Ik wil in een tabel dynamisch de kleur van een rij kunnen veranderen. Dit werkt uitstekend in IE5+ (misschien ook wel 4) dmv onderstaand script als je het aanroept met: <tr id=tab1 onmouseover="tabOver(1)" onClick="tabClick(1)" onmouseout="tabOut(1)"> . Maar onder Netscape (6+) werkt het -natuurlijk- niet
, er staat wel een else stukje maar ik heb hier al veel gezet, maar het werkt niet. Nu heb ik wel snippets code die gebruik maken van bv. this.bgcolor maar dat wil/kan ik dus niet gebruiken, omdat die alleen werkt op de huidige rij en niet op een willekeurige andere rij(bij mouseOver rij1 wil ik bv. rij5 oplichten)....
Ik wordt zo ontzettend m:rntal van dat godvergeten Netscape/Mozilla, ok het sterft waarschijnlijk uit en daarom zou ik het niet hoeven te maken, maar ik wil het nu gewoon toch werkend hebben...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| function tabOver(n){
if(active != n){
t = "tab" + n;
if(document.all)
document.all[t].bgColor = "#DDFF00";
else
document.layers[t].bgColor = "#DDFF00";
}
}
function tabClick(n){
t = "tab" + n;
document.all[t].bgColor = "<? echo $overColor; ?>";
oldActiveTD = "tab" + oldActive;
if(document.all)
if(oldActive != n)
if(document.all)
document.all[oldActiveTD].bgColor = "#FFFFFF";
else
document.layers[oldActiveTD].bgColor = "#FFFFFF";
}
function tabOut(n){
if(active != n){
t = "tab" + n;
if(document.all)
document.all[t].bgColor = "#FFFFFF";
else
document.layers[t].bgColor = "#FFFFFF";
}
} |
Ik wordt zo ontzettend m:rntal van dat godvergeten Netscape/Mozilla, ok het sterft waarschijnlijk uit en daarom zou ik het niet hoeven te maken, maar ik wil het nu gewoon toch werkend hebben...