Kyro 2 of GF2 MX wie weet het?

Pagina: 1
Acties:

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik ben op zoek naar een videokaartje tot 250,- en zit nu te twijfelen tussen een Kyro II TV-out of een GF2 MX 400 TV-out. Het komt in een Duron 750 systeem.

Welke van deze twee zouden jullie me kunnen aanraden??
(hoe is de tv-out kwaliteit van deze kaarten, hoe is de 2D-kwaliteit, enz.)

:o

Verwijderd

De MX heeft Twin-View. Dit is HEEL handig. Kwa performance is het ong gelijk als je naar je Duron kijkt. Nvidia heeft wel betere driver support en Quake doet het wat beter(HW T&L)

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
En als de Kyro goed is, moet ik dan gaan voor een Club3D of de Hercules??

Verwijderd

Het maakt niet zoveel uit welke je neemt, kyro2 of geforce2mx400. Ik heb een duron 750 met een asus v7100 geforce2mx en ik heb een geforce2mx genomen omdat ik zeker wilde weten dat de drivers in orde waren. Het werkt allemaal uitstekend, ik heb geen ervaring met de kyro2.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Geen problemen met de kyro2 drivers (noot gehad btw), werkt ook behoorlijk snel. Had hier een tijdje een p3 1ghz met een mx400 vs. m'n kyro2 en de kyro was iets sneller...

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Kyro is veel sneller in bijvoorbeeld Unreal Tournament. Kyro heeft echter geen harwarematige transform and lighting. Daardoor kan hij wat achter komente liggen in nieuwe spellen. Quake 3 is daarvan de oudste meen ik.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Heb nu zelf een Kyro 2 van Club3D op een duron 600, deze werkt perfect en geen problemen met drivers of wat dan ook. TV-Out werkt ook goed (maar 1 keer gebruikt om te kijken of het werkte maar ok).

Heb zelf nooit de 'parchtige' prestaties van nVidia mee mogen maken ion mijn systeem dus kan ik je daar geen mening over geven. Wel moet ik zeggen dat op grote resoluties mijn G400 in 2D net iets scherper was dan de Kyro2 maar ja het 3D verhaal is dan weer net omgekeerd :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Kyro2 is veel sneller dan de GF2MX, ongeveer gelijk met een GF2GTS en met 4xFSAA aan verslaat ie op z'n sokken een GF2Ultra, zoek maar 's bij THG of anand naar benches.
Verder heeft de Kyro2 betere 2D, alleen zijn de drivers niet echt geweldig...

Specs

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 04 december 2001 13:44 schreef broes_willems het volgende:
Kyro is veel sneller in bijvoorbeeld Unreal Tournament. Kyro heeft echter geen harwarematige transform and lighting. Daardoor kan hij wat achter komente liggen in nieuwe spellen. Quake 3 is daarvan de oudste meen ik.
dacht het niet, kijk mijn sig, mijn CPU is een goeie TnL hoor! enne nu kan je tenminste niet zeggen dat de "BOTTLENECK" de TnL van de vidkaart is, nee, hoe sneller je CPU weer, hoe beter je performace van die kyro2, ik kan het weten, draaide hem eerst met een celly500@566, en nu met onderstaande systeem ging overal 4x beter op vooruit.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Mister x, bedoel je dat als je een hele snelle cpu hebt je beter geen harwarematige T en L kan gebruiken omdat dit een bottlneck zou vormen???
Zou je dan met een geforce 2 mx en een 2 GHz processor ergens software matige T en L aan moeten vinken als dat kan?? (en dus de hardware T en L uitzetten).
Misschien is het bij mij kantje boord of het de bottleneck wordt. Heb zelf nl. een geforce 2 mx met een 1200 thundebird. waddayasay???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Weet je nog van de Viper2, waar een Athlon 600 TnL gewoon 2x zo snel deed als de Viper2 zelf? Dat heb je ook met een Geforce2MX en een Athlon 1200... Tis trouwens maar net wat voor spel je doet, als ik mijn viper2 op mn K6/3 laat draaien in benchmarks zoals 3D WinBench 2000, komt ie toch met een lagere score, maar de echte superzware TnL tests draait ie er sneller door dan mn CPU.

Voor simpele spellen kan een Geforce no way je CPU bijbenen, voor ingewikkelde spellen die er nog niet echt zijn denk ik dat je CPU het loodje legt tov een Geforce.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 04 december 2001 14:04 schreef broes_willems het volgende:
Mister x, bedoel je dat als je een hele snelle cpu hebt je beter geen harwarematige T en L kan gebruiken omdat dit een bottlneck zou vormen???
Zou je dan met een geforce 2 mx en een 2 GHz processor ergens software matige T en L aan moeten vinken als dat kan?? (en dus de hardware T en L uitzetten).
Misschien is het bij mij kantje boord of het de bottleneck wordt. Heb zelf nl. een geforce 2 mx met een 1200 thundebird. waddayasay???
Ligt eraan op wat voor res je draait...
Heb ooit een GF1DDR op een Duron 750 gedraaid en met 1280x1024x32 maakte hardware en software T&L weinig uit, met 1600x1200x32 was software T&L sneller...

Specs

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

waar kan je die TnL van je kaart uitzetten/software matige tnl aanzetten? ik heb net even gekeken bij de properties van de adapter (hercules geforce 2 mx) maar ik kon niet vinden.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 14:15 schreef Masterdam het volgende:
Ligt eraan op wat voor res je draait...
Heb ooit een GF1DDR op een Duron 750 gedraaid en met 1280x1024x32 maakte hardware en software T&L weinig uit, met 1600x1200x32 was software T&L sneller...
Heeft een GF1 HW T&L dan, dat was toch pas sinds GF2?

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Weet iemand hoe de Kyro2 het doet in Tribes2???

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Op dinsdag 04 december 2001 14:45 schreef Jake het volgende:

[..]

Heeft een GF1 HW T&L dan, dat was toch pas sinds GF2?
Jep, die kaart had dat ook al.

Ikzelf heb een Kyro 1 van Hercules.. Prima kaartje als je UT speelt.. En dat doe ik dan ook het meeste.. Deze kaart is wel CPU gevoelig.. Ik had eerst een duron 700@800 en nu een duron 1000@1150.. De performance is niet gelijk op gegaan met de Processor snelheid.. Hij is sneller op gegaan.. Als je de GF2MX en een kyro 1 op eenzelfde snel systeem zou zetten, dan komen ze ongeveer altijd gelijk uit. Een Kyro 2 kicked de MX echt wel, dan. Drivers werken overigens ook perfect.. Ik vind de Nvidia drivers vervelender... Nieuwere zijn niet altijd beter. Das erg irri :( Bij de kyro zijn de nieuwere wel steeds beter.. :)

Verwijderd

Als ge twinview en kwaliteit wilt , opteer dan voor een Radeon 7500 of een Matrox G550

Verwijderd

Nou broes. Ik heb het idee dat die kyro 2 sneller is dan de gf 2 mx. Die kyro 2 is cpu upgradeble. Oftewel, wordt sneller naarmate je cpu ook sneller is. Bij een vriend zag ik door een upgrade van een athlon 1200 naar een xp 1800+ een verbetering van 85 fps in UT naar 100 fps.
Das toch niet verkeerd.
Dat verschil ga je niet krijgen met je mx-je.

Lator
Pagina: 1