Toon posts:

WinXP + ICS + Firewall +ICQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heb ik al via de search gezocht en niks kunnen vinden waar ik iets aan had.

Ik krijg het niet aan de gang. Alles werkt, de Firewall doet het ook goed. Alleen kan ik geen files ontvangen, wel verzenden. Af en toe krijg ik wel een request binnen en als ik die accepteer dan wordt er wel vanalles geprobeerd, maar ik ontvang geen byte....
Zoals gezegd draai ik WinXP, ICS en gebruik ik de ingebouwde Firewall.

Is het bovenstaande probleem op te lossen met wat settings onder ICQ, of moet ik toch een componentje ofzo installeren ???

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
welke firewall? ik heb ZoneAlarm, en kan ook geen bestanden versturen. niet met ICQ, niet met MSN en ook niet met AIM... en ik ben de ICS-server, dus daar ligt 't niet aan volgens mij...

<edit>
argh, ik moet leren lezen... ik kan wel ontvangen, maar niet verzenden...
</edit>

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je moet nog beter lezen want er staat "en gebruik ik de ingebouwde Firewall"

Hiermee kan je ook weinig instellen.

Probeer is winroute daarmee kan je poorten mappen. DWZ openzetten voor bijv. ICQ zodat je alleen dingen kan ontvangen op die poorten. Dit is weer in ICQ in te stellen.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Ja OK, ik kan iets anders gaan gebruiken. Maar het moet toch mogelijk zijn om iets in te stellen zodat ik gewoon kan ICQ vanachter die Firewall ???
Of lukt het gewoon niet. Want dan zla ik er niet aan ontkomen om een andere Firewall te installleren....

Verwijderd

ik heb een soort gelijk probleem: wel zenden niet ontvangen.

Ik gebruik adsl modem gehackt tot router en winxp ff geen firewall.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dacht dat die ingebouwde gewoon alles van buiten blokte en van binnen naar buiten wel alles doorliet. Weet ik niet 100% zeker dus val me niet aan als het niet zo is.

Maar instellingen van dat ding heb ik niet kunnen vinden.

ICQ-n achter die firewall gaat wel alleen hij blokt bestanden die binnenkomen want dat is een andere poort.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Ik heb em werkend! :) Ik had precies hetzelfde probleem. Files naar binnen kwamen wel aan maar de transfer kwam nooit op gang. :(

Ik heb net onder CONNECTIONS/SERVERS es een paar keer op auto configure geklikt en toen kwam ICQ met poort 23946. Not Using Firewall zet je aan.

Onder het kopje FIREWALL heb ik em op HTTP gezet en de rest gewoon laten staan.

USER even instellen op USE SERVER PROXY SETTINGS

En dat was het... files kon ik gewoon binnentanken met de XP Firewall aan en daarin niets aangevinkt (dus alles dicht). :)

*** Laatste nieuws: :( het werkte maar 1 keer... nu doet ie het wederom niet. GRMBL!!! :( ***
Pagina: 1