KT7A Raid

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje, ik had een kt7a raid mobo met een raid 1 instelling, maar nu is het mobo stuk.

Kan ik op een nieuwe mobo gewoon mijn raid 1 opstelling opnieuw opbouwen en doet hij het dan nog ( Hou ik de data )

Of moet ik met een nieuw mobo ook mijn raid formatie opnieuw formatteren???

Gaarne antwoord want er staat best wel belangrijke info op die schijven en anders wordt het overwegen voor een data recovery progje

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat hangt van de BIOS versie af. Nieuwe BIOS versies kunnen schade veroorzaken op RAID setups die met een oudere versie aangemaakt zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je kunt ook kijken welke driver versie je had in apparaatbeheer, en bij www.biosmods.com een versie met dezelfde versie HPT bios halen.

De wat oudere officiele Abit biossen hadden versie 103B of nog ouder, de nieuwere hebben 1.11.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op dinsdag 04 december 2001 08:50 schreef Hooi het volgende:
Je kunt ook kijken welke driver versie je had in apparaatbeheer, en bij www.biosmods.com een versie met dezelfde versie HPT bios halen.

De wat oudere officiele Abit biossen hadden versie 103B of nog ouder, de nieuwere hebben 1.11.
:) Grappige reactie, is alleen goed als je me ook nog kan vertellen hoe ik met een gecrasht mobo met onboard raid controller in apparaatbeheer kan kijken :)

Verwijderd

Simpel hoor,
nieuw mobo en in safe mode opstarten.
Je kunt ook vanuit Dos in het HPT drivertje zelf gluren.