik er als boter door heen :P ik had gelijk ook nog wa blowholes gemaakt en moest nog een stukje uit de binnenkant van me kast zagen (was dik staal) maar alles zonder problemen en met slechts 1 !!!!!!!!!! zaagje.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Decoupeerzaag is voor grote dingen inderdaad veel makkelijker. En daarbij komt dat je met een zaagje van een paar gulden bijna unlimited kan zagen.

• breinonline
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Op dinsdag 04 december 2001 13:04 schreef KillerBee het volgende:
Valt wel mee, mijn Q500 is dus ook 1 mm staal. Het is erg hard metaal ja, maar met geduld kom je best nog ver met een schijfje. Vooral niet willen haasten!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik ga ook zagen in een chieftec, als ik het zo hoor schiet het niet echt op met een dremel (wordt gewoon een raam met ronde hoeken).

Ik denk dus dat ik voor de decoupeerzaag ga, maar moet je dan vanuit de binnenkant zagen of de buiten kant :? (ivm de lak)

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op dinsdag 04 december 2001 14:26 schreef hielko het volgende:
Decoupeerzaag is voor grote dingen inderdaad veel makkelijker. En daarbij komt dat je met een zaagje van een paar gulden bijna unlimited kan zagen.
met de decoupeerzaag kan je nooit mooie ronde hoeken maken, tevens moet een decoupeerzaag, met de geleiders , altijd een aantal cm's van de kant af zitten.
Plus het feit dat een decoupeerzaag grof slijpsel losmaakt en als dat onder je zijkant komt en je zijkant klappert op je ondergrond dan krijg je krassen.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Ik heb een unreal logo ( toch niet een van de makkelijkste) perfect uit gezaagt met een decoupeerzaag en dat je geen ronde hoeken kan maken met een decoupeerzaag is onzin je moet hem er alleen niet in een keer door die bocht hakken maar even een paar keer heen en weer halen zodat je zaag snede groter wordt. En als je echt kleine bochtjes moet maken dan moet je er gewoon gaten boren , heb ik ook gedaan. En altijd vanaf de onderkant zagen want anders gaat idd wel je lak naar de klote en let erop dat je je logo dan IN SPIEGELBEELD aftekend want heb hier al iemand gezien die vol trots zijn amd logo liet zien die in spieglbeeld aan de voorkant stond |:( . voor mij is de dremel allen maar makkelijk om de laatste paar bramen (die je haast niet heb met een decoupeerzaag ) weg te halen ...

Suc6 ! >:)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Ach man, ik heb mijn kast ook gedremeld, en helemaal niet moeilijk gedaan, met een aantal xtra heavy duty slijpschijfjes was het in een middagje gebeurd, en ik heb maar 2 slijpschuifjes verbruikt.
Ik heb een biohazard gemaakt, dus dat is aardig veel om te slijpen (en aleen maar ronde vormen!)
Enuuh, van binnenuit?? Nee hoor ik heb het van buitenaf gedaan, gewoon maximaal aantal toeren gebruiken en de dremel zo ver mogelijk vooraan vasthouden, dat kan je superprecies werken zonder uit te schieten.

Overgens is de hoogste snelheid streng aan te raden, het werkt precies, veel sneller en makkelijker, het word niet heet omdat je sneller werkt en de slijpschijfjes gaan veel langer mee.
Het is aleen lastig als een schijfje met die snelheid kapot springt of blijft hangen, kan wel gevaarlijk zijn >:)

En onthou, draag echt een veiligheidsbril als je gaat dremelen in je kast!!!

Oh, ja ff ontopic, chieftec is aardig te doen, ik heb met ergere kasten gemod (desktop uit oertijd |:( )

Verwijderd

vaag! ik heb een kast met 1.5mm staal, best wel hard, en ik ging 2 ronde gaten zagen van 8.5cm en een rechthoek van 17*9cm en ik was binnen 2uur klaar! ik heb een FERM dremel van de kijkschop en echte dremel schijfjes erop.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Misschien kunnen echte chieftec kenners ook eens hier kijken
[topic=340856/1]

Had het in HA gepost, staat misschien beter in OCM

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Pagina: 1