4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nou, volgens mij duurt het op mijn Plextor 16 speed korter dan op mijn broertje's 4 speed Yamaha.. Dus ik ging er eigenlijk van uit dat die lead in/out gewoon op hoge snelheid werden geschreven..
Verwijderd
hm, ik hoor tijdens de lead in/out m'n brander (16x10x40) altijd op volle toeren draaien terwijl hij tijdens het branden van de werkelijke data heel rustig draait. Lijkt me dus niet dat hij op volle toeren gaat draaien om dat op 1x te schrijven. Maar het duurt naar verhouding nog wel erg lang, daar moet ik je wel weer gelijk in geven.
Ik had de informatie van een link op Tweakers van 24 speed cd writers. Als conclusie stond er dat het niet echt zinvol is om 24 speed te schrijven in verhouding tot 16 speed, omdat de meeste tijd nog steeds verloren ging in het schrijven van de lead in en out. Dit moet op 1x snelheid. Er stond alleen niet bij waarom dit zo is...
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Is dat niet omdat daar absolut geen fouten in mogen zitten??Ik heb me namelijk wel eens laten vertellen dat als als er een fout in je lead in of lead out zit je cd wel weg kan gooien
Zou kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat de huidige generatie van moderne supersnelle 24x writers het niet voor elkaar krijgen om de lead-in op bijv. 8x speed te schrijven ofzo zonder enkele fout.Op dinsdag 04 december 2001 12:24 schreef Joca het volgende:
Is dat niet omdat daar absolut geen fouten in mogen zitten??Ik heb me namelijk wel eens laten vertellen dat als als er een fout in je lead in of lead out zit je cd wel weg kan gooien
het zou wel beter zijn als de lead in en out ook op hoge(re) snelheid wordt gedaan, als je kijkt naar de verhouding tussen het data branden met een 24x brander (650mb*1024=665600/(24*150)=185s=3 minuut 5) en een lead in van een minuut, dan duurt straks de lead in-out nog langer als het schrijven van de data.
Maar ik dacht dat ik op tweakers een tijd terug iets las over een 32x brander van Sanyo die de leadin en out wel op hogere snelheid deed dan 1x
Maar ik dacht dat ik op tweakers een tijd terug iets las over een 32x brander van Sanyo die de leadin en out wel op hogere snelheid deed dan 1x
Wat kletsen jullie nou? Mijn (net nieuwe) Plextor 24/10/40A doet de lead-in en out in een paar tellen, waar mijn Philips CDD3610 er 2 minuten over deed.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
De LeadIn/LeadOut worden op volle snelheid geschreven. Op een highspeed medium geschikt voor 24x, mág doorgaans niet eens op 1x of 2x speed geschreven worden, omdat het medium daarvoor niet geschikt is.
Kul! Ik heb zelf ook een Plexie 24/10/40A en ik kan duidelijk horen dat ie bij de lead in en out langzamer gaat draaien. Bij het data gedeeltje hoor je hem duidelijk opspinnen. De totale schrijfduur van een volle CD is ong 4 minuten, waarvan slechts 3 minuten voor de data. De rest is lead in en out, dat kan ik ook zien in Nero. Hij laat tenslotte zien waar ie mee bezig is, en de lead in blijft wel verdraaid lang op het scherm staan.Op dinsdag 04 december 2001 18:42 schreef Varienaja het volgende:
Wat kletsen jullie nou? Mijn (net nieuwe) Plextor 24/10/40A doet de lead-in en out in een paar tellen, waar mijn Philips CDD3610 er 2 minuten over deed.
Op woensdag 05 december 2001 08:32 schreef Microkid het volgende:
Kul!
Als de complete track geschreven is, begint ie aan de lead-in & out. Dat duurt echt geen minuten, maar eerder een seconde of 10.
lead-in aan het einde van de disc? dusss..... 
op 1 of 2 speed zal het niet gebeuren maar het gaat zeker langzamer dan de max. schrijfsnelheid...
op 1 of 2 speed zal het niet gebeuren maar het gaat zeker langzamer dan de max. schrijfsnelheid...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Eh? Kom nou!!Op woensdag 05 december 2001 11:00 schreef limoentje het volgende:
lead-in aan het einde van de disc? dusss.....
Als ik een cd brand, en ik zie dat Nero helemaal op het allerlaatste aangeeft 'writing lead-in & out', wil jij dan beweren dat de lead-in helemaal vooraan ergens tussen wordt gefrommeld?
Pagina: 1