Toon posts:

internet werkt niet op (server) maar wel op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje

Ik heb een (server)een server kan je het eigenlijk niet noemen, en 4clients. Het probleem is. Dat het internet het wel op de clients doet maar niet op de server zelf. Hij maakt op de server wel verbinding.

Op de sever heb ik de firewal al weggehaalt verbindign opnieuwe ingestelt en internet explorer krijg ik ook niet opnieuw ingestelt omdat hij bij de instaltie ook geen contakt krijg met de server.

:? HELP :?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

St@m

@ Your Service

laat ik deze eens kicken aangezien ik hetzelfde probleem heb.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Welke software gebruik je om het internet te delen/welk besturingssysteem, meer info graag :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zondag 09 juni 2002 20:12 schreef St@m het volgende:
laat ik deze eens kicken aangezien ik hetzelfde probleem heb.
Als jij dan even in een beetje duidelijke zinsopbouw uitlegd wat er mis is.

En wat je precies heb staan + je netwerk configuratie, dan kan ik je helpen.

Want van het bovenstaande verhaal is niks te begrijpen.

• St@m

St@m

@ Your Service

ok komt ie
de server is win98se
3 clients ook met win98 se
internet is gedeeld met sygate
de clients kunnen gewoon op internet maar de server niet, er word de melding gegeven dat de pagina niet te vinden is.

Het internet is van @home

Zo beter?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja dat is beter.

In sygate moet je opgeven wat de dns servers zijn.

Heb je dat in de netwerk configuratie van de server zelf ook wel gedaan ?

• St@m

St@m

@ Your Service

ja dat heb ik ook wel gedaan, ik snap alleen niet dat ik dan wel op de clients internet heb, dns krijg ik nmlk automatisch van @home

(het is trouwens niet voor mij maar voor een maat van mij, dus misschien dat de info niet optimaal is)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

In Sygate zit een optie "Enable Enhanced Security". Als je dat aanzet betekent dat dat je server alle poorten onder de 1024 gesloten houdt (zodat je bv geen webserver op 80 kan draaien op de Sygate server.) Staat die functie bij jou (jullie) soms aangevinkt..?

Verder moet je geen gateway of DNS invullen bij de netwerkkaart die naar je HUB of switch gaat, de netwerkkaart van je internetprovider staat neem ik aan al op "automatisch IP verkrijgen" en "automatisch DNS server bepalen"?
Werkt alles voor de rest lekker (file sharing, pingen etc)?

Wees consequent, maar niet altijd

• St@m

St@m

@ Your Service

ja die staat uit, en er is verder nix ingevuld op de netwerkkaart voor de rest gaat alles gewoon goed

Pagina: 1