Toon posts:

P4 Systeem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuw systeem aanschaffen, het bedrijf waar ik de pc ga halen is sunteam. Ze verkopen alleen p4 systemen! Eigenlijk zou ik een AMD systeem willen, maar het is een voordelig Pc-Prive project dus ik ga dr gewoon gebruik van maken. (dus geen opmerkingen van: koop een ander AMD-config aub..)
Nu heb ik oa. het volgende samengesteld:

Intel D850GB Garibaldi400 MHz bus, met een socket 478 p4-1.7 ghz, en 512 mb RIMM en een gf3 ti200...

Nu is mijn vraag of ik niet moet w8en op de veelbesproken "northwood" of gewoon lekker deze kopen.

www.sunteam.nl is de url van de zaak. als jullie mij misschien verder zouden kunnen helpen met wat tips ?

Verwijderd

[topic=218256] :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdvraag:

i quote: Nu is mijn vraag of ik niet moet w8en op de veelbesproken "northwood" of gewoon lekker deze kopen.

hmmm.. is dit een hoe-is-dit-systeem-vraag ?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Behuizing: AOpen; ATX Midi tower; 300W PSU (P4)
Koeling: Temperatuur geregelde ventilator
Moederbord: Intel; D850GB Garibaldi; ATX II; 400 MHz bus; 2x USB; AGP 4x; Intel 850 chipset; ATA 100; Flash en PnP BIOS
Processor: Intel; Pentium 4 1.5 GHz (256 KB)
Geheugen: RDRAM, RIMM; 256 MB (2x 128), 800 MHz, A-merk
Videokaart: Creative; GeForce3 Titanium; 64 MB DDR; AGP
Harde schijf: Western Digital; Caviar 40 GB; ATA 100; 7200 rpm
Floppy drive: NEC; 3.5 inch, 1.44 MB
ROM speler: LiteOn; 16x DVD (48x CDROM)
Geluidskaart: 16 bit SoundBlaster compatible; PCI
Monitor: LG Flatron; Flatron 795FT plus; 17 inch; 100% vlak; 1600x1200 NI; 0.24 mm; TCO 99; USB hub
Toetsenbord: Logitech; Cordless Desktop Optical (incl. Cordless MouseMan Optical)
Muis: GEEN
Garantie: 2 jaar volledig + 1 maand omruilgarantie
( geldt niet voor software en extra`s! )

domme layout...maar heb alleen ge-copy-pasted...
prijs = 4444 (net zo lang geprobeerd tot dat eruit kwam :))

succes ermee!

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met een pc prive project ben je in principe niet gebonden aan 1 leverancier. hier op texel lopen verschillende projecten, van o.a. de Gemeente, NIOZ (Nederlands Instituur Voor Onderzoek der Zee), en de Bolder (sociale werkplaats)
de mensen die bij deze 3 instanties werken mogen allemaal zelf kiezen waar ze hun pc gaan halen (hier op Texel zijn 3 pc zaken van betekenis)

ff iets technisch over die P4: dat Intel bord is natuurlijk heel erg stabiel en goed enzo, niks mis mee, maar ik zou toch voor een Asus P4T-E gaan, die is sneller en vooral goedkoper. of misschien kan je een Shuttle AV40 kopen met DDR Ram, dan kan je een hele sloot ram kopen voor weinig ipv heel duur Rambus. ik heb persoonlijk al ervaring met die Shuttle bordjes en ze doen het erg goed.

oh ja en ik zou zeker geen P4 1,5 GHz halen, zo'n apparaat moet het toch hebben van zijn kloksnelheid. dan kan je imo nog beter een celeron 1200 halen met 256 KB cache, wat dus eigenlijk een p3 is behalve dan met 100 MHz bus.