Toon posts:

AMD XP doet niets, dealer zegt: ok ????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs AMD Athlon XP 1600+ gekocht om in mijn MSI K7T Turbo-R te stoppen. Uiteraard eerst biosversie 3.1 erin. Duron 800 loopt nog steeds prima. Heb Chieftec 340W voeding. Alle fans en alle kaarten, op AGP na, eruit gehaald om te kijken of het aan de voeding zou liggen. Er zitten 4 ledjes op het mobo welke alle 4 rood blijven terwijl ik mijn duron zo weer terugzet en die draait gewoon. Volgens de dealer zou het niet aan de Athlon XP liggen. Wie weet de oplossing? Is er iemand in Ede of omgeving met een goed werkend Athlon XP bord die hem even zou willen testen?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Dus als ik het goed begrijp heb je de juiste bios-versie voor de XP er op geflashed terwijl je duron op je bord zat. Daarna je XP er op en die doet helemaal niets?

Als die XP bij je dealer wel prima werkt dan ligt het toch echt aan je bord.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Er zitten 4 ledjes op het mobo welke alle 3 rood blijven terwijl ik mijn duron zo weer terugzet en die draait gewoon
Bedoel je nou dat ze alle 4 rood zijn? Dat betekent toch dat het systeem aan is....Dan zit ie nog niet eens in de CPU initialisatie!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 22:08 schreef Mr.Blonde het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je de juiste bios-versie voor de XP er op geflashed terwijl je duron op je bord zat.
Is dit het probleem denk je? Het flashen met de duron erin?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op maandag 03 december 2001 22:19 schreef Sjonie het volgende:

[..]

Is dit het probleem denk je? Het flashen met de duron erin?
nee, hij constateert dat :) dat is juist goed ;)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Nee, dat is het probleem niet. Zit je geheugen in bank 0?? MOET namelijk in bank 0,1,2... (dus bij de eerste bank beginnen)

Verwijderd

Heb je de jumper op het mobo wel ff op de fsb van 133 gezet.
Ik zie nl nergens staan dat je dit gedaan hebt.
Staat zeer duidelijk in het boekje van het mobo.

4 rooie leds betekenen. cpu niet goed geinstalleerd of is defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, geheugen in bank 0. Heb op zowel 100 als 133 geprobeerd en met de bios op default. De XP is bij de dealer achter de schermen getest en hij zei dat hij in orde was. Kon jammer genoeg niet zien of hij het deed. Iemand in de buurt van Ede met een werkend XP-compatible bord?

Verwijderd

Dan is je cpu defect.
Dat geeft de dled al aan.
Laat hem eens testen bij een andere zaak.
Of laat je mobo eens testen misschien dat deze niet goed draait op een fsb van 133.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 23:18 schreef Sjonie het volgende:
Ja, geheugen in bank 0. Heb op zowel 100 als 133 geprobeerd en met de bios op default. De XP is bij de dealer achter de schermen getest en hij zei dat hij in orde was. Kon jammer genoeg niet zien of hij het deed. Iemand in de buurt van Ede met een werkend XP-compatible bord?
Woon in Wageningen, probleem alleen is dat ik weinig trek heb om die CPU te testen, heb een KG7-Raid in een Chieftec kast, wat betekent dat ik het bord eruit moet slopen.
Ik wil em wel voor je meenemen naar mn werk(Funnyprice Arnhem :) ), kun je em aan het einde van de dag weer ophalen

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens de manual van een van mijn MSI mobo's:
Diagnostic LED:
Allemaal rood

Description:
System power ON. This wil start BIOS initialization.

Possible solution/problem:
System D-LED will hang here The Processor might be damaged or not installed properly
Damage/Discharge Lithium Battery*
* Er staat echt damage, geen damaged.. Dus om dit op te lossen moet je je baterij slopen ;)

Maar goed lijkt me duidelijk. Leverancier dat stukje uit de handleiding voorlezen en 'm een nieuwe laten leveren.

Verwijderd

Als je hem niet geloofd heb je het recht om bewijs, Dus je hebt er gewoon recht op dat ie het ook laat zien dat ie werkt.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:30

KroeT

[...]

Grin. Dat had ik ook toen ik mijn Athlon liet smelten. En nee, dat ging niet expres. Zat je koeler er goed op gemonteerd?

Peace is not simply the absence of war.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Aan de andere kant.. als jij in de winkel vraagt naar een 1600XP die moet werken op een K7T Turbo-R en ze zeggen "ja hoor dat kan" en vervolgens werkt de handel dus niet, dan is dat OOK een probleem van de winkel.

Ze hebben je dan iets verkocht wat dus niet werkt zoals beloofd!

Laat je niet zo maar afschepen, je staat als consument een stuk sterker dan je denkt. Helaas kennen zeer zeer zeer weinig winkeliers de consumentenwet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van dezefde moederbord met een duron 800 erop. Ook Bios naar versie 3.1 gebracht zodat ik in de toekomst een XP er op kan zetten. Nu ik dit lees vraag ik mij dus af of dit dus wel zal werken. Ik ben dus bang dat je een nieuw boederbord erbij moet kopen. Anyway, mocht iemand met een oplossing komen dan zie ik dat wel. Tot die tijd wacht ik wel ff met de aanschaf van een XP.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

De bewijslast ligt in dit geval bij de dealer. Jij hebt dat ding geinstalleerd zoals het hoort (neem ik aan) en hij functioneerd niet. Op dat moment ga je terug naar de winkel en mag hij laten zien dat het ding wel werkt.

Krijgt hij dat voor elkaar dan weet je gelijk zeker dat het aan je mobo ligt. Lukt 'm 't niet zal hij je een nieuwe CPU moeten geven.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 23:04 schreef samba het volgende:
Nee, dat is het probleem niet. Zit je geheugen in bank 0?? MOET namelijk in bank 0,1,2... (dus bij de eerste bank beginnen)
Dat hoeft niet perse

Verwijderd

Bios reset? als je nieuwe cpu erin doet zou et kunnen dat je em eerst moet resete.......

Verwijderd

Dus met de Duron doet hij het wel maar met de XP niet? En bij de dealer zeggen ze dat hij ok is?

Met jou bordje naar Dealer toe en laten zien dat ie het niet doet! Andere optie is er niet.
Ja een andere cpu vragen, een beetje normale dealer geeft die jou dan!

Verwijderd

heb dit gehad met een msi k7 pro 2a :(

bleek mn thunderbird ook gone te zijn

was kut veel gezeik

ok die drie leuke rode ledjes

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd of dit gaat werken. Ben ook in het bezit van een Turbo + duron 800, en ik was ook van plan om binnenkort te gaan upgraden. :)

Helaas kan ik je verder niet helpen, misschien een bios reset?

Verwijderd

Xp met MSI K7T Turbo werkt prima..

Verwijderd

"Xp met MSI K7T Turbo werkt prima.."

Volgens de site van MSI wel maar ik zie hier op dit forum eigenlijk best wel veel problemen met dit moederbord in combinatie met een XP. Zijn er eigenlijk mensen hier die deze combinatie wel met succes werkend hebben gekregen?

Verwijderd

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem gehad, met m'n msi k7t turbo en de amd 1800+. M'n comp wilde niet booten (fans draaiden wel enzo, maar geen beeld) en ik kreeg ook 4 leuke rode lampjes in m'n dled. Was niks mis met m'n amd'tje. Ik heb toen zowat alle forums die er bestaan geraadpleegd, totdat ik DE oplossing voor mij had gevonden!! Ik las ergens dat je de cpu vio voltage moet verhogen van 3.3 naar 3.45. Geprobeerd......en mijn comp liep weer zoals normaal!!:)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op woensdag 05 december 2001 12:05 schreef hezik het volgende:
De bewijslast ligt in dit geval bij de dealer. Jij hebt dat ding geinstalleerd zoals het hoort (neem ik aan) en hij functioneerd niet. Op dat moment ga je terug naar de winkel en mag hij laten zien dat het ding wel werkt.

Krijgt hij dat voor elkaar dan weet je gelijk zeker dat het aan je mobo ligt. Lukt 'm 't niet zal hij je een nieuwe CPU moeten geven.
Daar heeft een dealer natuurlijk geen tijd voor. De TD test dat ding, en als ie stuk is krijg je of een andere, of je hoort de term user abuse. Nog nooit meegemaakt dat de TD zegt dattie werkt terwijl ie het niet doet. Is geen enkele reden voor.
Ik zie het al voor me. De balie in de winkel, en daarachter een open TD, zodat de klant tenminste iets kan zien. Zoiets als bij de afhaal chinees.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 12:31 schreef ferman het volgende:
"Xp met MSI K7T Turbo werkt prima.."

Volgens de site van MSI wel maar ik zie hier op dit forum eigenlijk best wel veel problemen met dit moederbord in combinatie met een XP. Zijn er eigenlijk mensen hier die deze combinatie wel met succes werkend hebben gekregen?
Ik voel me geroepen hier op te reageren! :)
Het werkt feilloos...en dan heb ik een een OCed systeem..
Laatst uptime van een week met Xp1600(1400Mhz)+@1627Mhz, maar toen wilde ik de XP gaan unlocken :) Dus moest pctje uit..

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 20:06 schreef nomore4play het volgende:
Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem gehad, met m'n msi k7t turbo en de amd 1800+. M'n comp wilde niet booten (fans draaiden wel enzo, maar geen beeld) en ik kreeg ook 4 leuke rode lampjes in m'n dled. Was niks mis met m'n amd'tje. Ik heb toen zowat alle forums die er bestaan geraadpleegd, totdat ik DE oplossing voor mij had gevonden!! Ik las ergens dat je de cpu vio voltage moet verhogen van 3.3 naar 3.45. Geprobeerd......en mijn comp liep weer zoals normaal!!:)
Euh, maar dat moet je toch in de bios aanpassen.
En als tie niet opstart dan kun je dat ook niet aanpassen.
Verder heb je dan ook elke keer gezeik als je je cmos zou clearen of een biosupdate zou doen.
Pagina: 1