PIII@916 of Celeron 1.1@????

Pagina: 1
Acties:

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021
Heeft iemand de Celeron 1.1 Ghz al overgeclocked?

Want misschien wil ik mijn 733@916 MHz vervangen door een Celeron 1.1 Ghz..

En zou het nut hebben ivm de PIII nu op 166.66 MHz FSB loopt en de Celeron zoiezo op een stuk minder FSb loopt = een stuk minder RAM datadoorvoer...

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
volgens mij is een 916mhz PIII net zo snel als en Celeron 1,1 GHZ of zelfs sneller..

Verwijderd

Dat ligt dus echt aan de soort applicatie. De }:O zal op de Celly bv sneller gaan denk ik, maar als je heftig video gaat compressen of juist grote excel-files gaat verwerken, kan de PIII denk ik een voorsprong boeken. Meer L1 cache o.a.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Jouw P!!! met 166MHz FSB zal in verreweg de meeste gevallen sneller zijn dan de Celeron 1.1. Die Cely zal minstens op 1300Mhz moeten draaien wil 'ie door de bank genomen net zo snel zijn. Dus tamelijk nutteloze upgrade als je het mij vraagt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021
Op dinsdag 04 december 2001 08:12 schreef HlpDsK het volgende:
Dat ligt dus echt aan de soort applicatie. De }:O zal op de Celly bv sneller gaan denk ik, maar als je heftig video gaat compressen of juist grote excel-files gaat verwerken, kan de PIII denk ik een voorsprong boeken. Meer L1 cache o.a.
Ik draait er 24/7 seti op en dat vraagt om een hoge FSB snelheid, dus daarin heeft de PIII een voorsprong.

Ik heb tegen het eind van de week mijn waterkoeling setup klaar dus de Celeron kan heel hard gaan lopen als dat lukt, heeft niemand hier daar ervaringen mee?

want als ik de chip op 11x133=1463 MHz krijg gaat de PIII het toch afleggen denk ik...

[edit]
Ik heb net even wat stukjes op anandtech en x-bit gelezen en ik denk dat ik toch afzie van de "upgrade" want mijn 916 is sneller dan mijn vader z'n 1Ghz P3.. en op die sites werden de P3 en de Celeron naast elkaar gezet, dat zal er niet zo goed uit voor de Celeron :(

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis