Toon posts:

Win98se logt niet aan op netwerkschijf win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een netwerkmap aangemaakt. De schijf waarop deze map staat zit in een win2k server. Na het volledig opstarten van de win98 client kan ik deze map benaderen maar tijdens het booten krijg ik de melding; Fout bij het opnieuw verbinden met G (dat is dus die netwerkmap. Wilt u de volgende keer opnieuw proberen aan te melden?
Hier geef ik ja op en de volgende keer gaat het weer mis. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Heb in het verleden al een tip gehad dat dit iets te maken kan hebben met SP2 van win2k...

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus niemand die hier iets mee kan? Of heb ik weer eens op een rustig moment gepost?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

ik heb het bij mij thuis precies hetzeflde

het ligt bij mij aan de netwerkkaart die doet het de ene keer wel en de andere keer niet (ff comp aan en uit doet ie het goed)

kijk dus een je netwerkkaarten na

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als ik het goed begrijp is de share wel te zien in netwerkomgeving op de Windows 98 machine?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
bij het aanmaken van de share kun je ook aangeven of hij het wachtwoord en username mee moet sturen. Laat dit nou erg handig zijn in een Win2K omgeving. Als jij aanlogt aan win98 wordt jou profiel geladen. In dit profiel bevinden zich ook de shares. Shares aanmaken binnen profiel inlusief opslaan username en wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:55 schreef jelmervos het volgende:
Als ik het goed begrijp is de share wel te zien in netwerkomgeving op de Windows 98 machine?
Ja, share is in netwerkomgeving te zien en de map is na de boot gewoon te benaderen vanuit de verkenner en ieder ander prog. Het enige probleem is dat ik iedere boot weer gepromt wordt met de melding dat er geen verbinding met de netwerkschijf mogelijk is en of dit de volgende boot weer geprobeerd moet worden. Druk je hier nee moet je na iedere boot de share weer aan gaan maken.
Op dinsdag 04 december 2001 15:09 schreef mughato het volgende:
bij het aanmaken van de share kun je ook aangeven of hij het wachtwoord en username mee moet sturen. Laat dit nou erg handig zijn in een Win2K omgeving. Als jij aanlogt aan win98 wordt jou profiel geladen. In dit profiel bevinden zich ook de shares. Shares aanmaken binnen profiel inlusief opslaan username en wachtwoord.
Sorry Mughato maar hier volg ik je even niet. Bij het aanmaken van de share in win98se kan je alleen maar aangeven of de verbinding na een boot weer gestart moet worden. Verder geef je alleen maar het pad op naar de betreffende map. Zou je wat specefieker kunnen zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even naar mijn netwerkkaarten gekeken en die werken voor zover ik dat softwarematig kan beoordelen prima.

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Hoe zijn de rechten ingedeeld op de W2k machine? Heb je bijvoorbeeld het guest account aangezet? Of heb je een gebruiker aangemaakt met dezelfde naam en pwd als op de W98 machine?

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
De guestaccount staat disabled. Ik heb inderdaad rechten gegeven aan specifieke users door middel van de computernaam en pass van de clients. Maar nogmaals voor alle duidelijkheid. ZOdra de client helemaal klaar is met booten kan ik de netwerkmap gewoon benaderen en werkt het dus perfect. Alleen tijdens de boot geeft ie aan dat hij dat er een fout optreedt bij het maken van de verbinding met de netwerkmap.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:52 schreef Mauritz het volgende:
jazeker, alle rechten zijn goed verdeelt en alles werk dus wel zodra de client klaar is met booten. Alleen tijdens de boot logt ie niet in. Guestaccount staat trouwens disabled.
en wat gebeurt er als je je questaccount enabled ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarschijnlijk heb je last van een zgn. persistent mapping. Dit is een mapping die altijd blijft bestaan.
Wat je kan proberen op je W98 is : net use /persistent:no.
Hiermee verwijder je alle vaste mappings. Als dit niet goed werkt kan je ook proberen de mapping opnieuw te maken met net use g: \\server\share /persistent:no, en dan weer verwijderen net use g: /del. Even wat heen en weer klooien wil vaak wel helpen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
wil ik liever niet maar ik zal het eens proberen. Gooi ik dan trouwens niet vanalles open (jaja ben newbee in win2k)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:57 schreef Mauritz het volgende:
wil ik liever niet maar ik zal het eens proberen. Gooi ik dan trouwens niet vanalles open (jaja ben newbee in win2k)
dan kan wel iedereen in jouw netwerk aanloggen jah

Verwijderd

Topicstarter
nou, guestaccount hielp niets dus die heb ik zeer snel weer dichtgesmeten.

het command net use /persistent:no werkt ook niet. Geen geldig commando zegt i. Heb ook al net use / persistent:no geprobeerd....

Verwijderd

Topicstarter
Krijg trouwens altijd dezelfde foutmelding, of de server nou wel of niet aanstaat... zou dus betekenen dat ik op het moment dat Win98 wil inloggen op die netwerkmap gewoon nog geen netwerkverbinding heeft.... Weet iemand hoe ik dat kan vertragen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan zorgen dat je niet je IP Automatisch krijgt maar gelijk met opstarten of ffies gedult hebben met INloggen >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
hmm, een vast ip gaat geloof ik niet werken met ICS van win2k. En login gebeurt automatisch via Tweakui... en ik wil juist dat het systeem op kan starten zonder dat ik op enter moet drukken of in moet loggen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 23:24 schreef Mauritz het volgende:
hmm, een vast ip gaat geloof ik niet werken met ICS van win2k.
echt wel, hadden we hier ook ;)
En login gebeurt automatisch via Tweakui... en ik wil juist dat het systeem op kan starten zonder dat ik op enter moet drukken of in moet loggen.
moet lukken met tweakui, heb ik ook gebruikt, no problemo's hiero, toendertijd.

maarre heb je nou SP2 (die van 101 MB) al geinstalleerd, of niet :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb SP2 geinstaleerd idd. Zit daar misschien een bug in?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 00:26 schreef Oracle het volgende:

[..]

echt wel, hadden we hier ook ;)
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Zodra ik een van mijn clients een vast ip geef werken internet en mail nniet meer.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:26 schreef Mauritz het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Zodra ik een van mijn clients een vast ip geef werken internet en mail nniet meer.
daar heb ik ook last van gehad. Ik gaf elke pc. zomaar een ip in de range van 192.168.0.XXX.

Oplossing was toen: ip opvragen wanneer je een automatisch een ip verkrijgt dmv. DHCP. In mijn geval was dat toen 192.168.0.72.

Je ip kan je opvragen door achter de dos-prompt ipconfig in te tikken (dat is voor win2k en xp, voor win98 weet ik het ff niet meer)). En dit doe je op de pc waarvan je het ip wilt weten.

en vervolgens vul die gegevens in

edit:
ff opgezocht; voor win98 ie het commando: winipcfg

Verwijderd

Topicstarter
heb hem een vast ip gegeven maar dit hielp dus helemaal niets. Probleem blijft. Kan dit te maken hebben met de SP2 van Win2k? Toch ligt het volgens mij eerder aan de win98 machines omdat ik deze melding altijd krijg. Ongeacht of de server aan staat of niet....

Verwijderd

het ligt iig niet aan SP2, die is er juist om de win2k beter te laten functioneren dmv. oa bugfixes.

Ik zal straks ff kijken op de laatste win98se pc die hier nog staat. Misschien dat dat m'n geheugen weer ff opfrist :o

edit:
Op woensdag 05 december 2001 17:31 schreef Mauritz het volgende:
heb hem een vast ip gegeven maar dit hielp dus helemaal niets. Probleem blijft.
op de manier zoals ik heb voorgesteld. das vreemd :?

edit:
klijn vautje

Verwijderd

vandaag geen tijd gehad om ff die win98se pc te checken.

maaaarrr morgen is er weer een dag, jaja :P

edit:
maar die ga ik niet aan jou besteden :(

Verwijderd

Topicstarter
He oracle,

Het is idd een beetje een zooitje geworden in mijn quest naar een oplossing. Maar de topic waar jij naar verwijst (en dan vooral de melding in de eerste regel) verwees naar een eerder topic [topic=337049]
Deze topic stond zo'n vage uitleg in dat ik maar besloten heb om de vraag opnieuw en wat helderder te droppen.

Maar je reactie kan ik me wat bij voorstellen. Sorry voor de bende ;(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan wel een vast ip nummer doen hoor wat denk je wat ik heb in me netwerk met XP en XP en eerder 2k en 2k Gewoon een kwestie van OOK je Gateway en DNS in te voeren >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Na een (terechte) regen van slotjes zie ik dat deze topic nog leeft. Heb ondertussen idd de clients een vast ip gegeven. Dit heeft niet geholpen. Wanneer ik de logon niet meer automatisch laat verlopen (met tweakui) en even wacht met het intypen van mijn login is het probleem verholpen. Ik moet dus op een of andere manier zorgen dat de netwerkverbinding eerder tot stand is gekomen of dat het aanmelden op de netwerkschijf later plaats vindt. Heeft iemand hier nog suggesties voor?

Verwijderd

vul je naast je IP, ook je SG en DNS in :?

Verwijderd

Topicstarter
zeker, het werkt dus ook, maar ik heb nog steeds het probleem van het aanmelden op de netwerkmap.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 12:04 schreef Mauritz het volgende:
zeker, het werkt dus ook, maar ik heb nog steeds het probleem van het aanmelden op de netwerkmap.
bedoel je dat je nu wel een vast ip hebt, maar nog steeds probs met je netwerkmap :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 december 2001 13:48 schreef Mauritz het volgende:
Heb ondertussen idd de clients een vast ip gegeven. Dit heeft niet geholpen. Wanneer ik de logon niet meer automatisch laat verlopen (met tweakui) en even wacht met het intypen van mijn login is het probleem verholpen. Ik moet dus op een of andere manier zorgen dat de netwerkverbinding eerder tot stand is gekomen of dat het aanmelden op de netwerkschijf later plaats vindt. Heeft iemand hier nog suggesties voor?
Precies, dat bedoel ik (dus dat de clients idd een vast ip hebben met een SG en DNS) Het automatisch (met Tweakui) aanloggen door win98se gebeurt net iets te snel. Zodra ik de loginoptie van tweakui uit zet en zelf vijf seconden na het verschijnen van het loginscherm mijn login intype meldt hij zich netjes aan op de netwerkmap. Met dus niet met de automatische login

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels op een van de clients XP geistaleerd. Probleem was direct verholpen en ligt dus zeker aan win98se in samenwerking met win2k. Aangezien ik over stap op win2k op al mijn machines (en wellicht later ook naar XP maar ik kijk eerst de kat de boom uit) heb ik geen last meer van het probleem. Oplossing heb ik dus in ieder geval nog steeds niet....
Pagina: 1