Toon posts:

2DD floppies....

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig een adresje waar je nog 2DD floppies kan kopen ?

Eigenlijk alleen van het merk TDK of Verbatim ?
(MF-2DD )

We hebben deze nodig voor een oud systeem op mijn werk, maar kunnen nergens meer deze krengen kopen.

Verwijderd

De truuk:

-Pak 1 HD flop,
-Plak een plakkertje op het open vakje rechtsonder geloof ik (niet de readonly schuif, andere vakje)nu weet een nieuwe pc niet meer dat deze flop HD is en herkent hem als dd.
-stop deze in je XT/286
- formateer A:/B:
- voila een 720 / 360 kb flop.....:)

PS: ik gebruikte deze truuk vroeger omgekeerd om van dd's hd's te maken (toen waren hd's duur :) )

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

de winkel waar ik werk hebben ze nog wel ergens ver weg staan

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Rismo !

Bedankt.. maar deze diskette's gaan niet in een PC, maar zijn bedoeld voor een PLC waarin een 2DD-Drive zit.
De afplaktruc werkt hiero niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 22:56 schreef den the man het volgende:
de winkel waar ik werk hebben ze nog wel ergens ver weg staan
Dat zou kewl zijn als jullie die verkopen...

stuur maar een e-mail naar erik.becht@nl.abb.com als je er vanaf wilt.

p.s. : hoe heet die winkel ?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 03 december 2001 22:54 schreef Rismo het volgende:
-Plak een plakkertje op het open vakje rechtsonder geloof ik (niet de readonly schuif, andere vakje)nu weet een nieuwe pc niet meer dat deze flop HD is en herkent hem als dd.
Dat gat in HD diskettes hoeft eigenlijk alleen maar te worden afgeplakt als je 'm als DD diskette wilt gebruiken in een HD drive.

Ik begrijp dan ook niet waarom die PLC de diskette (al dan niet afgeplakt) niet snapt .

Siditamentis astuentis pactum.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09
Ik heb wel vaker problemen met HD diskettes die als DS/DD diskettes worden gebruikt. Probleem is dat de sporen op een HD disk veel smaller zijn dan op een DS/DD diskje. De koppen van de DD diskdrive zijn daar echter niet op aangepast, met als gevolg dat je de diskettes op de ene PC prima kan lezen, maar dezelfde diskette op een andere PC problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 08:47 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Dat gat in HD diskettes hoeft eigenlijk alleen maar te worden afgeplakt als je 'm als DD diskette wilt gebruiken in een HD drive.

Ik begrijp dan ook niet waarom die PLC de diskette (al dan niet afgeplakt) niet snapt .
Omdat in die PLC een DD-Drive zit en geen HD-Drive.
Die systemen zijn zelfs zo gevoelig dat zelfs het merk belangrijk is.

Verwijderd

plc met floppendirve zuigt(sorry , niet flameintended) maar ik adviseer gewoon standalone siemens te gebruien, plug je laptopje erin als je er iets op/af moet hebben(siematic is pracht van pakket, alleen is het duits) , werkt zoveel beter, wat is nou eigenlijk het doel van een floppendrive in ee n PLC als erg veel projectmedewerkers(projleiders, zelfs PLCprogrammeurs) wel een laptopje hebben?
Pagina: 1