crash / verticale strepen

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Als ik ff lekker zit te gamen, crashed het ding soms. Het scherm verspringt en ik zie alleen nog maar trillende verticale strepen.

Ik had dit eerst in Half Life, en ik had toen ook last van lock/ups in CFS2. DUS teruggegaan van 21.83 naar good old 12.90. CFS2 liep weer lekker, en Blue Shift heb ik uit kunnen spelen zonder verder gezeur.

Maar nu net crashed Wolfenstein op dezelfde manier als in Blue Shift - verticale strepen en dus maar resetten.

Dit lijkt dus geen driver probleem. Bij HL gebeurde het met de 21.83 en in RTCW met de 12.90. Of werkt RTCW gewoon niet lekker met 12.90 en HL niet met 21.83? HELP!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Toch is dit waarschijnlijk een driverprobleem ik ken het nog van een oude Riva128 kaart en later van een GeForce 256 die dit ook deden, een andere driver en het probleem was weg... Wanneer je ook een aantal WHQL drivers hebt geprobeerd kun je nog even kijken naar de DX install...
Anders is je videokaart brak ben ik bang.

=( Protected by witchcraft )=

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 05-08 17:24
Wolfenstein crashte bij mij ook, geen geflikker ofzo
gewoon een knetterharde aanhoudende piep en zwart beeld
Nvmax installeren en daarmee sideband adressing
en fastwrites uitschakelen fixte het
en anders een AGP op 1x proberen
dat wil ook nog wel eens helpen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat zijn WHQL drivers? En welk drivers raadt je aan? Ik speel veel spellen dus graag zo stabiel mogelijk.

En ik zal idd DX8 ff opnieuw installeren.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Net 22.80 geprobeerd, werkte ook niet. DX probeer ik later nog wel.

Hij crashed nu redelijk regelmatig, na zo'n 5-10 minuten spelen.

In HL was dat twee keer, vrij snel na elkaar, daarna een half uur geen problemen.

Tot slot gisteren Crimson Skies gespeeld, ruim twee uur. 1 maal een CTD, maar geen rare lijnen, en ik kon gewoon doorwerken, dus lijkt me niet gerelateerd. Dat lijkt gelukkig dus niet te duiden op een hardware probleem, maar toch een driver issue.

NVMax onthoudt trouwens mijn instellingen niet. Ik maak veranderingen, doe dan Hide, en als ik na een volgende crash check of de changes hetzelfde waren blijkt hij weer op default te staan. Dat programma doet volgens mij niet veel. De nieuwste versie is trouwens niet te downloaden, dus ik heb een ouwere.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Het wordt steeds erger.

Il-2 Sturmovik crashed ook. Dus geen geisoleerd probleem meer. Verder heb ik DX 8 opnieuw geinstalleerd, en 4 verschillende drivers. AGP 1x maakt ook niks uit.

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft, anders wordt het format C:

En als dat niet werkt heb ik helemaal een probleem...

EDIT: Bedenk me net dat ik dit probleem voor het eerst tegenkwam toen ik QIII speelde. Ik heb toen de drivers geupdate, maar kreeg QIII toen helemaal niet meer aan de gang, zelfs niet na een complete nieuwe installatie. Misschien gerelateerd? Damn, mijn Win98 CD heb ik niet hier, anders ging ik meteen format C doen...

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Kom op mensen, ik ben out of options here.

In het BIOS naar AGP 1x schakelen maakt ook niks uit.

Verwijderd

test

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:20
hmm kheb eenzelfde soort probleem.
als ik iets in 640*480 draai dan krijg ik van die horizontale verspringende strepen...800*600 rtcw draait niet op me PII 350 met kyro :( heb win XP btw :(

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit is toch wat anders denk ik. Het ding loopt keihar vast, met soms stilstaande, soms trillende VERTICALE lijnen op het scherm.

• theborgnl
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

misschien iets voor garantie?

*ding* Einde bericht *dong*

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ja, maar ik wel wel checken dat het idd de hardware is. Hoe kan ik dat doen?

Daar komt bij dat ik het ding al 3 maanden heb, en dat het gezeik begonnen is na QIII te installeren.

Als ik het niet ook in Il-2 had gehad zou ik RTCW de schuld geven. Dat spel geeft op een andere computer ook al problemen, met het geluid weliswaar, maar toch...

Ik heb trouwens na te switchen naar AGP 1x Il-2 drie kwartier demo's laten loopen, zonder enige probleem. RTCW bleef wel crashen. Misschien een idee om het ding een tijd lang 3DMark demo's te laten draaien? Dan stress ik hem in elk geval, misschien dat het daar aan ligt.

Nog een puntje: Ik heb Winfox opnieuw geinstalleerd, om de hardware monitor. Na een kwartiertje RTCW gedaan te hebben checkte ik de temperatuur. Alles ruim binnen de limiet, en redelijk stabiel, op een paar 'spikes' na. De monitor gaf aan dat er een keer of 4 een spike was geweest van een graad of 5 hoger. Elke keer een even hoge spike, nog steeds ruim onder de limiet, maar toch...

Het vervelende is dat ik de temp sensor niet kan zien op het moment dat hij vastloopt. En ik heb al heel wat zwaardere dingen gespeeld dan Wolf (CFS2 op 1600 x 1200 zonder een haper).

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Twee uur 3DMark laten draaien...

Zonder een glitch.

Lijkt me toch geen hardware probleem.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Nou, Format C gedaan. BIOS gereset. Alles schoon geinstalleerd.

Nog steeds crashes in RTCW en Sturmovik, evenals een identieke crash in FS 2002.

Ik moet helaas idd tot de conclusie komen dat dit een hardware defect is...

Pagina: 1