Videorecorder dood?!

Pagina: 1
Acties:

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 11:21

Krul

Holodoc

Topicstarter
Mijn videorecorder heeft kuren....
Na verloop van tijd (anderhalf uur) valt de stereo af en toe weg. Dit wordt steeds erger totdat ook het beeld af en toe helemaal in sneeuw veranderd. Dit was een nieuwe (voorbespeelde) film, net uit plastic.
Heb het ook al een keer eerder gehad, maar toen sprong ie heletijd van LP naar SP en weer terug. Maar dit was een zelf opgenomen band die al vrij oud was....dus kan me iets bij voorstellen.

Iemand dit ook gehad? Het is trouwens een Deawoo HIFI stereo.Helpt schoonmaken van de koppen misschien, of direct in de vuilnisbak?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 11:25

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 03 december 2001 21:54 schreef krulkrul het volgende:
Helpt schoonmaken van de koppen misschien
Tja als je dat nog niet geprobeerd heb ben je 'een beetje dom'. Wel aan denken na het schoonmaken de videorecoder even te laten 'drogen' 8-)

rm -r *

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
Ja, je hebt gelijk, vandaag nog naar gekeken in de winkel maar daar hadden ze niet zo'n schoonmaakband, dus vandaar dat ik het nog niet gedaan had... :o
Of kan je ook gewoon zelf met een wattenstaafje en alcohol gaan prutsen?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gewoon je koppen ff goed schoonmaken.. kan wonderen verrichten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
Ok, thanx...zal eerst even koppen schoon gaan maken... :)

Verwijderd

EN GEEN SCHOONMAAKTAPE GEBRUIKEN! Er bestaan spec.stiks voor de videorecorder die je met een reinigings vloeistof kan gebruiken. En als het niet werkt, gewoon een nieuwe kopen. Voor fl.350.- heb je al een nieuwe videorec. Die reinigingstape's slijpen/schuren de koppen, werkt maar één keer daarna kan je video echt weggooien. :Z

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 18:41
De videorecorder die ik heb, koop je echt niet voor 350 pieken.

JVC Supervhs

Make everyday a good day!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Als je wilt kun je nog proberen je VCR'retje schoon te maken, probeer het alleen niet met een schoon-maak-tape, die laten nog heel veel troep achter, haal je apparaatje gewoon open en gebruik watten-staafjes en alcohol. Wat je ook kunt doen is meteen je apparaatje door het raam gooien en iets fatsoenlijks kopen, stereo JVC'tje ofzo of als je alleen films huurt en niet opneemt een DVD-spelertje (Philips DVD 611, kun je meteen MP3 afspelen en het is heel goedkoop en goed apparaatje).

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Maak hem eerst maar eens open en kijk of de videoband wel goed speelt zonder dat er allerlei rare vouwen in komen,

Deawoo video's sucken btw vind ik, de beeldkwaliteit is enorm slecht en de mono geluidskwaliteit ook

[edit]
als dat allemaal goed lijkt, en de videobanden doen het in een andere video wel, probeer dan maar eens om 'em schoon te maken met wattenstaafjes en alcohol, even 30 minuten laten verdampen en dan nog eens proberen
Als je dan nog allemaal rare knipperingen en strepen in het beeld krijgt kan het zijn dat de koppentrommel versleten is > maar dit zou voor het geluid niks uit maken, dus dat denk ik niet

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

akai vs-j418 ook niet kopen mocht je een nieuwe gaan halen want als je casettes afspeelt zuigt het beeld echt verschrikkelijk...

• Jag
  • Laatst online: 08-03 23:08

Jag

Bij mijn vcr kan je gewoon vanuit een menu de opdracht geven om de koppen schoon te maken, kan je die Daewoo niet toevallig ook?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 04 december 2001 21:33 schreef Jag het volgende:
Bij mijn vcr kan je gewoon vanuit een menu de opdracht geven om de koppen schoon te maken, kan je die Daewoo niet toevallig ook?
jah mijn antieke Philips doet dat automatisch bij eject, heb je wel eens gezien wat dat inhoudt?
een klein borsteltje dat 0,5 sec. tegen de draaiende koppentrommel aankomt... nou dan kan je er weer even tegenaan hoor :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jag
  • Laatst online: 08-03 23:08

Jag

Op dinsdag 04 december 2001 21:59 schreef dreeke het volgende:

[..]

jah mijn antieke Philips doet dat automatisch bij eject, heb je wel eens gezien wat dat inhoudt?
een klein borsteltje dat 0,5 sec. tegen de draaiende koppentrommel aankomt... nou dan kan je er weer even tegenaan hoor :D
Nou, als ie dat altijd doet bij het ejecten voorkomt het wel dat er stof op blijft zitten.
Bij mij doet ie er trouwens best lang over, en hoor je ook van alles gebeuren enzo :).
Pagina: 1