MSI K7T-266Pro-R Problemen, maar TD zegt hij's ok?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16
Hallo mensen
ik heb dus een msi 266-pro-r ... en eigenlijk sinds toen ik em had deden dimm bank 1 en 2 het niet ... maar een vriend van me zei, dat is misschien zo verholpen met een bios update ... maar na een bios update werken ze nog steeds niet ... en toen was het langzamerhand verwaterd allemaal .. maar laatst moest ik ff de HD van m'n broertje erin zetten, en moest het geheugen ff afnokken ... dus die ging in BANK1 ... ik wilde booten, staat mijn D-LED op R-G-R-R ... memory error dus ... de module zit er echt wel goed in enz enz ... dus ik terug naar de winkel ... zeggen ze daar dat hij 't gewoon doet? ik snap het niet , wat is er dan verkeerd? ik heb een 256mb reep van ehh TwinMos ofzo kan dat? (er zit tenminste zo'n sticker op) en de chips zijn van Hyundai... en het geheugen werkt gewoon, windows etc vind altijd 256mb ddr ... dit is echt wazig hoor, morgen ga ik weer terug naar die gasten .. heb em pas in juni gekocht en ik heb volgens mij nog een paar jaar garantie van MSI op dat mobo als het goed is, nja als jullie misschien zouden weten wat er aan de hand zou kunnen zijn????

Mazzelssssssssss

• De_Bastaard
BUMP

Verwijderd

Dit is een zeer slechte service van die zaak.
En als ze niets doen, ondanks je garantie, laat het weten welke zaak het is
Kunnen andere mensen deze zaak links laten liggen.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op dinsdag 04 december 2001 11:58 schreef De_Bastaard het volgende:
BUMP
Bump?????

Je hebt zelf nog geen andere module getest?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik zou idd ff een andere geheugen module gebruiken (indien mogelijk).., het kan namelijk zijn dat jou module toch niet helemaal lekker is.
Het kan ook zijn dat idd je bank 1 en/of 2 defect is/zijn, in dat geval gewoon ruilen...

Wat zeiden die TD gasten precies..?
Hebben ze jou mobo MET jou geheugen getest..?
Als zij zeggen van wel ga dan nog maar eens terug en laat hun dan maar eens laten ZIEN dat het werkt.., zien is geloven..!

Uiteindelijk als het probleem blijft dan kun je altijd nog EISEN dat dat mobo terug naar de leverancier gaat voor controle en dan wordt hij (hopelijk) getest door vaklui.., niet door simpele TD'ertjes... (NoFlameIntended)

• De_Bastaard
Daar zeiden ze gewoon dat alles werkte, en dat het misschien lag aan een beetje stof wat er op zat, maar ik weet zeker dat dat niet zo is, want het was de eerste dag toen ik em had al, en toen zat er 0,0% stof op, en dacht misschien na 'n bios update .. blablabla ...
en nee, ze hebben niet met mijn module getest!! maarre die is volgens mij gewoon goed hoor, ik bedoel als ie in bank 3 zit, dan werkt ie perfect, geen troubles. ik ga deze week nog terug, met mijn hele kast.. dan zet ik van te voren de module in bank1 en test em, als ie dan weer die error geeft doe ik em dicht en breng em zo naar die zaak!! het gaat hier om Aha-Computers in Aken (Duitsland), ik woon vlak bij de grens dus vandaar >:)
ik hoop gewoon dat ik straks nadat hun em testen een tegoedbon krijg van 399mark, een dat ik dan die Pro2-RU kan kopen met 10mark bijleggen ... maarre thanks voor de tips, maar of het werkelijk aan de service van die shop ligt, vraag ik me af hoor, we zullen zien!! anders stuur ik em wel persoonlijk op naar de distributeur van MSI in nederland ... of importeur , whatever...

• De_Bastaard
owja
ik dacht maak effe een screenshotje van SiSoft Sandra ... hier issie :
http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/memory.JPG

volgens sandra moet bank 1 dus ook werken ... even checken nu dus!! ik heb dus in theorie m'n module in bank 2 zitten, maar in normale mensen taal beginnen we bij bank 1 he :) dus zit ie in bank 3 ... en bank 2 zou moeten werken

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Welk Bios heb je er eigenlijk in zitten..?
Ik had namelijk wat problemen mijn MSI-6380 (met Raid)
en dat heb ik kunnen verhelpen door bios V1.5 erin te flashen...

Zie [topic=238336/1/25] topic...

btw..,
"Mijn" probleem heb ik ondertussen ook al bij twe vrienden van mij ontdekt allemaal zelfde mobo, alleen 1 zonder Raid...

• De_Bastaard
ik heb em laatst geupdate, en heb nu versie 1.5 derop ..

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
ik had exact, maar dan ook exact het zelfde probleem maar dan bij computerland en met een msi k7t266pro2
dus r-g-r-r
mobo is nu vervangen, geen problemen meer.
ook geen stabiliteitsproblemen of BSE's in win2k(ja het kan) met STOP 0x00000x00001 MEMORY FAILURE of iets dergelijks

ohh btw
in je bios de geheugentiming ten alle tijde op SPD laten staan, dit mobo gaat anders heeeeel gek doen..

• De_Bastaard
hey man
ik heb ook dat als ik in mijn bios die standaard voor overclockers laadt (weet ff niet meer de naam!) dat mijn XP dan vaker hangt etc. etc. nu krijg ik ook af en toe onder xp een bsod met page fault blablabla <- allemaal betrekkening tot het geheugen!
dus ik hoop dat ik nu ook een nieuw mobo krijg, want die Pro2-RU wil ik zooooooooooooo graag >:)
Pagina: 1