Toon posts:

Playstation gamepad op pc???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zou je een playstation gamepad op de pc aansluiten mbv een verloopstukje en software??

Of een gamepad zo aangepast dat hij op de pc kan.

Wie heeft dit wel is geprobeerd?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
check http://www.emulatronia.com/reportajes/directpad/psxeng/index.htm

Ik heb het gemaakt, erg simpel en het werkt nog ook :) Tegenwoordig zelfs win2k drivers, dus helemaal top!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, mooi man!!! 8-) 8-)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

hier kun je zien hoe je ze zelf maakt (ook voor twee controllers in win98 only) en hier haal je ook de drivers
bij psxshop.nl kun je 'm kant en klaar kopen voor +/- f10,-. ik heb deze gekocht en later omgebouwd naar de 2-pad versie :). er zijn ook nog versies voor je USB, maar die zijn een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je 2-pad versie, kan je dan twee gamepads erop aansluiten??

Heb je dan geen conflicten ofzo??

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

nee, kan gewoon 2 pads aansluiten op je printerpoort, de ene geef je id1 en de andere id2, werkt perfect! :) ik heb gewoon zo'n psx-verlengsnoer opengeknipt en erbij gesoldeert. (bij de psxshop-versie) In win2k kun je alleen pad 1 gebruiken, ik hoop dat er snel iemand met een werkende 2-pad driver komt

Verwijderd

Topicstarter
er staat dat je het alleen met windows kan gebruiken.

Kan je dan alle spellen daarmee spelen?? ook in winxp?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

winxp weet ik niet, heb ik niet. ik neem aan dat de win2k driver het daar ook doet.... en ja het werkt in alle games, net zoals een normale pad van ms of logitech. je kunt zelfs de rumble-functie aan de praat krijgen, maar das meer geklooi vanwege externe 9 V nodig enzo. de USB versie heeft wel standaard rumble, maar hoe die verder werkt weet ik niet, want die heb ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Beter, ik ga het gelijk proberen!! >:) >:)

edit:

Morgen :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 00:23 schreef W1LL3M het volgende:
winxp weet ik niet, heb ik niet. ik neem aan dat de win2k driver het daar ook doet.... en ja het werkt in alle games, net zoals een normale pad van ms of logitech. je kunt zelfs de rumble-functie aan de praat krijgen, maar das meer geklooi vanwege externe 9 V nodig enzo. de USB versie heeft wel standaard rumble, maar hoe die verder werkt weet ik niet, want die heb ik niet
lagguh!! maar weet jij toevallig ook of een japanse negcon controller ook werkt? je weet wel zo'n uitvring draai ding... lijkt me heerlijk om hier sommige pc games mee te kunnen spelen :9

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

ik heb geen idee, analog control wordt iig wel ondersteund, dus misschien die negcon (ook analoog) ook....
ps hier is ie te koop voor f9.50 + f10,- verzendkosten, excl. controller :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 00:43 schreef W1LL3M het volgende:
ik heb geen idee, analog control wordt iig wel ondersteund, dus misschien die negcon (ook analoog) ook....
Thanx :) het gaat mij niet om het geld maar zelf maken lijkt me leuker mischien nog wel duurder ook hehehe >:)

Verwijderd

Ik "add" je even naar mijn bezochte topic list hoor, dit zocht ik nou al jaren, aangezien die pc controllers gewoon klote zijn!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

de PSX -> USB converter die de PSX shop momenteel verkoopt is er een die 2 PSX pads ondersteunt en tevens ook de dual shcok functie ondersteunt, werkt onder W98, W2K en XP (heb ze allemaal getest)

ben er zeer tevreden mee, tevens kan je er dus ALLE PSX controllers op aansluiten die er bestaan (weet alleen niet of ook de guns werken, dat heb ik nog niet getest)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
misschien ga ik dat wel doen.
Alleen is het wel een stukje duurder 65,- :(

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 04 december 2001 09:27 schreef d_v_pelt het volgende:
misschien ga ik dat wel doen.
Alleen is het wel een stukje duurder 65,- :(
ik had er 2 tegelijk besteld, totaal kwam op ongeveer 70 piek per stuk, inlc verzendkosten :(

das idd minder, maar ik heb er nog geen seconde spijt van

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je in godsnaam diodes kopen, ik heb overal gezocht, maar niemand heeft het :(

Dan wordt het toch maar bestellen via internet :(

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 04 december 2001 00:43 schreef W1LL3M het volgende:
Damn, ik heb er een jaartje of 2 geleden nog f59,- voor betaald :( En dan werkt Dual Shock ook nog eens niet volgens mij.
De guns kunnen volgens mij zoiezo niet werken, omdat je daar een TV-beeld voor nodig hebt?

Specs

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Weet iemand trouwens ook of je een megadrive joypad op de PC kan aansluiten? (heeft seriele aansluiting...)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Welke kan ik beter kopen:
deze:

http://www.psxshop.net/producten/pictures/big/p622.jpg

f66,50

Kan er 2 gamepads op aansluiten + force feedback

of deze:

http://www.psxshop.net/producten/pictures/big/p269.jpg

f9,50

Kan er 1 op aansluiten zonder force feedback

graag jullie mening....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:12 schreef Masterdam het volgende:
Weet iemand trouwens ook of je een megadrive joypad op de PC kan aansluiten? (heeft seriele aansluiting...)
weet echt niemand het?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere sites waar je een verloopstukje kan maken??

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dit klinkt misschien stom maar als je geen gehannes wilt en toch een ps gamepad wil gebruiken, koop dan bij neckerman zo'n Ti? gamepad. Precies hetzelfde als de PSx gamepad:
vierpuntsdruktoets, 3 knoppen in het midden, 4 knoppen rechts, 2 knoppen op de bovenkant links, 2 bovenkant rechts, een analoge stick en een soort throttle op de plaatsen waar de dual shock z'n sticks heeft. Speelt perfect :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Gravis heeft toch een soort Pad die precies lijkt op die van de PSX? Dit gebruik ik voor VGS / Bleem en werkt gewoon uitstekend.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-01 18:43
Op woensdag 05 december 2001 08:24 schreef henkie2002 het volgende:
Gravis heeft toch een soort Pad die precies lijkt op die van de PSX? Dit gebruik ik voor VGS / Bleem en werkt gewoon uitstekend.
Gravis Gamepad Pro is iets van 25 piek d8 ik

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Verwijderd

vind de PS2 gamepad nou niet echt wow

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 04 december 2001 14:18 schreef d_v_pelt het volgende:
Hoi,

Welke kan ik beter kopen:
deze:

http://www.psxshop.net/producten/pictures/big/p622.jpg

f66,50

Kan er 2 gamepads op aansluiten + force feedback

of deze:

http://www.psxshop.net/producten/pictures/big/p269.jpg

f9,50

Kan er 1 op aansluiten zonder force feedback

graag jullie mening....
zoals ik al zei, ik heb de 1e (de dure) en ik heb er geen moment spijt van gehad

maar letwel het is geen FFB maar dualshock :) hij trilt dus gewoon bij bijv hobbelige weg enzo, maar geeft geen weerstand.

ik ben er zeer tevreden mee,

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben nu een beetje eigenwijs geweest en toch maar die van een tientje te nemen (dualshock hoeft niet), maar nu kan ik niet omschakelen naar anoloog :( :(

Hoe kan ik dit oplossen??
Ik draai winxp

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

markvt

Peppi Cola

psxshop.com verkoopt/verkocht kant en klare kabels.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
jaja, die heb ik nu ook, maar die anoloog doet het niet

Verwijderd

Topicstarter
niemand?????

Verwijderd

weet iemand soms een programma voor je gamepad te kalibreren want als ik die van mij wil kailbreren krijg ik een foutmelding ik heb namelijk de playstation gamepad aangelosten op me pc de drivers geinstalleert daarna wil ik hem kalibreren krijg ik de volgende foutmelding

vereiste ondersteunende bestanden niet gevonden interne dus mischien dat er een programma te downloaden ergens is

• Hahn
  • Laatst online: 01:10
Waarom komt iedereen ineens met Playstationgamepads voor de PC :? Ik heb in 1 oogopslag al 3 topics daar over gezien :{

The devil is in the details.

Verwijderd

weet iemand soms een programma voor je gamepad te kalibreren want als ik die van mij wil kailbreren krijg ik een foutmelding ik heb namelijk de playstation gamepad aangelosten op me pc de drivers geinstalleert daarna wil ik hem kalibreren krijg ik de volgende foutmelding

vereiste ondersteunende bestanden niet gevonden interne dus mischien dat er een programma te downloaden ergens is

Verwijderd

het zijn gewoon fijne gamepads moet die gravis gamepads niet hebbe

Verwijderd

Je kunt ook je PS(2) gamepad met een convertor gebruiken. Soyo Kiky Joy convertor te koop bij Space Promotion in Heerlen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 18:58
Verwijderd schreef op 26 mei 2002 @ 12:56:
Je kunt ook je PS(2) gamepad met een convertor gebruiken. Soyo Kiky Joy convertor te koop bij Space Promotion in Heerlen.
heb ik op de hcc gekocht.
werkt opzich perfect. je kan switchen tussen analoog en digitaal en zelfs dual shock werkt.
werkt alleen dus niet in winxp :(
moet je de x versie voor hebben...

naja, m'n beste pc draait toch win2k.
Pagina: 1