[Flash] TXT's editen

Pagina: 1
Acties:

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:38
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, om vanuit een Flash-script files te kunnen editen en openen. En zo ja hoe? Ik heb al tfs gebruikt, maar kon op GoT en Google niets vinden :'(

Gaarne hulp. *D

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Probeer je een flash-counter te maken? :)

Kijk dan eens op http://www.scripts.nl/Flash/fcounter.asp

• TRON
Op maandag 03 december 2001 22:31 schreef tjetta het volgende:
Probeer je een flash-counter te maken? :)

Kijk dan eens op http://www.scripts.nl/Flash/fcounter.asp
Nee eigenlijk wil ik een soort pagina maken met een ADMIN-sectie. Als je daar in gaat, via een w8woord. Dan moet je instellingen kunnen wijzigen, bijvoorbeeld een tekst.

De tekst die weergegeven wordt, wil ik laten weergeven door een TXT-file, die wil ik ook via Flash kunnen editen

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor admin gedeeltes zou ik toch eerder naar php / asp kijken omdat het veel en veel makkelijker is om met een dbase te werken dan met txt files, dit ivm het feit dat mensen steeds meer en meer zullen willen, eerst willen ze alleen de hoofdtext file aanpassen en daarna willen ze langzaam maar zeker alles wijzigen ( ik spreek uit ervaring ). Dus is het makkelijker om het in een keer goed op te zetten

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:20

bloody

0.000 KB!!

Op maandag 03 december 2001 22:23 schreef TRON het volgende:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, om vanuit een Flash-script files te kunnen editen en openen. En zo ja hoe? Ik heb al tfs gebruikt, maar kon op GoT en Google niets vinden :'(

Gaarne hulp. *D
ja dat kan: eerst de file inlezen, dan je wijzigen maken en dan saven met FScommand("save","test.txt");

kijk wel uit hiermee!! (ivm security, ik ken een gast die met flash windows laat afsluiten ;) )

suc6

nope

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Kan gewoon doe het zelfde als je in asp/php zou doen enige wat je moet doen is juiste variablen inlezen en weer terug posten naar een url. That's all, een vriend van mij heeft een compleet forum gemaakt in flash.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

flash > W&G

Verwijderd

Je moet de variable in flash inlezen uit het txt bestand. Het wegschrijven kun je niet direkt naar de txt, dit moet via een php, asp script. Kan heel simpel scriptje zijn,
zoiets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$f=fopen("text.txt","w");

fwrite($f,"naam1=$naam");
fwrite($f,"&reactie1=$reactie");

fclose($f);
?>

Dit plaatst dat je weggeschreven variable weer in het txttje, dan dus wel ff opletten dat je de variable scheid met & tekentje anders kun je er weer nix mee in flash.

• TRON
bloody: bedankt voor je hulp :)

raptorix en Gomez12:
Tuurlijk is dat beter, maar een paar vrienden en ik moeten een praktische opdracht met Flash maken, en dit leek mij een handige optie! :9
Op dinsdag 04 december 2001 14:16 schreef wasigh het volgende:
flash > W&G
:? dit is volgens mij in dit geval geen webdesign hoor (??)

• TRON
Op dinsdag 04 december 2001 14:27 schreef Necromancy het volgende:
Je moet de variable in flash inlezen uit het txt bestand. Het wegschrijven kun je niet direkt naar de txt, dit moet via een php, asp script. Kan heel simpel scriptje zijn,
zoiets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$f=fopen("text.txt","w");

fwrite($f,"naam1=$naam");
fwrite($f,"&reactie1=$reactie");

fclose($f);
?>

Dit plaatst dat je weggeschreven variable weer in het txttje, dan dus wel ff opletten dat je de variable scheid met & tekentje anders kun je er weer nix mee in flash.
'k zal het ff proberen! Tx! :)

Pagina: 1