Naast blauwe bedrijven zie ik nu ook opeens rode bedrijven (bijvoorbeeld op http://www.tweakers.net/pricewatch/17820, Multi PC en CTW). Wat is dat voor iets/heb ik iets gemist?
Verwijderd
die bedrijven betalen daarvoor. Meer betalen = duidelijker naam.
Meer geld = meer/betere servers voor t.net/GoT
dus wordt iedereen er beter van.
Meer geld = meer/betere servers voor t.net/GoT
dus wordt iedereen er beter van.
Op maandag 03 december 2001 23:45 schreef McNerd het volgende:
Ik zie ze niet hoor

Maar wat is nou duidelijker? Rood of blauw? Persoonlijk vind ik het er alleen maar onduidelijker op geworden... en wat is de volgende stap, bedrijven die nog meer betalen gewoon bovenaan zetten, of bedrijven die helemaal niet betalen compleet schrappen?Op maandag 03 december 2001 23:46 schreef MREn het volgende:
die bedrijven betalen daarvoor. Meer betalen = duidelijker naam.
Verwijderd
Dat eerste geloof ik wel, dat laatste natuurlijk niet, dan heb je niets meer aan je praiswatsj.. Heb eens een mailtje van Floris aan een van de bedrijven gelezen, maar die is weg-ge-edit, maar misschien dat iemand nog een toelichting wil gevenOp maandag 03 december 2001 23:59 schreef CubicQ het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
Maar wat is nou duidelijker? Rood of blauw? Persoonlijk vind ik het er alleen maar onduidelijker op geworden... en wat is de volgende stap, bedrijven die nog meer betalen gewoon bovenaan zetten, of bedrijven die helemaal niet betalen compleet schrappen?
Het heeft inderdaad te maken met het type account dat een bedrijf heeft. Winkels met gratis account of de goedkoopste hebben geen kleur, de twee normale accounts hebben een blauwe link en de winkels die één van de twee grootste pakketen aan extra's willen hebben een rode link gekregen 
Wie ze niet ziet moet even z'n javascripts refreshen
Wie ze niet ziet moet even z'n javascripts refreshen
Professioneel Hyves-weigeraar
Voorts kunnen bedrijven zonder account nog maar 5 prijzen per categorie toevoegen (er zijn ongeveer 30 categorieën, dus in totaal 150 prijzen) en ze kunnen hun eigen prijsgegevens niet beschermen (i.e. -> iedereen kan een nieuwe prijs toevoegen)
Door een account te nemen kun je je prijzen 'locken', met een database uploaden, dagelijks automatisch laten updaten, je krijgt een rode of blauwe link, je mag (beperkt) gratis adverteren in de pricewatch etc., allemaal afhankelijk van welk account je neemt.
Het doel is om a) een betere pricewatch te krijgen met meer up-to-date prijzen en b) meer omzet voor T.net te genereren zodat we de kwaliteit van de hele site kunnen opkrikken.
Door een account te nemen kun je je prijzen 'locken', met een database uploaden, dagelijks automatisch laten updaten, je krijgt een rode of blauwe link, je mag (beperkt) gratis adverteren in de pricewatch etc., allemaal afhankelijk van welk account je neemt.
Het doel is om a) een betere pricewatch te krijgen met meer up-to-date prijzen en b) meer omzet voor T.net te genereren zodat we de kwaliteit van de hele site kunnen opkrikken.
Verwijderd
Aangezien er nu betaald wordt, hoe zit het dan met de koppeling priceatch/Shopsurvey? (grafical bv)
Als een winkel zoals bv Grafical wel wil betalen voor de pricewatch, maar niet de shopsurvey in wil, wat doen jullie dan???
Als een winkel zoals bv Grafical wel wil betalen voor de pricewatch, maar niet de shopsurvey in wil, wat doen jullie dan???
Heeft ie pechOp woensdag 05 december 2001 18:36 schreef BBL the 2nd het volgende:
Aangezien er nu betaald wordt, hoe zit het dan met de koppeling priceatch/Shopsurvey? (grafical bv)
Normaal accountje 150 piekOp woensdag 05 december 2001 21:47 schreef Oizo het volgende:
Mag ik vragen wat dat kost? (z'n kleurtje) Vooral het verschil tussen de kleuren.
Yep... noem eens een prijs!
Merely is ook een bedrijf, dus doe ook maar rood!
Merely is ook een bedrijf, dus doe ook maar rood!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
en dat is per? (jaar, maand, dagOp woensdag 05 december 2001 21:48 schreef robinvreuls het volgende:
Normaal accountje 150 piek
Verwijderd
Ik heb het al gevonden in een andere topic:
Op zaterdag 01 december 2001 15:00 schreef Femme het volgende:
Het goedkoopste abo is 150 euro per kwartaal (110 piek per maand) en daarmee hebben bedrijven niet de limiet van 5 prijzen en kunnen ze hun prijzen ook nog eens sneller invoeren. Daarboven hebben we nog wat accounts met allerlei extra's zoals database imports, backups, pricewatch click-through en pageview statistieken e.d. De 150 euro abbotje moet voor ieder bedrijf op de brengen zijn.
De pricewatch valt nu even terug in aantal prijzen, maar als bedrijven merken dat ze nu opeens veel minder verkopen zullen ze wel een acountje overwegen. Dankzij de database imports wordt de diversiteit en de actualiteit van de prijzen beter en dat is ook een groot voordeel. Het is nu geen probleem voor een bedrijf om 1000 prijzen in de pricewatch te hebben en om die twee keer per dag automatisch te laten updaten. Uiteindelijk zal de pricewatch er alleen maar completer door worden.
[Edit By Floris] Foutje gewijzigd.
Ik heb nu al van verschillende mensen gehoord dat zij dachten dat de rode kleur betekende dat het hier om een erg slecht bedrijf ging. Is een andere kleur (groen?) niet wat vriendelijker? De kleur rood heeft misschien niet helemaal het beoogde effect
.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Daar dacht ik ook meteen aan. Ging direct de shopsurvey doorspitten om te checken waarom die naam rood was. Ik twijfelde dus meteen.Op donderdag 06 december 2001 00:42 schreef AVL het volgende:
Ik heb nu al van verschillende mensen gehoord dat zij dachten dat de rode kleur betekende dat het hier om een erg slecht bedrijf ging. Is een andere kleur (groen?) niet wat vriendelijker? De kleur rood heeft misschien niet helemaal het beoogde effect.
PSN-id: Chrasher
Rood is op zich een negatieve signaalkleur en daarom niet echt geschikt, dat hadden wij ook al heel snel bedacht 
We hebben wat geëxperimenteerd met groen, maar dat ziet er niet uit. Daar moet dus eigenlijk nog een andere oplossing voor komen...misschien maar omdraaien ofzo, dus goedkopere accounts rood en duurdere blauw.
Die rode kleur hoort bij de duurdere accounts, en het is dus de bedoeling dat die meer aangeklikt worden, en niet minder
Abo-prijzen beginnen bij 50 Euro per maand en lopen op tot enkele honderden Euro's per maand voor het duurste account.
We hebben wat geëxperimenteerd met groen, maar dat ziet er niet uit. Daar moet dus eigenlijk nog een andere oplossing voor komen...misschien maar omdraaien ofzo, dus goedkopere accounts rood en duurdere blauw.
Die rode kleur hoort bij de duurdere accounts, en het is dus de bedoeling dat die meer aangeklikt worden, en niet minder
Abo-prijzen beginnen bij 50 Euro per maand en lopen op tot enkele honderden Euro's per maand voor het duurste account.
Het probleem is dat er naast rood, blauw, (donker)groen en paars weinig andere kleuren overblijven. Geel en cyaan zijn te licht. Ik zou evt nog iets met donkergeel/oranje/bruin kunnen proberen:
<font color='816401'>zoiets als dit</font>
<font color='816401'>zoiets als dit</font>
Verwijderd
Kan er anders niet iets van een plaatje bij, iets anders duidelijks. Het lijkt me namelijk ook niet echt handig om nu het normale account naar rood te doen, want dan schrikken die weer klanten af.
Met groen krijg je dit:
[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1007630299.gif'[/img]
[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1007630299.gif'[/img]
Gatver, gore kleur Femme 
Ik zou de bedrijven die nu rood zijn donkerpaars maken, en de bedrijven die nu blauw zijn iets lichterblauw
<font color=blueviolet>blueviolet, #8A2BE2</font>
<font color=dodgerblue>dodgerblue, #1E90FF</font>
Ik zou de bedrijven die nu rood zijn donkerpaars maken, en de bedrijven die nu blauw zijn iets lichterblauw
<font color=blueviolet>blueviolet, #8A2BE2</font>
<font color=dodgerblue>dodgerblue, #1E90FF</font>
Verwijderd
Groen lijkt me niet echt een optie, ziet er namelijk niet echt mooi uit. Verder zou je er misschien iets bij kunnen zetten, dat een rode kleur in ieder geval niets te maken heeft met het feit dat een bedrijf slecht zou zijn.
[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1007631123.gif'[/img]
Verwijderd
Nee, is ook niet echt alles. Kan ander niet gewoon het normale pakket zwarte letters en bold en het duurdere pakket blauwe letters en bold?
Zat ik ook aan te denken.Op donderdag 06 december 2001 10:37 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Nee, is ook niet echt alles. Kan ander niet gewoon het normale pakket zwarte letters en bold en het duurdere pakket blauwe letters en bold?
Of in het normale pakket normale letters en blauw, en in het duurdere pakket bold en blauw
Lijkt me de beste oplossing.Op donderdag 06 december 2001 10:37 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
lijkt mij ook.. (die optie van Daniel bedoel ik dus)
Behalve dat dan een bedrijf met een goedkoop pakket en een lange naam meer opvalt dan iemand met een korte naam en een duur pakketOp donderdag 06 december 2001 10:41 schreef Daniel Kegel het volgende:
Zat ik ook aan te denken.
Of in het normale pakket normale letters en blauw, en in het duurdere pakket bold en blauw
Verwijderd
Persoonlijk associeer ik rode letters met slechte dingen. Rood = stopkleur.
Dat groen vind ik best te doen.
En geen flauwe grappen over de kleur van de nick van GoTcrew
Dat groen vind ik best te doen.
En geen flauwe grappen over de kleur van de nick van GoTcrew
Het 'rotte' is dat er nu zo'n 8 bedrijven zijn met een rode link, deze bedrijven hebben allemaal gekozen voor <font color=red>rood</font> en niet voor iets anders. Ik heb van 2 van deze bedrijven al een mailtje gehad toen Femme met andere kleurtjes aan het testen was... "Waar is mijn rode kleur heen?"
Ik stel voor om het voorlopig zo te laten, over een paar maandjes (na de invoering van de euro enzo) kijken we wel weer verder.
Ik stel voor om het voorlopig zo te laten, over een paar maandjes (na de invoering van de euro enzo) kijken we wel weer verder.
Bericht hierboven
Kun jij mij dan even de HEX-code geven van de kleur goud? Dat wordt dus donkergeel en dat is ook niet echt mooi.Op donderdag 06 december 2001 23:48 schreef BBL the 2nd het volgende:
goudkleurtje voor de betalenden?
Gold Card / Gold Member / Gold Sponsor, whatever.
Ze zijn nu paars geworden? Ik dacht dat de bedrijven rood wilden en dat zo wilden laten?
P.S. het eerste wat ik dacht was eveneens: ROOD betekent dat het gevaarlijk is om daar te bestellen.
Ik vind echt die optie van standaard zwart/bold zwart/bold blauw het beste voor de drie categorieën, het is duidelijk onderscheidbaar en ziet er goed uit. Dat paars is vrij lelijk imho.
P.S. het eerste wat ik dacht was eveneens: ROOD betekent dat het gevaarlijk is om daar te bestellen.
Ik vind echt die optie van standaard zwart/bold zwart/bold blauw het beste voor de drie categorieën, het is duidelijk onderscheidbaar en ziet er goed uit. Dat paars is vrij lelijk imho.
Dat is altijd al zo, korte naam en rood valt minder op dan lange naam en blauw. Bottomline is dat bold een stuk meer opvalt dan niet bold. En kleur een stuk meer dan niet kleur. Zo kan je ook beginnen over bedrijven wier naam met een '1' of met een 'A' begint, die hebben zwaar voordeel bij het sorteren... etc. Die bedrijven hebben ZELF voor die naam gekozen imho.Op donderdag 06 december 2001 19:16 schreef ACM het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 06 december 2001 10:41 schreef Daniel Kegel het volgende:
Zat ik ook aan te denken.
--------------------------------------------------------------------------------
Behalve dat dan een bedrijf met een goedkoop pakket en een lange naam meer opvalt dan iemand met een korte naam en een duur pakket
Je bedoelt per kwartaal (om misverstanden te voorkomen:)).Op donderdag 06 december 2001 09:39 schreef Daniel Kegel het volgende:
edit:
Sorry, ik zie nu pas dat de data erg oud zijn. Komt door een link in een andere post.
Sorry, ik zie nu pas dat de data erg oud zijn. Komt door een link in een andere post.
Pagina: 1