Toon posts:

Bestaan er IDE floppy drives?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het het hoor, mijn diskdrive controller is kaduk (3 pinnetjes uit de connector op het MB zijn weg........) :(
mijn floppy zelf is op de 1 of andere reden ook stuk geloof ik, beetje vaag verhaal, ik heb de drive getest op een andere pc en hij deed niets, dus ik vermoed overleden.....don't ask me how...

Maarja mijn vraag hierbij is dus bestaan er apparaten die diskettes kunnen lezen en aan te sluiten zijn op je pc zonder je flop controller erbij te betreken?? :?

thx

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 22:00
LS 120 drive misschien?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Je hebt toch niet echt zo'n diskdrive meer nodig, niet?

Enkel vr booten, maar dat kan ook van cd

Als je het vr storage gebruikt zou ik ergens gaan laten backuppen, en in de toekomst rw's of een zip drive gebruiken

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Wel iets over gehoord, maar kan nergens vinden wat het precies is, en waar je ze kan krijgen (2ehands??)

Kan iemand daar iets meer over vertellen??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LS120 is inderdaad de beste optie dan, die leest ook gewone diskettes (sneller dan een normale diskdrive ook) en volgens mij zijn die drives niet zo heel duur (meer).

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc moet floppy's kunnen lezen......mijn eigen pc heeft ook geen DD meer, waarom wel?? :) maar ja pc1 dient dus diskettes te kunnen lezen...

• timothee
Op maandag 03 december 2001 22:39 schreef Rismo het volgende:
Wel iets over gehoord, maar kan nergens vinden wat het precies is, en waar je ze kan krijgen (2ehands??)

Kan iemand daar iets meer over vertellen??
Die LS120 drive? Dat is een soort electronische diskettedrive waar zowel 120mb schijffies in kunnen als gewone 3,5" diskettes (die gevoelsmatig nog sneller ingelezen en beschreven worden). Ze werden vroeger veel in Vobis systemen gezet maar zijn nooit echt doorgebroken.

Wellicht op een 2e hands site te vinden. Dacht dat die op IDE werkten maar weet ik niet zeker. En anders inderdaad een IDE zipdrive. Maar die kan weer geen diskettes aan :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan ze nergens vinden zeg maar heb ff snel een search gedaan.......

PCI i/o kaartjes bestaan zeker ook niet? (ja isa wel)
Heeft iemand anders mischien een goedkoop moederbordje liggen ?? duron 800mhz, geen onboard shit nodig. min 3 pci, 3 mem banks en stabiel, OC features niet nodig.....

PS: ik doe de request ff zo, is zeg maar een beetje haast bij (niet mijn eigen pc'tje...)

Als het niet mag haal ik het direkt weg.....

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

(hier stond iets doms, had niet goed gelezen)

offtopic:
Timotheebastin: Mag ik een vergrote versie van je icon? Ik vind hem behoorlijk :7 en zou hem graag aan mijn verzameling toevoegen.

ieeeepppppp :P

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Een LS120 werkt inderdaad op IDE.
Heb er zelf 1.
Zal zo 123 ook niet weten waar je er nu nog 1 kunt kopen...

Plaats eens een 'gezocht' op http://wwww.marktplaats.nl / http://www.tweedehands.nl ofzo

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• timothee
Dan was mijn eerste ingeving dus de beste :)

Misschien dat iemand met een afgedankte vobis pc er een te koop heeft??

Vroem...je mag dat icon wel hebben maar ik kan het nergens meer vinden :? Je zult het dus met deze kleine versie moeten doen vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al staan, er is nog iemand die ernaar vraagt, dusse niet zoveel kans....

Hmm, iemand mischien een idee hoe ik anders aan een i/o kaartje kan komen voor PCI?

Verwijderd

LS120 drive, en als je echt geld teveel hebt kijk eens op http://winstation.com

{
SCSI floppydrives die net zo duur zijn dat je direct een SCSI LS240 drive kunt bestellen...
}

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:44
Inderdaad een LS 120 Drive, werk er zelf ook mee onder XP.
Ik heb hem op de Hcc voor F50,- gekocht!

Succes met zoeken

Mika
Pagina: 1